Sa ai o singura idee de succes nu mai e suficient. Cum inovezi

Sa ai o singura idee de succes nu mai e suficient. Cum inovezi

Cat de greu este sa inovezi? Sa aduci tot timpul noi produse pe piata, sa vii de fiecare data cu idei care sa-ti imbunatateasca procesele din cadrul companiei, sa oferi servicii mai bune si mai rapide inseamna sa inovezi pentru a supravietui.

Ca sa fii cu un pas inaintea competitorilor tai, trebuie sa fii la curent cu toate tehnologiile moderne si sa le implementezi in organizatia ta pe acelea care sunt cele mai inovative si mai potrivite pentru tine. Insa, in timp ce tehnologiile te pot ajuta sa-ti cresti afacerea, doar ele singure nu vor fi suficiente pentru a fi competitiv si inovativ. Traim intr-o lume in continua schimbare, iar noile tehnologii devin repede depasite, prin urmare trebuie sa ai capacitatea de a gasi mereu alte idei pe care sa le pui in practica.

Cu toate acestea, inovatia nu este asa de usoara precum pare. Ideile noi nu vin atunci cand vrei sau atunci cand ai neaparata nevoie de ele. Din pacate, nu poti inchide si deschide robinetul cu idei dupa bunul plac, in lumea reala lucrurile nu functioneaza deloc asa. Totusi, exista cateva metode care te pot ajuta sa eliberezi un flux constant de idei noi in cadrul companiei tale. Iata care sunt acestea!

 

Ce trebuie sa faci ca sa inovezi

 

1. Creeaza o cultura a companiei care sa incurajeze inovatia

 

Nu trebuie sa te bazezi doar pe ideile tale. Chiar daca tu consideri ca ai cele mai bune idei de pe piata si ca nimeni nu cunoaste mai bine produsul sau piata decat tine, incearca sa fii deschis si la alte idei. Angajatii tai sunt oameni competenti, multi dintre ei specialisti in domeniul in care activeaza, asadar si ei pot avea idei bune care pot fi testate si implementate. Daca creezi o cultura in care oamenii sa se simta bine la locul de munca, sa fie apreciati si recunoscuti pentru valoarea adaugata pe care o aduc companiei tale, atunci nu vei duce niciodata lipsa de noi idei.

 

Ca sa realizezi asta, iata ce trebuie sa faci:

 

♦ Aranjeaza periodic sedinte de strangerea ideilor (brainstorm meetings). Periodic, ar trebui sa ai intalniri in care sa strangi idei pentru imbunatatrirea proceselor sau produselor companiei. E bine ca la aceste intalniri sa participe specialisti din diverse arii de activitate, dar si un consilier din exterior.

♦ Incurajeaza comunicarea intre angajati in afara mediului de lucru. Pe langa sedintele de brainstorming, va puteti intruni in diverse intalniri neoficiale, mai relaxate si acolo puteti avea discutii despre ce ar putea functiona sau nu in compania ta. Astfel de inalniri stimuleaza imaginatia fiecarei persoane si este un moment perfect pentru a invata din abilitatile si experientele altora.

♦ Lasa-ti angajatii sa greseasca. Intr-un mediu stresant in care oamenilor le este teama sa nu greseasca nu mai e loc de nici o idee noua. Daca te concentrezi doar pe a face lucrurile perfect si nu le vei acorda libertatea angajatilor sa greseasca, nu te mira ca afacerea ta stagneaza sau mai rau, cunoaste un declin. Gandeste-te intotdeauana ca, pentru a gasi ideea cea mai buna trebuie mai intai sa esuezi de cateva ori.

♦ Foloseste experienta tuturor angajatilor. Un lider de succes este acela care are calitati de people management. Trebuie sa stii sa observi, sa vezi ce calitati are fiecare angajat, la ce este bun si ce sarcina i se potriveste cel mai bine.

 

2. Pune intrebarile potrivite oamenilor potriviti

 

 

Ideile vin nu doar de la angajati, ci si de la oamenii din afara companiei tale. Clientii sunt uneori cei mai potriviti sa-ti spuna ce functioneaza si ce nu la produsul sau serviciul tau. Nu-ti fie frica sa le ceri feedback. Implica-i activ si invita-i sa-ti dea idei noi despre cum sa creezi un produs mai bun sau un serviciu mai rapid. Intreaba-i cat de des folosesc produsul tau, cum il folosesc si de ce nu folosesc alte produse. Observa-le comportamentul, asculta-le parerile si implementeaza ideile care ti se par cele mai bune.

 

3. Foloseste-te de reclamatii

 

Chiar daca nu-ti place sa primesti feedback negativ despre produsele tale, reclamatiile reprezinta o modalitate perfecta de a genera noi idei. Ele sunt un bun punct de plecare pentru a aduce imbunatatiri produselor tale sau de a crea un produs nou mai bun si mai competitiv.

 

4. Elimina ce te tine in loc

 

Gandeste-te ce ai putea sa elimini dintr-un proces, produs sau serviciu pentru a-l face mai competitiv. Elimina tot ce este in plus, ce nu aduce valoare adaugata sau mai mult, te incetineste sau te tine in loc. Gandeste simplu si ramai la lucrurile de baza!

 

5. Colaboreaza

 

Diverse colaborari cu alte companii din alte domenii te pot ajuta sa cresti. ”Unde-s doi, puterea creste”, spune proverbul si mare dreptate are. Incearca sa creezi parteneriate cu companii care au o filozofie de business asemanatoare cu a ta, dar cu abilitati diferite pentru a crea noi produse.

 

6. Urmareste-ti competitia

 

Afla tot ce misca pe piata in care-ti desfasori activitatea. Urmareste jucatorii de pe piata, dand atentie si companiilor mici, de exemplu start-up-urilor. De obicei, cei la inceput de drum au foarte mute idei noi si bune, dar nu au capital suficient ca sa le puna in practica. Transforma-te din competitor in business angel si investeste (in schimbul unui procent din companie sau din castig) in ideile care merita.

 

Adapteaza un produs vechi la o noua utilitate

 

Gandeste-te ce alte utilitati ar putea avea produsul tau si reinventeaza-l. Poti urmari trendurile pe social media, acolo poti vedea ce nevoi au persoanele care intra in targetul tau. Adapteaza produsul tau la acele nevoi!

Inovatia este una dintre cele mai importante abilitati ale unui antreprenor in momentul de fata. Continua sa inovezi si succesul va fi intotdeauna de partea ta.

Te-ar putea interesa si: Cum inovezi cand nu ai suficiente resurse

Cauta in articole: