Stiai ca timpul de munca este de cel mult 90 de minute?

Stiai ca timpul de munca este de cel mult 90 de minute?

Te confrunti deseori cu frustrare la job cand te gandesti ca nu ai reusit sa-ti indeplinesti toate sarcinile? Afla ca nu esti singura persoana care se confrunta cu aceasta problema! Potrivit studiilor, doar 26% dintre angajati reusesc sa isi indeplineasca toate sarcinile pana la finalul programului de munca. Este mai mult decat frecvent sentimentul de zi plina, incarcata sau cu foarte mult stres, insa cu prea putine rezultate masurabile.

Desigur, viata nu este doar despre productivitate si despre cuatificarea fiecarui minut. Ce poti sa faci? In primul rand, este important sa identifici greselile de gandire pe care le faci in timpul zilei si care te saboteaza.

 

5 greseli de gandire care iti saboteaza productivitatea

 

Supraestimezi timpul pe care il ai pentru a indeplini unele sarcini

 

Proiectele creative, desfasurate pe termen lung, actiunile strategice sau obiectivele menite sa aduca rezultate cuantificabile in companie necesita foarte mult timp si concentrare. Este usor sa crezi ca ai toata ziua la dispozitie pentru a lucra la un proiect important si sa-ti planifici fiecare task in parte. Cu toate acestea, sedintele neplanificate, comunicarea prin e-mail, conversatiile telefonice sau alte activitati minore ocupa foarte mult timp din ziua de munca.

Potrivit unui studiu realizat de rescuetime.com, oamenii au cel mult o ora si douazeci de minute de activitate neintrerupta la job. Daca ai constientiza acest lucru, iti va fi cu siguranta mult mai usor sa iti setezi prioritatile si sa faci tot posibilul ca activitatea sa nu iti fie intrerupta in tot acest timp. In momentul in care ai intre 60 si 90 de minute de activitate neintrerupta, incearca sa te focusezi asupra activitatii cele mai importante din timpul zilei si evita sa pierzi timp cu sarcinile minore.

Nu uita, chiar si proiectele importante implica o serie de sarcini mai putini importante. De exemplu, daca vrei sa scrii o recenzie despre o carte, vei pierde timp in momentul in care va fi necesar sa iei legatura cu autorul sau in momentul in care va fi necesar sa ceri unele referinte. Activitatea cea mai importanta este scrierea recenziei, motiv pentru care va fi necesar sa faci tot posibilul pentru a indeplini cel mai dificil task. Te vei putea ocupa apoi de sarcinile minore, care nu ar mai trebui sa-ti ocupe foarte mult timp.

 

Nu identifici si nu elimini la timp barierele

 

 

De cele mai multe ori apar numeroase probleme, iar activitatea iti poate fi intrerupta destul de usor. Daca vrei sa iti desfasori cat mai bine activitatea, totul porneste de la planificare. Noteaza intr-o agenda sau intr-un document Word ce intentionezi sa faci in urmatoarele ore sau in urmatoarele zile, in functie de complexitatea proiectului, si incearca sa identifici posibilele obstacole ce pot sa apara. Astfel, iti va fi mult mai usor sa actionezi in avantajul tau sau sa elimini din start unele dezavantaje. Mai mult decat atat, acest tip de gandire te va ajuta sa dai dovada de mai multa eficienta la job, iar rezultatele sa fie mult mai bune. Nu uita, solutiile simple sunt cele mai bune, insa uneori nu le vedem din simplul motiv ca acordam prea multa atentie problemelor si activitatilor care ne ocupa o buna parte din timp.

 

Opui rezistenta schimbarii

 

Oamenii se saboteaza singuri, in special la job. Daca ti se intampla des sa opui rezistenta schimbarii, afla ca acesta este principalul motiv pentru care nu obtii rezultate suficient de bune sau nu obtii rezultate intr-o perioada delimitata (sa spunem, de exemplu, 3 sau 6 luni). Schimbarea este mai mult decat esentiala intr-o companie. Nu vei putea sa faci progrese, daca aplici aceleasi metode sau adopti aceeasi gandire. Fii deschis la ideile colegilor, indiferent ce functie detii in firma. Progresul porneste de la mentalitate, iar opunerea rezistentei la schimbare este una dintre greselile de gandire care iti saboteaza productivitatea si succesul.

 

Uiti cat de putin timp iti ocupa unele sarcini

 

Daca ai un task repetitiv, in mod sigur ai si o metoda destul de eficienta pentru a-l duce la indeplinire. Salvezi din start foarte mult timp, pentru ca nu mai trebuie sa intelegi metoda de lucru sau nu mai este necesar sa culegi unele informatii. Un task repetitiv este un task mult mai usor de indeplinit, deoarece mecanismele realizarii sunt deja automatizate mental. Desigur, lucrurile difera de la task la task, iar totul depinde si de natura activitatii. De exemplu, un task creativ, oricat de repetitiv ar fi, nu va putea fi automatizat.

 

Subestimezi costul pe care-l implica activitatile minore

 

Daca unele mail-uri nu sunt urgente sau unele sarcini nu trebuie indeplinite ACUM, incearca sa-ti focusezi atentia asupra obiectivelor cele mai importante. Nu subestima costul pe care-l implica activitatile minore. Orice intrerupere te impiedica sa ai o imagine clara asupra lucrurilor pe care trebuie sa le faci si mai mult ca sigur vor aparea si frustrarile. Desigur, sunt si foarte multe sarcini minore care necesita timp si atentie. De exemplu, nu poti evita sa-i raspunzi unui client important, sa trimiti informatii prin e-mail sau sa soliciti unele date si analize.

Poate ca aceste sfaturi nu vor rezolva 100% problema productivitatii la birou, insa mai mult ca sigur poti sa tii cont de aceste 5 greseli de gandire si sa actionezi in avantajul tau.

Sursa: Harvard Business Review

Te-ar putea interesa si: Prieteniile la job sunt cheia fericirii. 4 reguli vitale