Top 3 crame – cine se afla pe lista de cumparaturi a romanilor

Top 3 crame – cine se afla pe lista de cumparaturi a romanilor

Top 3 crame – cine se afla pe lista de cumparaturi a romanilor

Foto: RisCo

Daca berea este bautura poporului, vinul este bautura regilor si a aristocratilor. Servit si degustat in pahare elegante, vinul este sofisticat si rafinat. Vinul creaza atmosfera, vinul incanta simturile si te fac sa te simti special.

Cu o istorie care-si are radacinile acum mai bine de 7000 de ani, vinul este una dintre cele mai apreciate si savurate bauturi in toate colturile lumii. Pasiunea pentru vin ii face pe iubitori sa cutreiere tari pentru a degusta cele mai alese soiuri din aceasta bautura, iar drumurile ii duc de cele mai multe ori si prin Romania. Savoarea si calitatea vinului romanesc este recunoscut pe plan international, iar dovada consta in faptul ca majoritatea productiei de vinuri de la noi din tara pleaca peste hotare.

Cat castiga cele mai cunoscute crame din Romania?

Vinul romanesc castiga tot mai mult teren pe piata de profil, iar incasarile si profiturile cramelor de la noi din tara sunt in continua crestere. Iata cum aratau, potrivit risco.ro, situatiile financiare (cifra de afaceri si profit) pentru unele dintre cele mai cunoscute crame de la noi din tara.

 

 

 

Top 3 producatori de vinuri in Romania 

 

CRAMELE RECAS SA

 

Compania Cramele Recas a fost infiintata in 1991 in localitatea Recas, judetul Timis, insa istoria viilor din aceasta zona dateaza inca din secolul al XV-lea. In prezent, Cramele Recas continua sa duca traditia viticola mai departe si cultiva aproximativ 1.000 de ha vita-de-vie si produce sortimente de vin de cea mai buna calitate. Vinurile sale alb, rosu, rose si spumant au castigat multe premii la concursuri nationale si internationale, fiind apreciate atat de consumatorii din Romania, cat si de cei de peste hotare.

Dupa mai bine de 2 decenii pe piata din Romania, compania romano-britanica a devenit unul din cei mai importanti jucatori de pe piata vinurilor de la noi din tara. Cu o productie anuala de peste 30 de milioane de litri, Cramele Recas exporta 50% din vinul imbuteliat, fiind prezent pe pietele cu traditie viticola din Europa si celelalte continente.

 

Popularitatea vinurilor Cramele Recas se reflecta si in incasarile companiei, care au fost din ce in ce mai mari cu fiecare an care a trecut. Daca in urma cu zece ani incasarile companiei insumau valoarea de 40 de milioane de RON, in prezent cifra sa de afaceri s-a marit de aproximativ 4.5 ori. Astfel, Cramele Recas au incheiat anul 2018 cu o cifra de afaceri de 180.9 milioane de RON, aceasta valoare fiind cu 22% mai mare fata de anul anterior.

In ceea ce priveste profitabilitatea companiei, aceasta inregistreaza profit incepand cu anul 2011. De atunci si pana azi, valoarea profitului a crescut in fiecare an, ajungand in 2018 la suma de 42.1 milioane de RON, cu 1,2% mai mare fata de anul precedent.

 

ZAREA SA

 

Zarea S.A este unul dintre principalii jucatori pe piata romaneasca de bauturi alcoolice, avand o traditie care incepe de la 1912. Compania este lider pe segmentul de vinuri spumante din Romania si unul dintre cei mai importanti producatori de bauturi spirtoase.

Cunoscuta pentru vinul rafinat spumant obtinut prin metoda traditionala a fermentarii in sticla, Zarea S.A. si-a diversificat treptat portofoliul de produse, ajungand sa detina nu mai putin de 16 branduri locale de traditie. Acestea acopera, pe langa segmentele de vin spumant, si alte sortimente de bauturi precum cidru, vermut, bitter, brandy si bauturi spirtoase albe. 

 

In ceea ce priveste situatia financiara a companiei, Zarea SA a inregistrat incasari oscilante de-a lungul anilor. Dupa o perioada de scadere (2009-2011) si apoi de redresare (2012-2013), Zarea a reusit sin 2014 sa mentina un trend crescator al cifrei de afaceri. 2018 a fost anul in care Zarea a inregistrat cea mai mare valoare a cifrei sale de afaceri, si anume 91.2 milioane de RON, cu 19,8% mai mare fata de anul anterior.

Tot in 2014 a fost si anul in care compania a inregistrat profit, mentinandu-se in urmatorii ani numai pe plus. Valorile profitului au fluctuat de la an la an, in 2018 fiind cel mai bun din acest punct de vedere. Astfel, profitul companiei in 2018 a fost de 10.3 milioane de RON, cu 83,9% mai mult fata de anul precedent.

 

CRAMA CEPTURA S.A.

 

Situate in judetul Prahova, Crama Ceptura are o traditie de peste 13 ani, istoria acestei vinarii incepand in 2005 cand s-a degustat primul lot de vin. Astazi, calitatile deosebite ale vinului produs in Ceptura de Sus sunt apreciate atat in tara, cat si peste hotare, sortimentele sale de Feteasca Regala, Sauvignon Blanc, Chardonnay, Cabernet Sauvignon, Feteasca Neagra, Merlot, Syrah, Muscat Ottonel si Pinot Noir fiind produse cu echipament tehnologic sofisticat, de ultima generatie.

Crama Ceptura are o capacitate de productie de 10 milioane de sticle pe an, o sectie de vinificare care asigura prelucrarea a 10.000 de tone de struguri pe sezon si o capacitate de pastrare de aproximativ 6 milioane de litri de vin. Productia de vin a fost impletita perfect cu turismul oenologic, Conacul Ceptura fiind astazi unul dintre cele mai frumoase locuri de relaxare si de degustat un vin de calitate.

 

Incasarile Cramei Ceptura au crescut considerabil in ultimii ani, pastrand trendul ascendent din 2010 pana in prezent. In 2018, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 81.5 milioane de RON, o valoare cu 22% mai mare fata de anul anterior.

In ceea ce priveste profitul, de-abia din 2015 a reusit compania sa inregistreze valori pozitive, insa de atunci si pana azi, Crama Ceptura si-a mentinut trendul crescator. Astfel, a ajuns in 2018 sa aiba un profit de 16.4 milioane de RON, cu 53,2% mai mult fata de anul precedent.

Tendinta actuala pe piata vinurilor este oferirea de senzatii placute clientilor. In aceste conditii, tot mai multi producatori de vinuri incearca sa-si maximizeze profiturile imbinand utilul cu placutul, si anume orientarea spre turismul oenologic. Cramele devin locuri de vizitare, de relaxare si nu in ultimul rand de degustare. Potentialul local pentru acest gen de turism este ridicat, insa necesita investitii mari pe care nu toti producatorii si le pot permite.

Te-ar putea interesa si: Sete de vara. Dependenta de sucuri domina Romania

RisCo a realizat acest articol utilizand serviciul SellNet - Selectii Liste si Firme. Daca si tu lucrezi intr-o industrie competitiva si te intereseaza situatia primilor jucatori, urmareste articolele noastre sau foloseste serviciul recomandat de specialistii nostri.

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookInstagramTwitter, sau LinkedIN

Friday, 23-August-2019
Autor: RisCo

Recomandari RisCo: