6 reguli din cadrul job-ului pe care nimeni nu ti le spune la inceput

6 reguli din cadrul job-ului pe care nimeni nu ti le spune la inceput

In primele zile esti primit cu caldura, felicitat si invitat la pranz de catre noii colegi. Inveti lucrurile de baza, procedurile standard, politica companiei, ba chiar afli ca poti sa-ti aduci cainele la birou. Toate bune pana aici, doar ca sunt anumite reguli nescrise pe care nimeni nu ti le explica din prima. Iata 6 exemple de care trebuie sa tii cont.

Ce este, de fapt, programul flexibil?

workable.com

La interviu ti s-a spus ca programul este flexibil si ca ai intelegere din partea sefului. Ulterior, constati ca nimeni nu vine dupa ora 9:00 la birou si ca nu pleaca mai devreme de 18:00. Cel mai probabil, seful tau se asteapta ca, in timp, sa intelegi ca realitatea este cu totul alta.

Ora la care se pleaca de la birou

qube-consulting.com

E drept ca cel mai important este sa-ti faci bine treaba, dar daca pleci tot timpul prea devreme, ai putea fi catalogat drept un angajat lenes caruia nu ii place munca. Daca unii colegi stau mult peste program, iar tu nu poti face asta, da-i de inteles sefului ca ti-ai terminat toate sarcinile inainte de a parasi biroul.

Usa directorului este tot timpul deschisa?

greatwithtalent.wordpress.com

Citeste si 6 conceptii gresite despre cariera.

Politica oficiala a companiei iti permite oricand sa porti o discutie deschisa cu directorul? Suna bine, dar mai intai verifica daca ceilalti colegi se folosesc de acest aspect. E posibil ca seful tau sa fie mai tot timpul ocupat sau plecat si sa nu aiba loc si pentru tine in orarul sau.

Cand trebuie sa raspunzi la e-mail

220.ro

Desi managerul ti-a spus ca nu e nevoie sa raspunzi la mail-urile aparute noaptea, s-ar putea sa vezi ca, a doua zi, colegii tai discuta despre ele. Te vei simti neinformat si putin pe dinafara. Chiar daca nu iti place sa iei parte la discutii noaptea, arunca, totusi, o privire peste ele dimineata devreme pentru a fi la curent.

Conduita vestimentara

masterpayusa.com

Toate companiile vor sa ofere o imagine “open minded”, dar trebuie sa fii atent daca colegii tai vin imbracati in blugi si tricou sau poarta haine business. S-ar putea ca circumstantele sa nu iti permita sa vii imbracat asa cum iti doresti.

Concediu

business24.ro

Fiecare companie vede echilibrul job-viata personala in mod diferit. Unii manageri s-ar putea sa fie retinuti in privinta acordarii de concediu. Verifica cum procedeaza colegii tai si fa-ti o idee despre politica companiei referitor la acest aspect.

Nu uita ca unele lucruri nu sunt trecute pe hartie. Totul tine de spiritul tau de observatie. Priveste si invata de la cei din jur daca nu vrei sa dai senzatia ca nu respecti cultura organizationala a companiei.

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter sau LinkedIn!

Sursa: themuse.com

Traducere: Andrei Bobe