4 tactici de vanzari invechite la care trebuie sa renunti

4 tactici de vanzari invechite la care trebuie sa renunti

Majoritatea oamenilor de vanzari considera ca folosesc o abordare de actualitate, potrivita pentru piata de astazi. In realitate, multi dintre ei folosesc tactici care s-au invatat acum un secol si nu s-au imbunatatit deloc in timp.

Nu e de mirare faptul ca unii vanzatori se chinuie din greu in fiecare zi pentru a tine pasul cu competitia. Tendintele clientilor s-au schimbat, asa ca e timpul pentru inovatie.

Esti prea agresiv in incercarea de a convinge

foto:wslash.net

Oamenii s-au obisnuit cu abordarile de vanzari si tind sa respinga o propunere imediat ce simt ca incerci sa ii convingi, mai ales atunci cand chiar nu sunt clientii potriviti pentru produsul tau. Incearca mai intai sa vezi daca merita sa acorzi timp si resurse pentru un client care nu face parte din segmentul tau tinta.

Insisti prea mult pe prezentarea produsului

foto:sandeepminocha.com

Cand incepi o abordare cu prezentarea produsului, nu faci decat sa fii previzibil. Incearca sa identifici nevoile clientului, sa fii natural, cat mai uman posibil. Astfel ii poti capta atentia si s-ar putea ca acele caracteristici pe care te chinuiai sa le repeti ca un robot sa nici nu mai conteze.

Vorbesti mai mult decat asculti

foto:carsalesprofessional.com

Timp de zeci de ani s-a crezut ca un bun vanzator vorbeste mult si repede. Clientii vor sa se simta ascultati. Acest lucru le da senzatia de incredere. Intreaba-i mai multe despre nevoile, problemele si planurile lor. Vei ajunge pe un teren  unde mingea este la tine.

Entuziasm fals

foto:hubspot.net

Este drept ca zambetul conteaza enorm si se poate simti si intr-o conversatie la telefon, dar daca exagerezi, clientul va simti entuziasmul tau fals si nu iti va acorda incredere pentru ca vei da senzatia ca vrei sa ii oferi ceva dezavantajos. Mai bine vorbeste normal, ca si cum te-ai adresa catre un prieten sau un membru al familiei.

Trebuie sa ne dam seama ca mentalitatea clientilor s-a schimbat mult si ca acum au acces la foarte multe informatii, incat rolul unui vanzator din zilele noastre tine mai mult de latura emotionala.

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter sau LinkedIn!

Sursa: entrepreneur.com

Traducere: Andrei Bobe