'In orice vremuri, daca faci ceva mai bine decat ceilalti, ai succes' | Ioana Molnar, Florariile Magnolia

'In orice vremuri, daca faci ceva mai bine decat ceilalti, ai succes' | Ioana Molnar, Florariile Magnolia

A inceput un business in industria florilor atunci cand nu erau scoli de business desi stiau ca nu sunt singurii care mizeaza pe dorinta de a face lucrurile bine. Fac parte din generatia celor intuitivi in business, care au testat, s-au documentat si au invatat suficient de mult incat sa construiasca un business evaluat la 8 milioane de euro. Ioana si Gabriel Molnar sunt cei care au crezut ca in orice vremuri, daca faci ceva mai bine decat ceilalti, vei avea succes. Si au avut dreptate cand au mizat pe succesul Florariilor Magnolia si pe capacitatea lor de a livra emotii oriunde in lume. Am povestit intr-un interviu cu Ioana despre traseul profesional, dificultati si satisfactii ale unui business cu flori.

Romania dezvolta antreprenori care invata din greseli, care nu s-au bucurat de scoli de business care sa-i pregateasca pentru ce inseamna sa conduci o afacere. Cum ai descrie experienta unui business inceput in urma cu 22 de ani, comparativ cu contextul si start-ul pe care il au afacerile pornite astazi?

Pot spune ca am avut parte de dezavantajul faptului ca nu erau scoli de business, insa nu eram doar noi in aceasta situatie, ci intreaga generatie. Ce am facut noi? Am avut intuitie buna, dorinta de a invata si de a ne autodezvolta, am citit si am muncit foarte mult. In ziua de astazi, se vede progresul in scolile de business din Romania, iar accesul la informatie este incomparabil mai facil. Ceea ce cred cu tarie este ca, in orice vremuri, daca faci ceva mai bine decat ceilalti, ai succes.

Magnolia este un business puternic, de familie, pe trend ascendent, care a atins anul trecut cifra de afaceri de 8 milioane de euro. Care crezi ca este secretul unui business sanatos?

Odata ce ne-am stabilit scopul, ne-am definit misiunea si viziunea companiei, am fost consecventi si nu ne-am abatut. Formarea unei echipe de oameni pretiosi cred ca este inima unei companii. Ne dorim ca fiecare om in parte sa exceleze in domeniul lui si sa devina mai bun decat noi.

Online vs offline: Cum difera comportamentul consumatorului in functie de asta, ce se comanda cel mai des si ce procent din comenzi vine din mediul online?

Ponderea valorica a vanzarilor offline este de 56% fata de 44% in online. Se remarca insa o crestere procentuala de la an la an, cu precadere in online. In majoritatea cazurilor, clientii care daruiesc flori prin intermediul nostru, fie ca o fac online sau offline, raman atasati brandului.

In ceea ce priveste preferintele clientilor, floarea cea mai comandata este trandafirul, in special cel rosu.

Foarte multi dintre clientii nostri (47%) sunt in afara tarii: UK, Italia, Spania, SUA, Germania, Franta. Ei trimit flori celor dragi de acasa si, de cele mai multe ori, florile sunt insotite de cadouri. Majoritatea clientilor nostri offline sunt cei care prefera o experienta reala in florarie. Putem spune ca mai mult de jumatate din clientii Magnolia sunt fideli, statisticile indicand un procent de 55 % al clientilor returning.

Citeste interviul complet cu Ioana Molnar pe www.thewoman.ro!