ABC-ul unei crize organizationale. Cine sunt angajatii tai?

ABC-ul unei crize organizationale. Cine sunt angajatii tai?

La fiecare cateva luni, liderii din business isi doresc sa auda vesti bune cand primesc rapoartele legate de angajamentul oamenilor in companie.

Cel mai recent sondaj realizat de Gallup, realizat pe 1.500 de angajati, a spulberat din nou toate sperantele si asteptarile care se creioneaza in mintea angajatorului. In urma rezultatelor, doar 36% dintre angajati s-au caracterizat ca fiind "engaged" in cadrul companiei.

La vederea acestor cifre, managerii pot simti o dezamagire dureroasa. Astfel, va fi nevoie sa isi regandeasca strategia de conectare a oamenilor. In alte situatii, rezultatele slabe ii vor impulsiona sa regandeasca o noua abordare in afaceri.

A munci fara un plan este ca si cum ai alerga fara adidasi

Problema cea mai mare este ca angajamentul oamenilor din companie este ca un zar cu mai multe fete.

Incercand sa repare fiecare aspect al acestei situatii, un manager se poate imparti simultan in mai multe directii, diluand efectele si amanand rezultatele angajatilor. In schimb, solutia ar fi sa inceapa treptat, cu fiecare bucatica din puzzle.

Se aduce in discutie un aspect foarte important: dezvoltarea angajatului. Fara speranta si entuziasmul unui viitor, in cadrul unei companii, angajatii se vor conecta foarte greu la joburile lor. De ce se intampla acest lucru si de ce studiile confirma ruptura?

Exista diverse lacune care ranesc in mod profund entuziasmul angajatilor. In cele mai multe dintre cazuri, efectele negative se vad in locurile de munca unde se ridica in slavi viziunea traditionalista. Va sunt cunoscute cliseele de genul: “Facem asa pentru ca asta am facut timp de 10 ani!” sau “Noi nu schimbam nimic”? Daca raspunsul este afirmativ, inovatia si deschiderea spre strategie lipsesc in mod fundamental din compania pentru care lucrati.

Lipsa cronica de directie. Incotro merge compania?

In septembrie 2015, platforma Achievers a publicat studiul The Greatness Gap: The State of Employee Disengagement. S-a descoperit ca peste 60% dintre cei 400 de angajati intervievati nu stiu care este misiunea, viziunea, sau valorile companiei pentru care lucreaza!

Aceste componente de structura interioara nu sunt doar niste idei care ajuta sau infrumuseteaza imaginea companiei. Ele servesc la directionarea angajatilor catre o evolutie constanta si pe termen lung.

Din pacate, multe companii uita sa isi alinieze directia de mers la diversele programe de dezvoltare dedicate angajatilor. Tot atat de multe organizatii nu isi cunosc nici macar sensul final al muncii, strategia durabila, iar obiectivele se concretizeaza numai in cuvinte pompoase pe care le invoca, la intamplare, intr-o discutie.

Fara aceasta conexiune, angajatilor le este foarte dificil sa vada cum abilitatile pe care le dobandesc vor impacta prezentul sau viitorul lor, in ceea ce priveste cladirea unui cariere.

SolutieLa inceputul fiecarei sedinte/ training/ intalnire, vorbeste cu angajatii tai despre obiectivele de invatare pe care le doresti. Acestea trebuie sa insemne actiuni prin care angajatul dobandeste noi skill-uri, nu doar un rezultat satisfacator pentru organizatie. Pe cat posibil, personalizeaza orice material/discurs cu viziunea, misiunea, obiectivele companiei. Cand compania ta nu are o voce, nici macar angatii tai nu te pot auzi!

Dezvoltarea izolata. “Specialistul” din turnul de fildes

Multe organizatii pun accent pe o abordare bivalenta pentru a potenta o dezvoltare a angajatului. In primul rand, se uita la modul in care angajatii isi pot depasi limitele pentru a se perfectiona. Acest lucru nu poate avea loc fara o incurajare a individului catre obiectivele carieristice pe care si le doreste.

In al doilea rand, companiile de genul au invatat o lectie importanta. Cresterea organizatiei tale depinde de cat de bine pregatesti si motivezi munca de forta pe care o detii. Lasandu-ti de izbeliste oamenii, acestia isi reevalueaza statutul.

Exista si o a treia sursa de motivatie care, deseori, se ignora: influenta produsa de context.

Relatia pe care o dezvolta angajatii este deseori subestimata. Un sondaj realizat de Virgin Pulse, pe un esantion de1000 de americani si canadieni, a descoperit ca 66% dintre respondenti au afirmat ca relatiile bune cu colegii le-au imbunatatit atentia.

Daca angajatii nu sunt incurajati sa lucreze impreuna si sa isi imparta dezvoltarea personala in echipa, sansele ca ei sa evolueze scad dramatic. Nu mai trebuie sa amintim ca in era conectarii, a lucra izolat nu reprezinta pentru nimeni un lucru de dorit!

Solutie: Construieste  relatii in compania ta. Motiveaza-i pe oameni sa lucreze impreuna, oferindu-le responsabilitati care sa-i perfectioneze.

Prioritizezi sau nu iti pasa?

Exista putine skill-uri care se invata intr-o singura zi. Cand te preocupa cu adevarat dezvoltarea angajatului tau, ii oferi timpul necesar pentru a creste si a isi arata valoarea prin rezultate.

Un manager prezent in compania sa este un om care ofera feedback constant si isi pune probleme legate de performanta, specializarea, cresterea angajatului.

De multe ori, managerii se complac in apele aparent linistite ale cifrelor. Cand intalnesc un angajat proactiv, centrat pe rezultate, il lasa liber sa performeze, amagindu-se ca el nu va avea nevoie de un feedback sau o strategie pe termen lung. O astfel de atitudine mercantila (angajatul produce, angajatorul aproba, rezultatul este “bun” si atat) il va determina pe angajat sa-si evalueze jobul in termenii unor intrebari mai profunde: Invat ceva valoros in cadrul companiei? Voi stagna sau voi creste? Cine imi evalueaza rezultatele? Unde ma voi afla peste 2 ani cu skill-urile pe care le invat la job?

Un sondaj realizat in ianuarie 2017, de catre Officevibe, a luat in calcul mai mult de 1,000 de companii din lume, foarte diferite intre ele. Sondajul a aratat ca 53% dintre angajatii participanti nu au simtit ca aptitudinile lor s-au imbunatatit semnificativ in anul abia incheiat. Statistica este rece si dezamagitoare.

Solutie: Ofera-le angajatilor un feedback constant despre performanta lor. Stabileste o intalnire in care sa intelegi ce poate face omul din fata ta, care este skill-ul lui cel mai bun si in ce zona va avansa.

In momentul in care angajatii simt ca viitorul lor nu reprezinta un interes in cadrul companiei pentru care lucreaza, se produce o ruptura.

De partea cealalta, cand angajatii sunt conectati, inspirati, motivati sa lucreze la proiecte bine gandite intr-o strategie, compania se poate baza pe o munca valoroasa.

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter, sau LinkedIn!  

 

Sursa: Entrepreneur

Traducere: Diana Petroiu