Mediul de munca: 6 modalitati pentru a-l imbunatati

Mediul de munca: 6 modalitati pentru a-l imbunatati

Mediul de munca este extrem de important atat pentru motivatia si productivitatea angajatilor, cat si pentru bunastarea lor. Un mediu de munca toxic va determina angajatii sa-si updateze CV-ul, decat sa caute modalitati pentru a-si imbunatati activitatea. Cu toate acestea, de unde porneste totul?

Maximizarea rezultatelor si focusul pe productivitate sunt doar doi factori de stres, insa angajatii se pot confrunta si cu alte probleme intr-o companie. Un exemplu foarte bun sunt relatiile care se creeaza intre angajati sau relatiile dintre angajati si conducere. Orice factor negativ contribuie la crearea unui mediu de munca toxic si, prin urmare, la nemultumiri in randul angajatilor si situatii tensionate.

Insa exista si o veste buna, sunt de parere specialistii! Mediul de munca poate fi imbunatatit, daca sunt respectate cateva reguli esentiale.

 

Mediul de munca – cum poate fi imbunatatit

 

Totul pare simplu in teorie, insa nici practica nu este foarte dificila. Cum spuneam anterior, mediul de munca este extrem de important, deoarece contribuie la motivatia sau la lipsa motivatiei angajatilor. Daca sunt respectate cateva reguli simple in orice companie, mediul de activitate poate fi cu siguranta imbunatatit.

 

Totul porneste de la management

 

Am vorbit intr-un articol anterior despre ce inseamna un management toxic si cum afecteaza acesta compania, iar cu acest prilej vom repeta informatia. Totul porneste de la conducere! Indiferent de activitatea unei companii, comportamentul unui manager este contagios. Fie bun, fie rau, comportamentul managerului va fi preluat de catre angajati. Daca acesta nu se implica direct in activitatile companiei, nu isi motiveaza angajatii si nu gaseste o modalitate eficienta de a delega sarcinile, totul se va intoarce asupra sa. O companie in care managerul nu are viziune si nu acorda atentie angajatilor este o companie sortita esecului.

 

Comunicare, comunicare si… comunicare

 

Comunicarea este importanta in orice tip de relatie, fie ca este vorba de o relatie pe plan sentimental, fie ca este vorba de o relatie pe plan profesional. Astfel, daca nu exista comunicare angajat-angajat sau angajat-manager, atunci lucrurile se pot complica destul de usor in orice companie. Foarte multe companii se confrunta cu lipsa comunicarii sau se limiteaza la o comunicare stricta, de informare. Pentru a avea cele mai bune rezultate si pentru a fi motivati, angajatii au nevoie sa comunice deschis cu team leader-ul sau cu managerul. Astfel, ei isi pot exprima parerile cu privire la proiectele pe care le desfasoara sau pot vorbi despre problemele pe care le intampina.

 

Intalnirile informale sunt importante

 

 

 

La fel de importante sunt si intalnirile informale. Din moment ce comunicarea joaca un rol esential in orice companie, cadrul in care aceasta se desfasoara este la fel de important. Astfel, cele mai multe companii au inceput sa inlocuiasca spatiile desemnate sedintelor lungi si anoste cu spatii mai prietenoase. Open space-urile ofera mai mult confort angajatilor, iar acestia au mai multa lejeritate in exprimare.

 

Alegerea mediului potrivit de munca

 

Unde te vezi cel mai bine? Intr-un mediu de activitate aglomerat, cu foarte multi colegi, birouri incarcate si zgomot de fundal sau intr-un spatiu mai restrans si mult mai linistit? Daca vrei sa imbunatatesti mediul de munca in care iti desfasori activitatea, incepe prin a-l alege pe cel potrivit. Foarte multe persoane fac greseala de a lucra in medii in care nu se regasesc si in care nu reusesc sa se integreze. Cu cat te straduiesti mai mult sa lucrezi intr-un mediu nepotrivit, cu atat iti va fi mai greu sa fii productiv sau creativ. Asadar, alegerea mediului potrivit de munca este cel mai important pas.

 

Focus pe obiective comune, un punct esential

 

 

Indreptarea atentiei asupra obiectivelor comune este un punct foarte esential in orice companie. Pentru a fi motivati si pentru a pune accent pe munca in echipa, angajatii trebuie sa aiba acelasi target. Astfel, pe langa sarcinile individuale pe care le au, este esential ca angajatii sa lucreze la un proiect amplu, pe care sa il dezvolte in timp si pentru care fiecare dintre ei sa aba o contributie importanta.

 

Personalizarea spatiului de munca

 

Personalizarea spatiului de munca este in stransa legatura cu alegerea mediului de munca potrivit. Foarte multi angajati nu se simt confortabil in mediile in care lucreaza, insa foarte putini dintre ei decid sa actioneze in acest sens. Daca nu te simti confortabil la birou, incearca sa imbunatatesti mediul de munca. Ce poti sa faci? Decoreaza biroul in propiul stil, alege un obiect decorativ care te reprezinta si scapa de toate acele lucruri care nu iti sunt folositoare. Cu cat ai un birou mai aglomerat, cu atat atentia iti poate fi distrasa mai mult.

Asadar, crearea unui mediu de munca placut depinde atat de crearea relatiilor sanatoase, cat si de crearea unui decor cat mai placut. Chiar si un mic element, cum ar fi o planta de interior, poate schimba complet atmosfera intr-un birou si poate imbunatati considerabil dispozitia.

 

Te-ar putea interesa si: Prieteniile la job sunt cheia fericirii. 4 reguli vitale