Tehnologia digitala si recunoasterea faciala a animalelor din ferma

Tehnologia digitala si recunoasterea faciala a animalelor din ferma

Cainthus, una dintre companiile de prestigiu de pe plan mondial, care activeaza in domeniul video-IT de varf, dezvolta in prezent o tehnologie bazata pe recunoasterea vizuala a bovinelor, adaptand sistemele de recunoastere faciala a oamenilor, la animale. Referitor la aceasta tema, Aidan Connolly, CEO al companiei, a vorbit in cadrul evenimentului F & A Next, desfasurat recent la Nurenberg, acolo unde s-au intalnit numerosi specialisti din domeniu, proprietari start-up-uri, investitori si corporatii, dar si fermieri din Europa, care au participat la sectiunea dedicata acestora. Iata descrierea acestei tehnologii, asa cum a facut-o oficialul Cainthus, si iata noile posibilitati care se deschid crescatorilor de animale.

 

Pe cont propriu

 

Totul a pornit din momentul in care Aidan Connolly a lucrat ca Ofiter sef de Inovare, la compania de nutritie animala Alltech, aflata mereu in cautarea unor initiative inovatoare. La ceva timp dupa incheierea activitatii laAlltech, acesta a facut trecerea spre libera initiativa, pentru a deveni CEO al unui start-up. Acum, domnul Connolly se afla la conducerea Cainthus, care are sediul in Irlanda, si care dezvolta tehnologii zootehnice, inclusiv din domeniul cercetarilor avansate.

 Asa se intampla ca Aidan Connolly a intrat in functia de CEO cu asteptari inalte fata de Cainthus si considera ca tehnologia pe care incepe sa o dezvolte va fi extrem de utila in sectorul cresterii animalelor. Dar nu este singurul cu asteptari mari. Identificand perspectiva, gigantul ​​Cargill s-a alaturat ca investitor Cainthus, anul trecut, demarand un parteneriat.

 

Fermierii sunt incantati de tehnologie

 

Asadar, Cainthus dezvolta o tehnologie bazata pe recunoasterea vizuala a vacilor. Prin folosirea camerelor de luat vederi in adaposturi, comportamentul acestora este urmarit si transformat in date de actiune pentru fermier. Accentul este pus acum pe bovinele de lapte, dar se fac planuri de extindere a tehnologiei si pentru alte animale, cum ar fi porcii si pasarile de curte. Cainthus a fost infiintata in 2016, dar, in decurs de 3 ani, compania a crescut la 45 de angajati si isi testeaza acum tehnologia in numeroase ferme de lapte. ”Suntem acum in faza de pregatire pentru comercializarea tehnologiei. Fermierii care sunt acum implicati, aproximativ 17, in Irlanda si Statele Unite, sunt foarte entuziasmati de sistemul nostru de recunoastere vizuala”, spune Aidan.

 

Lipsa de informatie

 

Potrivit acestuia, recunoasterea vizuala este noua tehnica promitatoare ”de maine”, pentru a imbunatati statusul efectivelor. ”Sistemele Wearables au fost de succes si sunt cel mai folosit instrument de astazi. Dar ele sunt fragile, au nevoie de o gramada de elemente hardware in adaposturi si, adesea, nu ofera fermierilor informatii care sa poata fi accesate imediat, pentru a se lua masurile necesare pe loc”, a adaugat domnul Connolly.

Pe termen lung, insa, el crede ca tehnica aparatului foto va fi mai eficienta in viitorul apropiat, in primul rand in privinta costurilor care se practica in momentul de fata: ”In prezent, o multime de fermieri sufera de o serioasa lipsa de informatii despre efectivele lor. Ei au cunostinte limitate privind furajul sau aportul de apa, iar acesti factori sunt foarte importanti, pentru a cunoaste evaluarea starii de sanatate a animalelor. Vacile care nu mananca si nu beau, au de multe ori o problema. Insa, cu ajutorul recunoasterii in timp real a starii animalelor, interventia rapida a fermierilor devine posibila”.

Domnul Connolly adauga ca este important sa privesti mai multe puncte de date: ”Cand va uitati numai la productia individuala de lapte si vedeti ca o vaca produce mai mult decat media, ati putea crede ca este un lucru bun. Cu toate acestea, atunci cand puteti combina aceste informatii cu informatiile despre comportamentul de hranire, puteti afla ca aceasta vaca este mai putin eficienta in conversia furajelor”.

