Reguli de bun simt pentru inchegarea echipei. Cum lucram la unison?

Reguli de bun simt pentru inchegarea echipei. Cum lucram la unison?

Munca in echipa poate aduce foarte multe beneficii companiei, insa in acelasi timp vine cu foarte multe provocari. Daca echipa nu este coordonata corect si motivata, atunci pot sa apara numeroase probleme si astfel compania sa iasa in pierdere. Care sunt regulile de bun simt pentru inchegarea echipei si cum lucram la unison?

Oricat de promitatoare pot sa para rezultatele, daca echipa nu lucreaza la unison, tot ce tine de team work va fi mai putin recomandat. Daca focusul nu este asupra unor obiective comune, daca nu exista comunicare si intalniri mai mult sau mai putin informale, angajatii se pot confrunta cu situatii tensionate, sentimente negative sau chiar neplaceri si nemultumiri.

Echipele care coopereaza foarte bine aduc cele mai bune rezultate in companie, motiv pentru care motivatia este extrem de importanta.

 

Reguli de bun simt pentru inchegarea echipei – ce este de facut

 

Comunicarea este fundatia oricarei companii

 

Daca angajatii trebuie sa urmareasca acelasi obiectiv, critica adusa unui singur angajat nu este deloc productiva si nici nu aduce beneficii. O companie care se respecta nu va cauta “vinovatul” pentru o parte a problemei, ci va cauta solutii la nivelul intregii echipe. Va analiza proiectele care nu au succes, va analiza sarcinile si, daca va fi cazul, va delega noi sarcini. Se vor cauta elementele care ii impiedica pe angajati sa faca progrese si se va cauta o metoda de imbunatatire a activitatii. Mai mult decat atat, prin comunicare deschisa, angajatii isi pot exprima sentimentele si parerile. Un manager bun va pune accent pe onestitate si isi va incuraja angajatii sa discute despre orice aspect.

 

Respectarea activitatii pe cont propriu, esentiala

 

Oricat de importanta este munca in echipa, si activitatea pe cont propriu joaca un rol esential. Astfel, managerii trebuie sa inteleaga rolul pe care il are fiecare angajat in echipa si ce aport are munca pe care o face. Din moment ce exista foarte multe tipuri de personalitate, este mai mult decat crucial ca rolurile si activitatile individuale sa fie foarte bine definite. Fiecare membru al echipei trebuie sa contribuie la dezvoltarea companiei, iar activitatea sa trebuie respectata.

 

Incurajarea creativitatii este un “to do” in orice companie

 

Creativitatea trebuie incurajata in orice circumstante. Nu exista idee buna sau proasta, exista doar idei. Cu cat angajatii au mai multe idei, cu atat acestea pot fi discutate in timpul intalnirilor formale sau informale. In plus, conversatiile libere pot sa dea nastere un proiecte ambitioase si de succes, motiv pentru care managerii au toate motivele sa incurajeze creativitatea.

 

Mixul de oameni este interactiv si constructiv

 

 

De regula, se spune ca femeile reusesc sa lege mult mai usor relatii si sa comunice, insa diversitatea este importanta in fiecare companie. Pentru a atinge reusita, managerul trebuie sa aiba in echipa sa atat femei, cat si barbati. Nu exista un numar exact de persoane pentru fiecare grup, femei versus barbati, insa este recomandat ca numarul acestora sa fie apropiat. De ce? Un motiv ar fi acela ca echilibrul este important in orice aspect al vietii.

 

Alegerea oamenilor potriviti

 

O echipa poate fi unita in momentul in care angajatii impartasesc acelasi sistem de valori si urmaresc aceleasi obiective. Precum piesele de domino, este suficient ca un singur angajat sa actioneze intr-un mod toxic. Daca vorbeam anterior despre cat de contagios este comportamentul unui manager, acelasi lucru se aplica si in cazul echipei. Mai bine spus, comportamentele sunt copiate in orice companie. Lipsa de interes a unui angajat ii va determina pe ceilalti sa se comporte in acelasi fel.

Te-ar putea interesa si: Mediul de munca - 6 modalitati pentru a-l imbunatati!