Piata de electro-IT: Ce influenteaza decizia de cumparare

Piata de electro-IT: Ce influenteaza decizia de cumparare

Tehnologia a schimbat modul in care ne traim viata si are un impact din ce in ce mai puternic asupra noastra. Cu fiecare an care trece, produsele tehnologice devin tot mai multe si mai performate, imbunatatindu-ne si usurandu-ne viata.

Dar cu atat de multe gadgeturi pe piata, cum le alegem pe cele care ne satisfac cel mai bine gusturile? La ce ne uitam atunci cand cumparam un produs electro-IT si ce factori ne influenteaza cel mai mult decizia de cumparare?

Potrivit unui studiu realizat de GfK cu privire la piata globala electro-IT, 53% dintre consumatori apreciaza experienta cumpararii unui gadget nou, mai mult decat posesia in sine a respectivului gadget. Conform studiului mai sus mentionat, consumatorul se simte bine atunci cand produsul pe care l-a achizitionat se potriveste cu stilul sau personal, oferindu-i in acelasi timp experiente interesante. Gadgetul trebuie sa-i imbunatateasca calitatea vietii, sa-l ajute in activitatile sale de zi cu zi, sa-i simplifice si usureze traiul.

 

4 factori care influenteaza decizia de cumparare a produselor electro-IT

 

Tehnologiaavanseaza intr-un ritm ametitor, astfel ca tot timpul apar noi produse tehnologice, mai bune si mai performante. Rapiditatea cu care apar inovatiile pe piata electro-IT, diversitatea si multimea unor astfel de produse face dificila sarcina consumatorului de a alege produsul care sa-l reprezinta cel mai bine.

 

Iata care sunt tendintele globale care influenteaza decizia de cumparare a consumatorului pe piata electro-IT:

 

1. Performanta tehnologica a produsului

 

Caracteristicile tehnologice superioare ale gadgeturilor reprezinta principalul aspect pe care-l iau in considerare consumatorii atunci cand aleg un produs IT.

De exemplu, pentru majoritatea consumatorilor va avea prioritate un smartphone care detine functii performante, precum capacitate mare de stocare imagini, display mare si camera foto performanta. Astfel de caracteristici cantaresc mult in ochii consumatorului pentru ca satisfac nevoia acestuia de a capta imagini foto-video de inalta calitate si de a impartasi momente din viata lor oamenilor dragi.

Conform studiului GfK, ”vanzarile produselor cu o astfel de imbinare de caracteristici au reprezentat 16% din veniturile livrate de smartphone-uri sau 33 de miliarde de euro in primele sase luni ale anului 2019, in crestere cu 3% fata de aceeasi perioada a anului 2018”.

 

2. Gradul in care produsul simplifica viata consumatorului

 

Ritmul alert in care traim si multitudinea de sarcini pe care le avem de indeplinit in fiecare zi ne streseaza si ne complica viata. Calitatea vietii are de suferit, asadar nu este de mirare ca nevoia de simplificare reprezinta una din prioritatile consumatorilor.

Tehnologia vine in ajutorul oamenilor si ii ajuta sa-si simplifice viata cotidiana, preluand sarcini casnice precum curatenia casei sau spalatul rufelor. Astfel, in prima jumatate a anului 2019, vanzarile de aspiratoare robot au crescut cu 18%, iar cele de uscatoare de rufe au crescut cu 11% in acceasi perioada, conform analizei GfK.

Cu ajutorul unor astfel de produse, oamenii scapa de anumite sarcini si castiga timp, pe care pot sa-l petreaca intr-un mod mai placut. Rezultatul este simplificarea si imbunatatirea vietii, lucru urmarit de peste 52% din consumatorii din intreaga lume.

 

 

3. Produsele premium castiga tot mai mult teren

 

Experienta pe care o traiesc consumatorii de pe urma unui produs achitionat conteaza din ce in ce mai mult. Oamenii isi doresc sa fie ”rasfatati” si nu se mai uita atat de atent la pretul produsului, ci mai degraba la beneficiile pe care le primesc o data cu achitionarea respectivului produs.

Un exemplu edificator in acest sens reprezinta cresterea vanzarilor unor categorii de produse premium precum notebook-uri ultra-thin sau televizoare cu tehnologie OLED (LED organic). Un alt segment care a inregistrat o crestere puternica (la aproape +100%, conform specialistilor de la GfK) sunt produsele premium de ingrijire a parului, inclusiv uscatoarele, aparatele de tuns si de styling cu preturi peste media pietei. 

 

4. Shopping fara granite-Posibilitatea de a cumpara oricand si oriunde

 

Consumatorul secolului XXI isi doreste sa aiba posibilitatea de a face shopping 24 de ore din 24, 7 zile din 7. El vrea sa cumpere de pe numeroase canale, atat online, cat si offline si se asteapta ca tranzitia de la un canal la altul sa fie facuta fara probleme.

Omni-channel este modelul de vanzare cu amanuntul in care toate canalele de vanzare existente devin complet integrate. Toate informatiile despre vanzari sunt centralizate, iar clientii pot incepe cautarea unui produs pe un canal si pot finaliza achizitia intr-un alt canal.

Vanzarile retailerilor omnichannel au crescut cu peste 60% in prima jumatate a anului 2019, ceea ce demonstreaza apetitul consumatorilor de pretutindeni pentru cumparaturile fara limite.

 

Concluzie

 

In secolul XXI, consumatorul cauta experiente. El are nevoie de produse performante, de calitate superioara, care sa-i imbunatateasca viata si s-o simplifice. Mai mult decat atat, el isi doreste sa aiba posibilitatea de a cumpara oricand si oriunde, iar retailerii care ii satisfac aceste nevoi au numai de castigat.

Te-ar putea interesa si: Epoca softurilor inteligente e aici. Cine si cat castiga de pe urma lor