Idei de succes de la marketeri renumiti

Idei de succes de la marketeri renumiti

Poti invata ceva nou de la oricine atata timp cat ai capacitatea de a asculta. Intotdeauna construim si adaugam informatii noi la mostenirea si lectiile pe care ni le lasa cei dinaintea noastra.

Pentru marketing este chiar o provocare. Chiar daca marketingul a aparut doar in anii ’90, el se bazeaza pe vanzari, publicitate, copywriting, si construirea de relatii.

Urmatoarele 17 lectii apartin unor marketeri faimosi din istorie.

1. Un brand este un contract

Cine: Simon Clift

Mesaj:  Fostul sef de Marketing de la Unilever obsinuia sa zica “un brand este un contract intre companie si consumatori”. Consumatorul face alegeri, si poate alege sa stabileasca un contract cu un alt brand daca gaseste o companie care ”incalca” contractul.

2. “Inchide intotdeauna intelegerea”

Cine: Alec Baldwin in filmul “Glengarry Glen Ross”

Mesaj:  Replica faimoasa din Glengarry Glen Ross este o cunoscuta expresie din vanzari, care ar trebui spusa cu un singur scop: sa inchizi intelegerea. Clientul asculta si evalueaza intotdeauna ce spui, chiar si atunci cand nu vorbesti cu intentia de a vinde.

3. “Apeleaza la interesul personal al cititorului”

Cine: John Caples

Mesaj: Unul dintre cei mai faimosi copywriteri din lume, Caples, a descoperit o formula castigatoare cu reclama urmatoare:

Reclama functioneaza pentru ca nu vinde lectii de pian, ci vinde stima de sine. Si cine nu isi doreste asta? Caples va repeta formula des, de fiecare data apeland la cel mai intim interes al cititorului. Marketingul trebuie sa ajunga sa cunoasca interesele personale ale consumatorului.

4.  “Fii interesat”

 Cine: Dale Carnegie

Mesaj: “Va puteti face mai multi prieteni in doua luni, daca deveniti interesati de ei, decat in doi ani, cand incercati sa ii faceti pe alti oameni sa fie interesati de voi”, este de parere Dale Carnegie.

5. “Incaseaza din haos”

Cine: Malcolm McLaren

Mesaj: Omul care a initiat in mare masura miscarea punk gestionand formatia Sex Pistols, avea ca motto: incaseaza din haos. Acesta a mizat mult pe publicitatea negativa, pentru ca si controversa ii face pe oameni sa vorbeasca despre un anumit subiect.

6. Detaliile conteaza

Cine: Walt Disney

Mesaj: La Disneyland, fiecare detaliu este gandit in intregime: pana in punctul in care echipa de la Disney a plantat mai multi Mickey Mouse prin parc, pe care fanii trebuie sa ii descopere si sa ii numeasca. Atentia la detalii te face mai interesant la subiect, Disney castigand mai multi fani.

 

7. “Mananca mancarea cainelui tau”

Cine: Paul Maritz de la Microsoft

Mesaj: Expresia se refera la ideea ca o companie ar trebui sa fie cel mai mare utilizator si  sustinator al produselor pe care le detine.

Prima data, aceasta expresie a fost folosita in 1988, cand directorul executiv de la Microsoft, Paul Maritz, a trimis un e-mail colegului, in care scria: “Va trebui sa mancam mancarea cainelui nostru si sa testam produsul noi insine.”

8. Educa-ti publicul

Cine: John Deere

Mesaj: John Deere este mai cunoscut pentru echipament agricol, dar si valoarea pe care o aduce in content marketing ar trebui luata in calcul. In 1895, a lansat revista The Furrow, care oferea informatie fermierilor, despre cum sa devina mai profitabili. Revista mai exista si astazi, ajungand la 1.5 milioane de cititori, in 40 de tari, in 12 limbi diferite. Sa iti ajuti publicul sa capete o educatie in acest sens este mereu la moda.

9. Fa-i pe oameni sa invete

Cine: Conrad Gessner

Mesaj: Acest botanist a “inventat” marketingul prin word of mouth, in 1559, cu pasiunea lui pentru lalele. Pentru a ii familiariza pe europeni cu lalelele, a scris un poem usor de repetat, care a generat apoi Tulipmania- bulbi vanduti si aducand chiar si milioane de dolari.

10. “Ofera-le calitatea”

Cine: Milton Hershey

Mesaj: Fondatorul Hershey avea o filozofie simpla de marketing. Atata timp cat consumatorii observau calitatea ciocolatei Hershey, produsul s-ar vinde singur. Este stiut faptul ca el a zis: "Ofera-le calitate. Este cel mai bun fel de publicitate din lume.

11. Influencerii fac brandul

Cine: Estee Lauder

Mesaj: Co-fondator la Companiile Estée Lauder, Lauder a fost singura femeie care a aparut in revista Time, numarul cu 20 cei mai influenti genii din business ai secolului XX. Ce a insemnat geniul ei in marketing? Lauder le-a oferit prietenilor ei faimosi mostre cu produsele ei.

12. “Jobul nu este totuna cu munca”

Cine: Seth Godin

Mesaj: Seth Godin traseaza o diferenta clara intre job si cariera.

Jobul este ceea ce faci cand ti se spune ce sa faci... Arta ta este atunci cand faci ceva, fara ca nimeni sa iti poata spune exact cum sa o faci. Numesc procesul de a iti face arta “munca” (sau cariera).”

13. “Ascultatorii vor deveni cei mai inteligenti”

Cine: Charlene Yi si Josh Bernoff

Mesaj: Intr-o lume media in continua schimbare, cum poti sa tii pasul si sa ramai relevant? Raspunsul pe care il ofera Yi si Bernoff in cartea lor, Groundswell, este simplu: “Continua sa inveti, continua sa asculti. Cei mai buni ascultatori vor ajunge cei mai inteligenti.

14. “ Clientul trebuie sa fie eroul povestii tale”

 

Cine: Ann Handley

Mesaj: Toata lumea isi doreste sa fie un erou. Ann Handley este parere ca tot contentul si promovarea din social media trebuie sa spuna povesti mari.

15.  “Mediul este mesajul”

Cine: Marshall McLuhan

Mesaj: Ce este mai important cand comunici cu cineva: ce se spune sau felul in care este realizata comunicarea?

Faimoasa idee a lui McLuhan, potrivit careia mediul este mesajul are legatura cu faptul ca exista o conexiune atat de puternica intre cele doua, incat se confunda pana la identificare. Ideea lui se aplica la ce se intampla in social media de astazi, cand utilizatorii prefera anumite canale sau retele sociale, pentru a selecta informatia si felul in care o primesc.

16. "Nu inceta niciodata sa testezi"

Cine: David Ogilvy

Mesaj: Considerat “ Tatal publicitatii,” Ogilvy a fost primul care a introdus testul divizat in marketing: cand doua versiuni ale unei reclame sunt publicate in acelasi timp, pentru a se observa ce prefera consumatorii.

Unul dintre cele mai faimoase citate ale lui este urmatorul: “Nu inceta niciodata sa testezi si publicitatea ta se va imbunatati

17. “Cultura ta este brandul”

Cine: Tony Hsieh

Mesaj: Fondatorul Zappos crede ca cel mai bun mod de a construi un brand pe termen lung este sa lucrezi la cultura companiei tale. Cultura companiei este, de fapt, brandul tau. Cartea de vizita cu care te recomanzi in lume.

 

Sursa: Entrepreneur