Pastreaza-ti cei mai buni clienti!

 Pastreaza-ti cei mai buni clienti!

Contrar parerii generale, consumatorii mari, care cumpara intr-o cantitate mare nu sunt intotdeauna buni pentru afacerea ta. Cei mai buni clienti nu sunt cei care iti asigura o cifra de afaceri mare, ci aceia care genereaza profit pentru firma ta!

 Companiile mari au obiceiul de a-si transforma partenerii de afaceri de dimensiuni mai mici in furnizori personali pentru bunurile de larg consum.

Apoi, amenintand cu concurenta, ele incep sa faca presiuni pentru scaderea preturilor, sau sa impune diverse ‘costuri’ catre furnizori, diminuandu-le astfel acestora marja de profit. Asadar, inainte sa injumatatesti preturile de teama concurentei sau sa accepti diverse costuri aleatoare si sa uiti ce inseamna profit, incearca urmatoarele 2 strategii care te vor ajuta sa iti pastrezi loialitatea celor mai buni clienti ai afacerii tale!

Fii diferit. In momentul in care firma ta ofera produse/servicii pe care nu le mai ofera nimeni, atunci esti protejat in fata competitiei. Insa ca sa creezi aceasta diferentiere, oferta ta unica trebuie sa devina o necesitate pentru client.

Sunt nenumarate firme care au creat un produs ‘unic’, dar pe care nu il doreste nimeni!

Ofera expertiza. Daca firma ta ofera expertiza de care clientul tau are nevoie, poti deveni un partener strategic, chiar daca esti doar un furnizor de bunuri.

De exemplu, o companie care vinde lipici pentru producatorii de electronice ar putea avea o expertiza globala a volumelor de productie si care l-ar putea ajuta pe client sa fie mai profitabil, reducand costurile de productie.

Daca ai expertiza, clientii tai te vor selecta, indiferent daca preturile tale sunt ceva mai ridicate. In plus, le va fi mai greu sa renunte la tine, chiar daca la un moment dat vor gasi o alternativa mai ieftina din punct de vedere al pretului.