Fii o resursa, nu un discurs de vanzare!

Fii o resursa, nu un discurs de vanzare!

Pentru o singura zi, pretinde ca ai un buget de marketing de zero lei. Ce vei face astazi ca sa ajungi la cativa clienti care vor fi incantati sa citeasca ceva de la tine?

In calitatea noastra de antreprenori sau organizatii cu produse si servicii de vanzare, petrecem foarte mult timp colectand date despre clienti, provenienta geografica, modalitati de plata, sex, ocupatie etc. si foarte putin timp alocam intelegerii circumstantelor si evenimentelor din viata lor.

Orice poveste de roman sau film incepe cu adevarat odata cu „intriga”, momentul sau faptul important care determina intreaga desfasurare a actiunii. Prin urmare, este la fel de important, sau chiar mai important, sa intelegem incidentele incitante ale povestilor lor, ce ii determina si motiveaza sa aiba nevoie de produsele si serviciile noastre. De ce cumpara un student fara bursa o cafea scumpa de la Starbucks, de ce profesorul nu foarte bine platit isi cumpara noua versiune de iPhone sau de ce aproape toti locuitorii Warsaw, Virginia au instalate piscine de la „River Pools”? Ce ii trimite pe clienti in calatoria lor de cautare a unei solutii si ce i-ar face sa te aleaga pe tine ca ajutor pentru a o gasi?

Cum ar fi ca magazinul online de bijuterii, in loc sa posteze in fiecare zi pe paginile de social media oferte de preturi si modele noi, sa publice articole educative scurte despre cum se asorteaza bratarile cu cerceii sau ce sa purtam la un eveniment pentru a transmite un mesaj social. Cum ar fi ca, in loc de oferte si reduceri permanente si confuze la condimente, uleiuri naturale si masline, sa gasim online videouri scurte despre beneficiile miraculoase ale acestor alimente si modul de utilizare corect in retete.

Antreprenorii si oganizatiile care se concentreaza pe tactici pe termen scurt se intreaba cel mai des: „Ce vor cumpara?” si „Cum ii putem face sa cumpere si mai mult?”, brandurile care au success pe termen lung pun altfel de intrebari: „De ce cumpara ei?”, „Cum isi petrec ei timpul online si de ce sunt acolo?”, „Cum ii servesc mesajele noastre in acest context?", „Cum putem adauga noi valoare, cu ce ii putem informa, educa si inspira?”. Faptul ca ne aud online nu inseamna ca ei ne si asculta. Ne vor asculta doar daca continutul creat ii ajuta in misiunea care a pornit „intriga” din viata lor.

Citeste continuarea articolului pe www.thewoman.ro!