Motivarea angajatilor: cat de importanta e si ce solutii au managerii

Motivarea angajatilor: cat de importanta e si ce solutii au managerii

Motivarea angajatilor: cat de importanta e si ce solutii au managerii

Foto: Unsplash.com

Managerii de top vor angajati de top, iar drumul spre succes este pavat cu intentii bune. Dar cum ramane cu motivarea angajatilor? Chiar si cei mai buni dintre cei mai buni pot avea momente de confuzie, isi pot pierde motivatia, pot avea un randament scazut sau, in cazuri mai grave, isi pot pierde complet interesul.

La dezvoltarea companiei trebuie sa participe activ toata lumea, indiferent de pozitia ocupata in firma. Procesul de recrutare nu este suficient pentru a crea o echipa inchegata, puternica. Este nevoie de multa munca, implicare si strategii de management. Angajatii alesi pe “spranceana” pot avea un CV perfect, insa activitatea firmei nu se bazeaza in totalitate pe abilitatile trecute cu atentie in CV de fiecare persoana in parte. Si in niciun caz activitatea unei firme de top nu se bazeaza doar pe rezolvarea cu migala a sarcinilor.

Lucrezi intr-o companie si ai un coleg pe care il admiri? Vedeta firmei isi poate pierde foarte usor farmecul, iar acest lucru se intampla din cauza ca, in timp, interesul lui pentru a contribui la dezvoltarea companiei poate sa scada.

Motivarea angajatilor este importanta, daca nu chiar vitala in orice companie. Insa managerii de top au descoperit secretul. Ce fac ei cel mai bine? Gasesc mereu solutii la situatiile cu care se confrunta!

 

Motivarea angajatilor – ce solutii au managerii de top

 

1. Ofera credit angajatilor

 

“De ce as oferi credit unei persoane pentru simplul motiv ca isi face treaba pentru care a fost angajat?” - este o intrebare pe care o au foarte multi manageri sau chiar departamentul de HR, din pacate. Cu toate acestea, recunoasterea calitatilor si aprecierea muncii sunt extrem de importante in orice companie de top. Chiar daca sunt platiti sa faca un task, angajatii au nevoie sa le fie validata munca, sa fie apreciati si sa primeasca credit pentru rezultatele obtinute. Sa nu recunosti meritele unui angajat este cea mai mare greseala pe care o poti face ca manager – sunt de parere specialistii in resurse umane. Iar partea cea mai buna este aceea ca nu te costa nimic sa adresezi cateva cuvinte de apreciere. Managerii de top investesc in oamenii pe care ii au in subordine si le apreciaza intotdeauna munca.

Insa motivatia este un subiect pe care fiecare manager si fiecare angajat il intelege in mod diferit. Din acest motiv, managerii de top discuta cu echipa, cauta mereu solutii si vin cu idei sau propuneri noi. Cu alte cuvinte, se implica activ in dezvoltarea companiei si fac tot posibilul pentru a crea o echipa valoroasa.

 

2. Stiu ce-i motiveaza pe angajatii lor

 

In privinta unui singur lucru putem fi cu totii de acord: fiecare angajat este diferit! Sunt angajati care se adapteaza usor, in timp ce altii nu se pot adapta deloc. Unii pot avea nevoie de mai multa indrumare, in timp ce altii gasesc rapid solutii la orice situatie cu care se confrunta. Sunt angajati care se multumesc cu putin, in timp ce altii fac tot posibilul pentru a atinge imposibilul. Acestea fiind zise, managerii de top stiu cat de importante sunt nevoile fiecarui angajat in parte, ceea ce inseamna ca stiu ce-i motiveaza pe angajatii lor.

Managerii care pun accent pe dezvoltarea companiei stiu foarte bine cu cine si de ce lucreaza. Si au timp sa isi cunoasca angajatii.

 

Cum isi cunosc managerii de top echipa:

 

Te intrebi cum reusesc managerii de top sa isi cunoasca angajatii? Urmeaza cateva reguli simple, pe care le poti pune si tu in aplicare:

Isi rezerva 30 de minute pentru a sta de vorba cu fiecare angajat in parte, pentru a-l cunoaste mai bine.

Adreseaza intrebari fiecarui angajat despre planurile sale de viitor, nu doar despre asteptarile pe care le are de la companie.

Vor sa stie care sunt cele mai importante lectii pe care le-a invatat fiecare angajat pana acum, din experienta sau de la parinti.

Vor sa stie care-i motivatia fiecarui angajat.

 

 

3. Creeaza un spatiu placut de munca

 

Vremurile in care spatiul de munca era burdusit cu birouri au apus. In zilele noastre, accentul este pus pe amenajarea si crearea unui spatiu de lucru cat mai placut. De ce? Din simplul motiv ca motivatia merge mana in mana cu dispozitia. Daca angajatii se simt bine, vor da randament la birou si vor fi motivati sa lucreze la proiectele pe care le au. Asadar, managerii de top investesc in mobilier si pun accent pe design. Potrivit unui studiu realizat de Universitatea din Ohio in 2011, angajatii care lucrau in spatii inchise, fara aer conditionat, lumina si tavane joase aveau un randament scazut la munca. In schimb, angajatii care lucrau in cladiri mai noi, spatioase si luminoase aveau un randament mult mai bun.

Un spatiu placut de munca este vital atat pentru angajati, cat si pentru manageri. In fond, cea mai mare parte din timp o petrecem la birou…

 

Cum sa creezi un spatiu placut de munca:

 

Daca esti manager si vrei sa le oferi angajatilor cel mai placut spatiu de munca, atunci poti sa investesti in mobilier si in decoratiuni de birou.

Discuta cu angajatii si afla ce isi doresc, ce culori le plac, din ce materiale ar prefera sa fie birourile si ce decoratiuni de birou si-ar dori.

Personalizeaza biroul fiecarui angajat. De exemplu, daca ai oameni care sunt creativi, acestia vor avea nevoie de un mediu de munca care sa-i inspire.

Investeste in echipamente de ultima generatie. Daca vrei ca angajatii tai sa dea randament, este important sa investesti in echipamente pe care acestia le pot folosi. Scapa de aparatura invechita sau de lucrurile pe care nimeni nu le mai foloseste. Creeaza un spatiu cat mai aerisit, astfel incat atmosfera sa fie una degajata.

Acestea sunt doar trei dintre metodele pe care managerii de top le folosesc pentru a-si motiva angajatii. Integritatea, munca in echipa, viziunea, pasiunea pentru a face lucrurile cum trebuie, team building-urile si proiectele de dezvoltare sunt la fel de importante.

Pe tine ce te motiveaza cand vine vorba de job?

 

Te-ar putea interesa si: Pleci la un job mai bun? Cum iti dai demisia fara sa ai regrete

 

Tuesday, 30-July-2019
Autor: RisCo

Recomandari RisCo: