Evolutie in HR: cele mai bune intrebari care te ajuta sa te dezvolti sunt 'de ce?' si 'de ce nu?'

Evolutie in HR: cele mai bune intrebari care te ajuta sa te dezvolti sunt 'de ce?' si 'de ce nu?'

In 24 octombrie a avut loc la Cluj-Napoca evenimentul de referinta in industria resurselor umane – expo-conferinta HR Summit.

Lipsa fortei de munca, schimbul repetitiv de job-uri, ideea de implicare cat mai activa, metodele de crestere a performantei, oferirea de experiente, engagement-ul provenit atat din partea angajatilor cat si din partea angajatorilor sunt doar cateva dintre aspectele pe care specialistii din domeniul resurselor umane le mentioneaza atunci cand sunt intrebati unde intampina provocari.


In cadrul HR Summit managerii HR, CEO, traineri sau constultanti au participat la prezentari & workshop-uri si au discutat despre situatiile din practica cu care se confrunta: de la dificultatea cu care recrutezi un mecanic sau un sudor, pana la retinerea angajatilor in companie pentru cel putin un an sau cum te adaptezi dupa nevoile angajatului cand abonamentul la sala nu pare sa mai fie suficient.

 

Trei idei de notat si implementat din cadrul HR Summit

 

Yiannis Kalogerakis (CEO & Principal Trainer, JMK – Anthropocentric Corporate Training & Development) este cunoscut ca expert in training Antropocentric si Exponential, cu experienta de peste 37 de ani pe piata globala. Cu un stil cuprinzator si jovial, prezentarea lui Yiannis a punctat impactul pe care il va avea pe viitor tehnologia in industria resurselor umane, elementele care contribuie la performanta de zi cu zi sau cum ne adaptam noilor generatii care intra pe piata muncii.


“Candva credeam ca e important sa ai in orice departament pe cineva care sa vina cu abordarea negativ-constructiva pentru a putea evolua. Acum as spune ca e important sa ai pe cineva din generatia millenials care sa puna la indoiala lucrurile. Cele mai bune intrebari care te ajuta sa te dezvolti sunt “de ce?” si “de ce nu?” . Cred ca e important sa implicam noua generatie in tot ceea ce facem pe viitor in companii.“ - a declarat Yiannis Kalogerakis.

 

Cristina Bidiga ( Asociat Manager, Coordonator birou Cluj-Napoca, NNDKP) a fost parte a panelului de discutie despre contractul de munca: de la angajare la incetarea contractului, din mai multe perspective. Cristina a subliniat la ce aspecte trebuie sa fie atenti profesionistii in HR la momentul incheierii contractului, ce optiuni exista in cazul litigiilor de munca sau la desfacerea contractului de munca.

 

“99% dintre litigii nu sunt initiate de companii, ci de angajati. Din experienta mea, cele mai mari probleme la nivel organizational sunt generate de organizarea muncii si respectarea timpului de munca vs. timpul de odihna. Aceste probleme au la baza fie un volum de munca ridicat raportat la un numar insuficient de salariati (iar aici cauza este in principal lipsa fortei de munca), fie modalitatea de organizare efectiva a muncii care presupune o sfera prea mare de atributii, activitati pentru durata normala de timp a unui contract de 8 ore/zi.” - Cristina Bidiga, NNDKP.

 

Citeste mai multe informatii despre ce s-a discutat in cadrul evenimentului de referinta pe www.thewoman.ro!