Schimbarea strategiei de comunicare la Volkswagen. Va fi modestia un pariu castigator?

Schimbarea strategiei de comunicare la Volkswagen. Va fi modestia un pariu castigator?

Volkswagen vrea sa faca o schimbare a stretegiei de comunicare in urma scandalului privind testele de poluare. Primul pas este renuntarea la sloganul Das Auto care apare la finalul reclamelor.

Sloganul ‘Das Auto’ a fost lansat in 2007 si era simplu si usor de retinut, insemnand automobil in germana. Astazi reprezentantii Volkswagen considera ca sloganul nu mai este potrivit pentru noua strategie de comunicare a firmei, care vrea sa exprime mai multa modestie. Conform managementului companiei, logo-ul avea o doza de aroganta, insinunand ca doar Volkswagen poate fi asociata conceptului de automobil. Aceasta pentru ca ‘Das Auto’ imprumuta mult din conceptul americano-britanic ‘The ...’ si care are semnificatia de singurul, adevaratul, cel mai bun, etc. Prin acest logo, de care Volkswagen se dezice acum, producatorul de autoturisme a dorit la momentul respectiv (anul 2007, in plin boom economic si al vanzarilor de masini premium) sa atace segementul ocupat de BMW si Mercedes si sa isi pastreze marjele de profit in fata competitiei altor producatori germani, europeni si asiatici.

Schimbarea de strategie vine dupa ce in septembrie, autoritatile din SUA au descoperit ca Volgswagen a incercat sa manipuleze testele de poluare. La momentul respectiv,  producatorul auto a recunoscut ca a instalat ilegal softuri pe 11 milioane de automobile, pentru a reduce nivelul emisiilor din timpul testelor.

Saptamana trecuta a avut loc o intalnire cu 2.000 de manageri din grup, care s-au adunat pentru a discuta viitorul companiei a carei imagine a fost puternic afectata in ultima perioada. Herbert Diess, brand manager Volkswagen, a declarat ca Das Auto suna prea „absolutist”, prea plin de aroganta si pretentios.

In plus, vechiul slogan nu mai defineste compania, care in prezent are procese, trebuie sa declanseze rechemari uriase, costurile totale ajungand de cateva zeci de miliarde de dolari. Mai mult, sloganul nu reflecta ambitiile tehnologice concentrate pe alte valori, ale marcii germane in segmentul electricelor si hibridelor.

Sursa: Reuters