Cele 3 abilitati esentiale de care oamenii de vanzari au nevoie

Cele 3 abilitati esentiale de care oamenii de vanzari au nevoie

Multi oameni de afaceri investesc timp si efort in marketing-ul online, sperand ca, in acest mod, vor spori veniturile companiei. Chiar si asa, in domeniul business to business, majoritatea negocierilor sunt duse la bun sfarsit prin intermediul oamenilor specializati in vanzari.

Iata cele 3 abilitati esentiale de care are nevoie o persoana care isi doreste sa cunoasca succesul in domeniu:

Capacitatea de a asculta

Sigur, nu poti fi un bun om de vanzari fara sa comunici eficient. De la prezentarea ofertelor, pana la tratarea obiectiilor, comunicarea trebuie sa atinga cele mai inalte standarde. Totusi, un agent cu adevarat calificat stie sa asculte clientul.

Oamenii sunt interesati, in primul rand, daca produsul tau se potriveste cu nevoile lor, iar tu nu le poti intelege nevoile in totalitate daca nu ii asculti. Trebuie sa fii atent la problemele avute cu furnizorii anteriori, la modalitati prin care poti face diferenta si rezolva inconvenientele. Astfel, le vei castiga increderea si vei putea stabili o relatie de durata cu acestia.

Carnet de conducere

Da, condusul este o abilitate cruciala daca doresti sa devii mai bun in acest domeniu. Faptul ca poti ajunge oriunde, la orice ora, iti deschide mult mai multe usi si creeaza o cu totul alta impresie pentru clienti. Chiar daca poti folosi numeroase servicii de transport, inspiri mult mai multa incredere atunci cand TU esti cel care coboara de la volan.

Persistenta

Sa fii persistent in vanzari nu inseamna sa insisti pana la primirea unui raspuns agresiv. Ideea este sa mergi mai departe, atat timp cat te incadrezi in anumite limite de bun simt universal valabile sau impuse in politica specifica din compania ta. Multi clienti te vor refuza sau te vor face sa le accepti amanarile o perioada indelungata pana in momentul in care iti vor spune ca nu accepta oferta.

Tocmai de aceea, este bine sa iti alegi cu grija clientii si sa iti dai seama din vreme daca sunt potriviti sau nu pentru produsul tau, altfel vei pierde mult timp pe care l-ai fi putut petrece cu oamenii cu adevarat interesati de ceea ce oferi. Nu renunta niciodata; clientii simt cand moralul tau e la pamant si tind sa refuze un agent lipsit de energie.

Atunci cand iti este mai greu, ia o pauza! Serveste o cafea, un ceai sau o gustare hranitoare, iesi la aer si deconecteaza-te de la mediul de lucru pentru putin timp. Ai nevoie de forte proaspete si de stimuli noi.

 

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter sau LinkedIn!

Sursa: businessblogshub.com

Traducere: Andrei Bobe