Google isi face propriul News Feed dupa modelul Facebook

Google isi face propriul News Feed dupa modelul Facebook

Google vrea sa le ia fata celor de la Facebook si sa isi dezvolte propriul News Feed cu stiri, scoruri live si videoclipuri virale.

Recent, gigantul motoarelor de cautare si-a actualizat aplicatia gratuita pentru iOS si Android in asa fel incat sa ne prezinte informatiile sub forma de postari.

Acest tip de News Feed nu reprezinta o noutate, ci dateaza din Decembrie 2016, atunci cand oferea sugestii de continut pe baza cautarilor pe care le faceai. Diferenta este ca, de acum, s-a implementat un buton defollow” prin intermediul caruia poti fi la curent cu stiri despre personalitati politice, artisti sau show-uri TV.

 

Update-ul celor de la Google vine intr-un moment tensionat din mediul online, in care Facebook este acuzat ca favorizeaza un anumit tip de continut; de exemplu, oamenilor li se arata informatii din sfera celor cu care au fost de acord in prealabil.

Nici Youtube nu a scapat de feedback negativ; compania este acuzata ca a permis raspandirea mesajelor instigatoare la ura si la discriminare. De aceea, se pare ca Google pozitioneaza aceasta initiativa in zona motorului de cautare in sine, si nu pe reteaua proprie de socializare, Google Plus.

 

Ben Gomes, vicepresedinte al inginerilor Google responsabili de functia de cautare, spune ca aprofundarea unui anumit subiect nu se face intr-o singura sesiune, ci necesita efectuarea unui proces amplu, intins pe o perioada mai lunga de timp.

News Feed-ul Google reprezinta o parte din cautari, asa ca este cu totul altceva decat Facebook. De exemplu, Facebook iti arata un mix de continut bazat pe ceea ce distribuie prietenii tai si pe informatiile primite de la paginile carora le-ai dat like.

De cealalta parte, Google spune ca iti va oferi continut croit fix dupa interesele tale, nu dupa ale prietenilor sau ale tendintelor. Astfel, daca ai fost la un concert de opera acum 6 luni, iar un altul va avea loc peste 2 zile, vei primi informatii cu privire la acesta.

De asemenea, in cazul in care vrei sa planifici o excursie in afara tarii (sa zicem, Japonia), Google iti va oferi informatii relevante, chiar daca ele sunt dintr-un articol de acum 10 luni.

 

Fii fara griji; continutul controversat nu isi va face aparitia, indiferent de ce anume ai cautat. E de notat ca, pana acum, acest update este valabil in Statele Unite, urmand sa isi faca aparitia in Europa in cateva saptamani.

 

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter sau LinkedIn!

Sursa: CNET

Traducere: Andrei Bobe