Studiu: 9 din 10 parinti sunt de acord cu introducerea educatiei antreprenoriale in scoli

 Studiu: 9 din 10 parinti sunt de acord cu introducerea educatiei antreprenoriale in scoli

Romanii resimt din ce in ce mai mult nevoia de educatie financiara si de orientare antreprenoriala. Dorinta de a porni afaceri pe cont propriu si de a deveni independenti din punct de vedere economic s-a nascut in mintea tot mai multor romani in ultimii ani. Numai ca, in lipsa unei educatii precoce in acest sens, pasul este dificil, apare teama de necunoscut si de a risca. Tocmai de aceea, 9 din 10 parinti cer introducerea unor cursuri de educatie antreprenoriala in scoli, de la clase mici. Astfel, la varsta la care sunt pusi in fata primelor decizii privind cariera si viata profesionala, copiii vor fi mai pregatiti si mai responsabili in a-si gestiona finantele personale. 

Educatia antreprenoriala, de interes in scoli 

O materie care sa-i invete pe copii despre puterea banului, modul in care pot fi gestionate resursele financiare pentru dezvoltarea personala si profesionala, riscurile si avantajele investitiilor este necesara in sistemul educational din Romania, in contextul actual. Piata muncii nu mai este doar despre patron si angajat, program 8-16, ci despre variante alternative de lucru, freelancing, oportunitati de business. Cu cat se familiarizeaza mai devreme cu aceste concepte, cu atat mai pregatiti vor fi in viitor sa-si deschida propria afacere. 

87% dintre parinti considera ca un curs de educatie antreprenoriala in scoala ar fi de interes pentru copii, in timp ce 67% au declarat ca fiii sau fiicele lor isi doresc propria afacere. 

Grupul de initiativa in politici publice VERTIK si Kidprenor, in dialog cu Ministerul Educatiei, in parteneriat cu Reveal Marketing Research, au finalizat studiul national in randul parintilor cu privire la pregatirea copiilor pentru viata prin activitati practice scolare si extrascolare din copilarie, cu accent pe importanta dobandirii competentelor antreprenoriale si financiare. Cercetarea a fost realizata pe un esantion de 830 respondenti, la nivel national, urban, in randul utilizatorilor de internet. Studiul ofera premisele introducerii educatiei antreprenoriale ca disciplina obligatorie, in programa de invatamant.

91% dintre respondenti s-au declarat multumiti de introducerea unui modul care sa vizeze educatia antreprenoriala in scoli. 

Printre beneficiile unui astfel de curs enumerate de parinti:  

- abilitatea de gestiune a banilor (92%)

- starnirea dorintei de invatare (92%) 

- contributia la o stima de sine sanatoasa (91%)

- copiii ar deveni mai responsabili (63%), cu initiativa economica (54%) si mai creativi (51%).

Cum ar trebui sa arate un modul de educatie antreprenoriala?

Prin intermediul studiului, parintii au fost consultati si cu privire la structura pe care ar urma sa o aiba un astfel de modul. Informatiile despre resurse financiare si antreprenoriat ar putea fi livrate copiiilor prin: jocuri interactive (88%), tabere (85%) si continut video (79%). 

Studiul mai arata ca 76% dintre parinti vor o cariera in antreprenoriat sau freelance pentru copiii lor si considera ca daca Romania va investi in educatia copiilor, in viitor, nivelul profesional al angajatilor ar fi mai ridicat (63%), Romania ar fi mai moderna si digitalizata (61%) si conditiile de munca ar fi mai bune (46%).