Marketing afiliat: categoriile cu cele mai multe vanzari. Sfaturi simple si utile

Marketing afiliat: categoriile cu cele mai multe vanzari. Sfaturi simple si utile

Marketingul afiliat a devenit de cativa ani o sursa importanta de venit si in Romania. Aceasta forma de marketing online are la baza relatia dintre un advertiser si un publisher, respectiv comerciantul si afiliatul. Practic, daca alegi aceasta metoda de internet-marketing castigi un comision pentru fiecare produs pe care il vinzi. Un fel de agent de vanzari, insa fara a te deplasa pentru a interactiona cu un client si a-l convinge. Reusita consta in mare parte in cateva aspecte: categoria de produse pe care o alegi, creativitatea de care dai dovada in continut si strategia pe care o aplici.

Categoriile cu cele mai multe vanzari in ultimele luni 

Datele 2Performant.com, lider in marketing afiliat in Romania, arata ca in trimestrul trei din 2021, din totalul vanzarilor, distributia pe categorii a fost urmatoarea:

Fashion – 29,55%

Books Movies & Music – 22,77%

Pharma – 12,77%

Beauty – 8,74%

Home & Garden – 5,33%

Electronics IT&C – 4,99%

Totusi nu este suficient sa iti iei doar aceste repere. In marketing afiliat conteaza foarte mult cum atragi clientul. Daca alegi spre exemplu sa promovezi un produs din categoria beauty, dar nu ai nicio legatura cu acest sector, nu detii suficiente informatii si il prezinti fix ca un agent de vanzari, s-ar putea sa-ti reduci sansele de succes. Ideal este sa ai un continut natural. Sa povestesti despre produs intr-o maniera adaptata cititorilor tai (daca ai un blog). Nu este recomandat sa prezentati produsul ca o reclama, ci sa imbracati totul intr-o poveste, sa porniti de la ceva relevant, real. 

Dupa domeniu si continut, trebuie sa iti in calcul strategia. 

Nu este suficient sa cunosti foarte bine produsul si sa-l "impachetezi" pentru consumator. Ca sa obtii comisionul trebuie sa ajungi la client si sa se finalizeze vanzarea. Cum ajungi la consumator? Cu o strategie potrivita. Aceasta include pe scurt  tehnici SEO ( cuvinte cheie, link-uri interne/externe), continut de calitate (copy-paste-ul nu este suficient), surse de trafic platit (Google Adwords, Facebook Ads, continut sponsorizat, newsletter). 

Cifre in marketing afiliat 

In perioada 1 iulie – 30 septembrie 2021, compania 2Performant a intermediat, in cadrul platformei sale de marketing afiliat 318.900 vanzari, cu 64,2% mai mult decat in acelasi interval al anului trecut, in valoare de 16,9 milioane de euro fara TVA. In cele trei luni  a intermediat 15,3 milioane de click-uri si a inregistrat o rata de conversie medie de 2,3% fata de 2,1% anul trecut. Valoarea medie a cosului de cumparaturi a crescut cu 2,1% si  a atins pragul de 52,85 euro fara TVA. In primele 9 luni din 2021, numarul vanzarilor intermediate a depasit 865.000. Un avant puternic este asteptat si spre final de an. 

In mod traditional, in dinamica sectorului e- commerce cel de-al doilea semestru este unul superior primului semestru al anului, astfel ca rezultatele din trimestrul trei obtinute de 2Performant anticipeaza un final de an cu un ritm de crestere accelerat, marcat si de cele mai importante evenimente de vanzari ale anului, Black Friday si reducerile de Craciun", a transmis recent Dorin Boerescu, CEO si Presedinte al Consiliului de Administratie 2Performant.