Iti dai demisia? Ce sa faci si ce sa NU faci

Iti dai demisia? Ce sa faci si ce sa NU faci

Iti dai demisia? Ce sa faci si ce sa NU faci

Foto: Pixabay.com

Te-ai intrebat vreodata cand este momentul potrivit sa iti dai demisia? Daca ai in plan sa faci acest pas si stai sa analizezi cu atentie situatia, aproape ca nu poti avea siguranta ca exista un moment potrivit. Cu toate acestea, este esential sa stii cand este cel mai bine sa renunti la actualul job si sa faci o schimbare pe plan profesional.

Sunt foarte multe detalii de care trebuie sa tii cont in momentul in care planuiesti sa iti dai demisia. Asadar, exista lucruri pe care poti sa le faci si exista lucruri pe care nu trebuie sa le faci.

 

Ce trebuie sa stii cand planuiesti sa iti dai demisia

 

Momentul in care un angajat alege sa demisioneze poate fi unul destul de tensionat intr-o companie. De exemplu, conform studiilor, cei mai multi angajati parasesc seful, nu compania, motiv pentru care plecarea unui membru al echipei poate fi urmata de un mesaj neadecvat sau poate avea drept consecinta cateva schimburi de replici acide. Desigur, niciuna dintre optiuni nu este buna.

Un angajat care pune pret pe conduita profesionala va alege sa plece in cele mai bune conditii si in cele mai bune relatii. Va instiinta angajatorul cu cel putin 15 zile inainte si va comunica deschis despre motivele care l-au determinat sa paraseasca compania.

Un angajat care alege sa isi dea demisia intr-un mod diplomat este in mod sigur un angajat care pune pret pe imaginea pe care o are pe plan profesional.

Planuiesti si tu sa-ti dai demisia? Afla ce sa faci si ce sa NU faci

Sterge documentele personale. Chiar daca anunti ca ai luat aceasta decizie si intentionezi sa mai stai 15 zile la actualul job, este posibil ca planurile sa iti fie date peste cap si sa fie necesar sa pleci in aceeasi zi. Asadar, pentru a evita orice neplacere, este recomandat sa faci putina curatenie inainte sa iti anunti plecarea. Sterge din computer/laptop documentele personale si asigura-te ca pe desktop, in fisiere si in e-mail lasi doar documentele si informatiile importante pentru companie.

Nu motiva in scris de ce ai ales sa-ti dai demisia. Chiar daca ai luat aceasta decizie din mai multe motive, nu este recomandat sa explici in scris de ce ai ales sa-ti dai demisia. In cererea pe care o scrii este recomandat sa te adresezi intr-un mod profesional si politicos, scurt si la obiect. Orice alta informatie se poate intoarce impotriva ta.

Anunta-ti din timp managerul. In cazul in care nu este o situatie deosebita, este recomandat sa-ti anunti manegerul cu cel putin 15 zile inainte. Este un mod politicos de a parasi compania, care poate fi benefic pentru ambele parti.

 

 

Cere toate documentele. Ai ales sa-ti dai demisia, ai discutat despre aceasta decizie si se apropie ziua in care trebuie sa parasesti compania? Asigura-te ca departamentul de HR iti ofera toate documentele si toate informatiile de care ai nevoie. Cere detalii despre asigurarea de sanatate, drepturile ce iti revin din contractul de munca pe care l-ai avut in companie si incadrarea profesionala. Daca este cazul, cere si o adeverinta de vechime.

Adopta o atitudine pozitiva. Ai ales sa parasesti compania? Colegii in mod sigur te vor intreba care sunt motivele pentru care ai ales sa faci acest pas. Evita pe cat mai mult posibil sa vorbesti negativ despre experienta alaturi de ei. Din moment ce ai ales sa pleci, un feedback negativ este inutil si in mod sigur nu va schimba situatia. Iti doresti sa pleci in cele mai bune conditii? Vorbeste despre cat de benefica a fost aceasta experienta pentru tine, mentioneaza ca ai invatat foarte multe lucruri noi, iar acum este momentul sa faci un nou pas in cariera.

Cere recomandari. Daca alegi sa pleci din companie in relatii bune cu managerul si colegii, in mod sigur vei putea sa ceri si cateva recomandari. Comunica deschis cu ei si explica-le ca orice feedback pozitiv, in special in scris, te va ajuta in drumul pe care vrei sa il parcurgi mai departe. Oamenii au bune intentii, insa totul pleaca de la comunicare.

Nu uita sa-ti iei ramas bun. Ai urmat toti pasii de mai sus, iar acum ai ajuns in punctul in care trebuie sa pleci din companie? Evita sa parasesti echipa in graba. Rezerva-ti cateva minute pentru a scrie un e-mail in care iti iei ramas bun si nu uita sa comunici direct cu managerul si echipa inainte sa pleci.

Te-ar putea interesa si: Mediul de munca - 6 modalitati pentru a-l imbunatati

Sursa: thebalancecareers.com

Thursday, 05-December-2019
Autor: Daniela Mitran

Recomandari RisCo: