Tips&Tricks: Cum reusesc oamenii de succes sa fie mai eficienti

Tips&Tricks: Cum reusesc oamenii de succes sa fie mai eficienti

Pe principiul “do less with more”, cum zic americanii, exista cateva reguli nescrise ale succesului, dar care te pot ajuta sa-ti cresti productivitatea la job si sa ai mai mult succes. Poate ca nu de putine ori te-ai intrebat cum reusesc altii sa isi creasca considerabil castigurile si poate ca nu de putine ori nu ai gasit raspunsurile cele mai bune.

Sa iti doresti sa fii in competitie cu alti oameni este benefic si chiar recomandat, deoarece te motiveaza sa faci mai mult, mai bine si, cel mai importat, mai simplu! Dar, daca iti vine sa crezi sau nu, totul pleaca de la obiceiurile pe care le ai zilnic si de la modul in care iti organizezi timpul… si, da, pleaca si de la modul in care gandesti. Pentru ca o gandire negativa nu te va ajuta sa faci mari progrese. De fapt, nu te va ajuta deloc sa faci progrese, pentru ca te vei concentra doar asupra greselilor si rezultatele nu vor aparea.

In orice caz, indiferent ce strategii obisnuiesti sa aplici sau ce modele vrei sa urmezi, obiectivul tau este sa obtii mai usor succesul in domeniul profesional, iar acest lucru nu este deloc complicat!

 

Ce fac oamenii de succes in fiecare zi

 

Suntem siguri ca nu de putine ori ai auzit vorbindu-se despre oameni de succes, despre afaceri de succes sau despre persoane care au pornit de la zero si au reusit sa construiasca adevarate imperii financiare. Dar totul, oricat de frumos pare din exterior, are o poveste in spate. Si un set de reguli care au fost puse in aplicare. Oportunitatile au avut si ele rolul lor, insa nu nu concentram asupra lor acum.

 

Isi noteaza task-urile importante

 

Oamenii de succes stiu cat de important este modul in care isi desfasoara timpul si activitatile, asa ca, la inceputul zilei, ei isi noteaza task-urile importante. Proiectele importante si targeturile prioritare sunt primele pe lista lor de “to do”, indiferent ce trebuie sa faca in ziua respectiva. Aceasta tehnica ii ajuta sa isi indrepte intreaga atentie asupra acestor lucruri si astfel vor avea certitudinea ca le vor rezolva.

 

Au o alimentatie sanatoasa

 

Te intrebi ce legatura are alimentatia sanatoasa cu succesul in afaceri? Ei, bine, oamenii de succes stiu cat de important este sa dea randament 100% la job, iar totul pleaca de la alimentele pe care le consuma si de la programul de masa. Alimentele bogate in vitamine si nutrienti sunt esentiale pentru buna functionare a organismului si pentru sanatatea psihica, asa ca oamenii de succes au un meniu diversificat, care-i ajuta sa fie in cea mai buna forma.

 

Rezolva pe rand fiecare task

 

Timothy Ferris, autorul best seller-ului “The 4 Hours Work Week” (n.r. “4 Ore-Saptamana de lucru), este ectrem de eficient cand trebuie sa gaseasca orice metoda pentru a duce la bun final orice zi, fie ca este vorba de job, fie ca este vorba de activitati casnice. Unul dintre cele mai bune sfaturi pe care le gasesti in carte face referire la organizarea lucrurilor pe care le ai de facut. Iar oamenii de succes cunosc aceasta regula.

In loc sa isi aglomereze programul cu foarte multe sarcini, ei le rezolva pe cele mai importante, si fac totul pe rand. Mai mult decat atat, regula succesului este aceea de a aloca pe rand 90 de minute pentru rezolvarea sarcinilor. O alta regula importanta este cea numita “regula de 2 minute”, care presupune eliminarea rapida a sarcinilor care nu sunt importante si care ar putea ocupa timp inutil.

 

 

Petrec timp in afara biroului

 

Cand mediul de munca nu mai este unul propice sau cand sarcinile se aduna, iar colegii si superiorii nu sunt intelegatori, oamenii de succes isi aleg alt loc pentru a lucra. Desigur, aceasta regula poate fi aplicata doar de cei care au un program flexibil sau care nu trebuie sa stea zilnic cate opt sau noua ore la birou. Aceasta metoda ii ajuta sa se relaxeze si sa se concentreze mai bine asupra sarcinilor pe care le au. Mai mult decat atat, ii ajuta sa se concentreze asupra prezentarilor pe care trebuie sa le faca sau asupra propunerilor de business pe care intentioneaza sa le discute cu posibili parteneri de afaceri.

 

Evita procrastinarea cu “regula de 2 minute”

 

Pe cat este de simpla, pe atat este de eficienta! “Regula de 2 minute” ajuta la eliminarea oricarui task care nu este urgent sau important, fara ca productivitatea sa fie afectata. Cu toate acestea, exista si confuzii legate de ragula mentionata. Foarte multi angajati cred ca se refera la rezolvarea acelor sarcini care nu ar trebui sa dureze mai mult de doua minute, insa aceasta strategie poate afecta negativ productivitatea, daca nu este aplicata corect.

 

Pentru a pune in aplicare aceasta regula intr-un mod cat mai eficient, este important sa faci o lista cu sarcinile importante pe care le ai de facut pe parcursul unei zile de munca, apoi vei observa ca exista cateva sarcini ce nu necesita foarte mult timp. Odata ce le-ai identificat, sfatul oamenilor de succes este sa scapi cat mai rapid de ele, deoarece aceasta metoda te va ajuta sa ai mai mult timp pentru ce este cu adevarat important.

 

Isi seteaza telefonul pe modul silentios

 

Utilizarea telefonului mobil si a retelelor de socializare in timpul programului de munca scad considerabil atat randamentul, cat si nivelul de atentie si productivitatea. In plus, este suficient ca atentia sa iti fie distrasa pret de cateva minute pentru ca intreaga activitate sa fie complet afectata. Oamenii de succes stiu cat de important este sa se concentreze asupra sarcinilor pe care le au, motiv pentru care isi tin telefonul mobil pe modul silentios, mai ales cand lucreaza la proiecte importante sau au termene limita de predare.

 

 

Sunt foarte organizati

 

Cum reusesc oamenii de succes sa fie mai eficienti? Sunt foarte organizati! Iar acest lucru nu il spun doar psihologii, ci il demonstreaza si studiile. Un birou organizat si un mediu de munca placut ajuta la cresterea randamentului si a productivitatii, iar oamenii de succes au descoperit acest secret. Ei isi optimizeaza spatiul de munca, renunta la documente, dosare, hartii sau alte lucruri care nu le sunt necesare si isi tin pe birou doar lucrurile pe care le considera necesare.

 

Se trezesc devreme

 

Poate ca nu este prima data cand auzi despre acest obicei, insa este un lucru cat se poate de adevarat! Oamenii de succes au un program foarte bine pus la punct, pe care il respecta cu strictete. Te intrebi cum poti sa fii productiv cand te trezesti la sase dimineata? Acest obicei te ajuta sa ai mai mult timp la dispozitie, sa iti organizezi mai bine ziua, sa aloci suficient timp pentru micul dejun si sa nu mai faci totul in graba. Cu alte cuvinte, daca te trezesti la sase dimineata, iti vei organiza mult mai eficient ziua si cu siguranta vei avea rezultate mult mai bune.

Te-ar putea interesa si: Sedintele la birou - 5 moduri prin care pot fi transformate in proiecte de succes!