8 mituri despre management

8 mituri despre management

In business, este important sa iei decizii bazate pe fapte, nu pe supozitii gresite. Urmatoarele opt mituri despre management nu au nicio legatura cu realitatea:

#1: Cel mai bun performer al echipei este cel mai calificat sa fie manager

Realitate: Aptitudinile care te conduc la succes ca si indidiv sunt foarte diferite de cele care iti trebuie pentru a fi manager. Este adevarat ca performerii de top sunt primii luati in considerare pentru o promovare, Performanata la un nivel ridicat este un criteriu pentru o promovare, dar nu singura care ar trebui luata in considerare. Abilitatea de a ii ajuta pe altii sa isi imbunatateasaca performantele devine in acest context si mai importanta.

Cand ii manageriezi pe ceilalti trebuie sa iei in calcul ca vei creste oameni, ca vei dialoga cu ei, si ca nu doar performanta personala conteaza.

#2: Managerii pot da ordine celor din jur

Realitate: Managerii au mai multa putere, autoritate, statut, si acces la alte informatii, dar aceste privilegii nu garanteaza ca managerul va avea o influenta pozitiva intr-un anume cadru. Apoi, cand acestia ajung sa fie promovati, afla ca nu erau neaparat cei mai potriviti.

Sa ai un cuvant de spus in actiunile si directivele mai inalte este un anume gen de influenta. Dar este mult mai important ca un manager sa se bazeze pe puterea lui de persuasiune si pe aptitudinile sale de colaborare pentru a ii influenta pe cei din jur.

#3: Managerii sunt rai si nu le pasa de altceva decat de final

Realitate: Liderilor le pasa de succesul altora si de succesul unui business.

Managerii buni sunt deseori atenti, corecti, si plini de respect. Realizeaza ca este singura cale de a asigura performanta inalta, pe termen lung.

#4: Managerii au multa libertate

Multi noi manageri cred ca au mai multa libertate in a lua decizii si a actiona decat ar avea ca  angajati care contribuie individual. Multi pot sa creada ca vor avea mai mult timp liber decat inainte, pentru ca vor avea mai multe rapoarte de facut.

Realitate: Managerii au deseori mai putina libertate de actiune individuala decat isi imaginau. Pentru ca trebuie sa aiba grija de mai multi oameni, sa influenteze, sa adauge persoane la un network.

Acest tip de munca este un nou set de obligatii si relatii cu care trebuie sa se confrunte. Sunt sigur ca multi CEO se asteptau la mai multa libertate cand au inceput sa lucreze in afaceri.

#5: Managerii castiga mai multi bani decat cei care contribuie individual

#6: Managerii castiga mai putini bani decat cei care contribuie individual

Realitate: De fapt, depinde. Sunt multi manageri care nu castiga sume foarte mari de bani. De obicei, mai multi bani inseamna si mai multe responsabilitati.

#7: Te poti pregati sa fii un manager bun, prin cursuri si carti

Realitate: Desi este important sa inveti cat mai multe multe, prin traininguri si carti, la fel de necesar este sa:

1) Aduni cat mai multa experienta practica. Fa-ti cat mai multa practica in a influenta si a creste relatii, pentru a castiga experienta de lider. Incearca sa te porti ca un lider inainte de a ajunge unul.

2) Observa si invata de la ceilalti manageri. Invata de la cei buni si intreaba-i cum reusesc sa obtina anumite lucruri. Si, desigur, invata tot ce nu trebuie sa faci, de la managerii prosti pe care ii vei intalni!

3) Cartile si cursurile nu te vor ajuta daca nu ai sansa sa le pui in practica

#8: Un manager trebuie sa fie cea mai inteligenta persoana dintr-o camera

Realitate: Desigur ca un IQ mai ridicat iti va aduce avantaje foarte mari la job. Dar EQ (inteligenta emotionala) este un indicator mult mai bun al abilitatilor de leadership.

O organizatie este atat de buna ca managementul care se ocupa de ea. Mai mult decat o titulatura, profesia de manager se cladeste in timp si se vede in rezultate si in performanta la care ajunge o echipa.

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter, sau LinkedIn!  

Sursa: The Balance

Traducere: Diana Petroiu