 

Provocari

 

Bineinteles, exista numeroase provocari pentru noua tehnologie. Praful, murdaria si apa pot bloca elementele optice si mecanice ale aparaturii foto-video, iar fetele vacilor nu pot fi vazute din fiecare pozitie a camerei. De aceea este atat de important ca toate camerele de luat vederi sa fie testate in ferme reale, pentru a cunoaste provocarile cu care se confrunta fiecare aparat, fiecare element tehnic.

Potrivit domnului Connolly, compania beneficiaza de faptul ca fondatorii isi au radacinile activitatii lor profesionale in agricultura si zootehnie. ”Oamenii ma intreaba de ce am devenit CEO al unui start-up de acest gen? Raspunsul este simplu, pentru ca fondatorii care mi s-au alaturat inteleg modul in care functioneaza fermele. Cred ca acest lucru este un mare beneficiu pe care il avem, in comparatie cu alte companii noi din domeniul tehnologiilor agricole. Si sunt convins ca aceast lucru va determina succesul companiei Cainthus. Alte companii asemanatoare au adesea experienta in domeniul tehnologiei, dar nu in agricultura sau zootehnie. Asta poate fi o capcana pentru ele”, argumenteaza Connolly.

 

Investitia Cargill

 

Asa cum am amintit mai sus, anul trecut, Cainthus a primit o investitie cu o valoare nedezvaluita de la Cargill, iar cele doua parti au intrat intr-un parteneriat. Desigur, Cargill a vrut sa investeasca in tehnologii digitale pentru a imbunatati septelul din operatiunile sale de profil. Insa, dezvoltarea tehnologiei este complicata si costisitoare. Prin urmare, este nevoie de investitii substantiale, pentru a se dezvolta in continuare. ”Dar nu numai banii sunt importanti.

Cainthus poate profita de reteaua Cargill care cuprinde, ca parteneri, fermele si pietele potrivite”, afirma Aidan Connolly. Cu toate acestea, in ciuda parteneriatului cu marile companii agricole, este important ca firma Cainthus sa ramana independenta: ”Vrem sa ne pastram flexibilitatea si spatiul propriu pentru ideile pe care le avem. E drept, investitia Cargill in Cainthus a fost foarte importanta, insa companiile nou-nascute nu au nevoie neaparat de corporatii, pentru capital sau succes”, spune dl Connolly, invocand necesitatea libertatii de miscare.

De exemplu, capitalul de risc sau finantarea pot functiona. Deci, corporatiile ar putea avea mai mare nevoie de start-up-uri, decat invers, in afaceri, dar agricultura si zootehnia se confrunta cu provocari unice, de exemplu, drumul spre piata. In acest caz, avand un partener corporativ sau strategic, afacerea are mai mult sens.

De acest lucru s-a convins atunci cand, in calitatea precedenta de Ofiter de inovatie al uneia dintre cele mai mari companii agricole din lume, infiintand acceleratorul ”Pearse Lyons”, domnul Connolly a experimentat beneficiile reale ale implicarii in start-up-uri. ”Start-up-urile isi asuma mai multe riscuri si simt mai multa presiune pentru inovare. Tehnologiile noi sau noile produse provin rareori de la marile corporatii. De obicei, cu cat compania este mai mare, cu atat inovatia are loc mai incet si mai putin. Inovatia din start-up-uri poate, totusi, sa actioneze ca o rampa de lansare, pentru ideile noi”.

Cand Connolly priveste spre viitor, vede unul luminos: ”Cred ca tehnologia de recunoastere faciala a bovinelor, de la Cainthus, va fi utilizata pe scara larga in ferme in decurs de 3, pana la 5 ani. Mai ales in fermele mai mari, cu dimensiuni de peste 200 de vaci. Pana atunci, vom adapta tehnologia si pentru alte specii, cum ar fi porcinele si pasarile de curte. Si ma astept ca firma noastra, Cainthus, sa valoreze peste cel mult cinci ani, un miliard de euro”, concluzioneaza Connolly, citat de Dairy Global.

Articol preluat de pe www.meat-milk.ro!