In vremuri de criza, romanii folosesc aplicatiile financiare pentru a-si gestiona banii

In vremuri de criza, romanii folosesc aplicatiile financiare pentru a-si gestiona banii

Urmarile pandemiei, cresterea inflatiei, majorarea ratelor, instabilitatea economica provocata de razboiul din Ucraina, scumpirea alimentelor si carburantilor- sunt doar cateva dintre problemele carora romanii trebuie sa le faca fata in aceasta perioada. In vremuri de criza, gestionarea banilor este obligatorie. Romania inca mai are de invatat la capitolul educatie financiara, dar aplicatiile digitale vin in sprijinul generatiei tinere.  Un studiu recent arata ca 6 din 10 mileniali romani folosesc aplicatii financiare, populare si printre alte generatii, pentru a-si gestiona mai bine banii.

Solutii digitale care ii ghideaza pentru economisirea banilor

Vanarea promotiilor, dar si compararea preturilor inainte de a face o achizitie si organizarea venitului si cheltuielilor sunt metode pe care romanii le au la indemana pentru a putea face fata contextului economic actual. Revolut in colaborare cu Reveal Marketing Research a realizat un studiu prin care a dorit sa afle care este perceptia romanilor in legatura cu aplicatiile financiare si solutiile digitale de management al banilor.

Cercetarea arata ca si 1 din 3 respondenti s-au declarat interesati sa obtina conturi de economii si carduri de credit prin intermediul unei platforme digitale in anul urmator. 62% dintre respondenti folosesc des aplicatii de gestionare a banilor pe parcursul unei saptamani, in timp ce 35% din populatie considera ca acestea sunt utile pentru a-si imbunatati situatia financiara. Totodata, potrivit studiului, 6 din 10 romani folosesc solutii fintech pentru ca acestea sunt mai ieftine (58%) si mai rapide (57%) decat serviciile traditionale.

Romanii si fintech-ul

Sondajul a mai aratat ca 78% dintre romani au auzit de solutii fintech sau de aplicatii financiare, iar 47% dintre acestia le folosesc in prezent. Cei mai multi utilizatori sunt barbatii, cu varsta cuprinsa intre 25-44 de ani si studii superioare. 56% dintre mileniali apeleaza la portofelele digitale oferite de aplicatiile financiare. 80% dintre utilizatorii fintech sunt clienti Revolut.

Desi traversam vremuri tulburi, romanii nu vor sa renunte la stilul de viata. Cel putin asa au declarat in cadrul sondajului, iar pentru asta sunt dispusi sa apeleze la un card de credit prin intermediul unei platforme digitale (27%) sau la credite de nevoi personale (20%). Aceste instrumente financiare sunt mai populare in randul populatiei peste 40 de ani.

La polul opus, tinerii investesc economiile pentru a-si creste ulterior veniturile. Tanara generatie este mai dispusa sa riste si astfel investitia in criptomonede (28%) sau in bursa (17%) sunt din ce in ce mai atractive.

Potrivit datelor companiei financiare, la sfarsitul lunii iulie 2022, numarul utilizatorilor interesati de cripto, in segmentul 18-24 ani, era cu 78% mai mare fata de sfarsitul lunii iulie 2021.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 24-28.06.2022 pe un esantion reprezentativ pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet. Marimea esantionului a fost de 1256 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare pentru targetul general este +/-2,8% la un nivel de incredere de 95%.