Microsoft cumpara Activision Blizzard la un pret de 69 de miliarde de dolari

Microsoft cumpara Activision Blizzard la un pret de 69 de miliarde de dolari

Cea mai mare afacere din industria de gaming și achiziție in numerar 

Compania Microsoft va cumpăra producătorul „Call of Duty” Activision Blizzard pentru 68,7 miliarde de dolari, în cea mai mare afacere din istorie în industria jocurilor, în timp ce giganții tehnologici la nivel mondial își revendică un viitor virtual. 

Acordul a fost anunțat marți de Microsoft, fiind cea mai mare achiziție înregistrată vreodată în numerar, își va spori puterea de foc pe piața în plină expansiune a jocurilor video, unde îi va înfrunta pe liderii Tencent si Sony. 

De asemenea, tranzactia reprezintă pariul multinaționalelor americane pe „metaversul”, lumii virtuale online în care oamenii pot lucra, se pot juca și socializa, așa cum fac deja mulți dintre cei mai mari competitori ai săi.

CEO-ul Microsoft, Satya Nadella spune că acordul „va juca un rol cheie în dezvoltarea platformelor metaverse” 

Microsoft va deveni compania de jocuri de noroc numărul 3 mondial 

Microsoft a evitat până acum tipul de control cu ​​care se confruntă Google și Facebook, dar această înțelegere ar face din aceasta a treia companie de gaming din lume, îl va pune pe producătorul Xbox pe radarele legislatorilor, a declarat Andre Barlow de la firma de avocatură Doyle, Barlow & Mazard. 

Acordul vine într-un moment de slăbiciune pentru Activision, producător de jocuri precum „Overwatch” și „Candy Crush”. Înainte ca acordul să fie anunțat, acțiunile sale au scăzut cu mai mult de 37% de la un nivel record anul trecut, lovite de acuzațiile de hărțuire sexuală a angajaților și de comportament greșit din partea mai multor manageri de top. 

Firma de analiză a datelor Newzoo estimează că piața globală a gaming-ului a generat venituri de 180,3 miliarde USD în 2021 și se așteaptă ca acestea să crească la 218,8 miliarde USD până în 2024.