Realitatea virtuala si uriasul sau potential financiar. Ce companii se pregatesc sa concureze Facebook

Realitatea virtuala si uriasul sau potential financiar. Ce companii se pregatesc sa concureze Facebook

Dupa ce Facebook a provocat o frenezie schimbandu-si numele companiei-mama in Meta, in incercarea de a urmari oportunitati in “metavers”, zeci de companii isi anunta propriile planuri de realitate virtuala (VR).

Metaversul este un termen creat in romanul stiintifico-fantastic din 1992 “Snow Crash” pentru a combina prefixul ”meta” (insemnand ca arata sau sugereaza o constientizare explicita a sinelui) si cuvantul ”univers”, pentru a descrie un univers virtual care este accesat de tehnologia VR.

Lumea virtuala ar putea schimba modul in care lucram, facem afaceri, cumparam si interactionam in retea, toate acestea oferind marcilor o oportunitate masiva, scrie Euronews.

Gigantul chinez care ar putea concura Facebook

Se pare ca gigantul chinez al retelelor sociale si al jocurilor Tencent intra in metavers, iar expertii spun ca lumea virtuala ar putea fi o lupta intre Meta (Facebook) si Tencent.

The South China Morning Post a anuntat anul acesta ca organizatia chineza a inregistrat multe marci comerciale legate de metavers pentru site-ul sau social QQ. Dar compania nu a anuntat oficial niciun plan de a se imbarca in metavers.

Tencent are parteneriate strategice, cum ar fi cu Epic Games si platforma de jocuri Roblox. In plus, imperiul lui Tencent se intinde pe birouri virtuale si plati mobile, astfel incat ar avea o audienta masiva in mai multe industrii.

Dar represiunea actuala a Chinei asupra industriei Internet ar putea insemna ca metaversul are un viitor incert. Tencent a spus totusi ca Beijingul “nu este in mod fundamental contrar fata de dezvoltarea metaversului”, atata timp cat experienta utilizatorului este “oferita in cadrul de reglementare”.

Milioane de experiente in 3D

Platforma de jocuri video Roblox Corporation a devenit publica doar anul acesta, dar in noiembrie a anuntat planuri pentru un metavers care este construit in jurul jucatorilor sai.

Compania spune ca doreste sa creeze un spatiu virtual in care oamenii sa se poata “aduna in milioane de experiente 3D pentru a invata, a lucra, a se juca, a crea si a socializa”.

De asemenea, marcile profita de sansa de a intra in metavers si de a beneficia de un potential publicitar masiv. Gigantul de imbracaminte sport Nike face echipa cu Roblox pentru a crea o lume virtuala numita Nikeland.

Acesta va permite utilizatorilor sa-si imbrace avatarurile in haine si pantofi sport Nike si va include arene, terenuri si cladiri Nike care vor permite jucatorului sa concureze in jocuri. Deocamdata, platforma va fi folosita gratuit.

Imbracamintea nu este singura marfa care isi poate gasi locul in metavers.

De la software la electrocasnice

Producatorul de electrocasnice Dyson, cunoscut pentru aspiratoarele sale, a construit Dyson Demo VR, care permite utilizarea tehnologiei de simulare si vizualizare, astfel incat sa poata fi testate uscatoarele de par, aparatele de coafat si aparatele de indreptat parul la domiciliu.

Nu doar companiile Big Tech isi construiesc propriul metavers.

Start-up-ul islandez al companiei de software VR Aldin Dynamics construieste o lume virtuala bazata pe jocul Waltz of the Wizards. Aldin vrea sa ofere un loc in care imaginatia sa prinda viata.

Epic Games a fost de mult timp in metavers. Compania din spatele jocului video Fortnite a devenit mai mult decat un simplu joc de impuscaturi, pentru ca le permite jucatorilor sa participe la petreceri de dans si concerte virtuale, cum ar fi cel organizat pentru starul pop Ariana Grande.

Sensorium si Nvidia

Dar metaversul nu va fi doar un paradis pentru jocuri. Compania Sensorium, detinuta de miliardarul rus Mihail Prokhorov, construieste Motion World. Poate fi explicat ca un teren virtual subacvatic cu grafica inalta, care are spatii de performanta.

Compania spune ca va fi, de asemenea, un spatiu pentru utilizatori pentru a-si revigora mintea cu practici de meditatie si bunastare.

De asemenea, compania creeaza o alta lume virtuala numita PRISM, despre care spune ca este pentru “performante de nivel urmator” ale artistilor de muzica electronica.

Producatorul de cipuri din California Nvidia numeste metaversul Omnivers. Platforma sa conecteaza lumi 3D intr-un univers virtual comun. Omniverse poate fi folosit pentru proiecte precum crearea de simulari in viata reala ale cladirilor si fabricilor. Ar putea fi elementele de baza ale metaversului.

“Risipim o gramada de lucruri pentru a supracompensa faptul ca nu simulam. Vrem sa simulam toate fabricile in metaverse, in acest omnivers”, a spus CEO-ul Nvidia, Jensen Huang, intr-un interviu pentru CNBC. “Vrem sa simulam plante in Omniverse. Vrem sa simulam retelele electrice ale lumii in omnivers.”, a adaugat el.

Microsoft, Google si Amazon                                                                                    

Schimband modul in care lucram in era COVID-19, Microsoft si-a dezvaluit proiectul metavers numit Microsoft Mesh.

Folosind castile HoloLens 2, puteti intra in lumea de lucru virtuala, unde puteti aparea ca avatar intr-un birou virtual.

Compania spune ca poti “interactiona cu contactul vizual, expresiile faciale si gesturile, astfel incat personalitatea ta sa straluceasca”.

Gigantul de internet Google a tacut pana acum foarte mult cu privire la planurile sale pentru metavers.

Intr-un interviu recent pentru Bloomberg, CEO-ul Google, Sundar Pichai, a fost vag cand a fost intrebat despre intentiile companiei despre metavers.

“Intotdeauna a fost evident pentru mine: de-a lungul timpului, mai degraba computerele se vor adapta oamenilor decat oamenii sa se adapteze la computere. Nu vei interactiona intotdeauna cu calculatorul  intr-un dreptunghi negru in fata ta”, a spus el.

Gigantul de comert electronic Amazon a fost, de asemenea, oprit din planurile sale VR, dar ar putea fi un jucator important in modul in care facem cumparaturi in metavers. 

 

Cauta in articole: