Industria cosmeticelor si de ingrijire personala: Top 5 companii

Industria cosmeticelor si de ingrijire personala: Top 5 companii

RisCo.ro a realizat cel mai actualizat clasament al distribuitorilor de produse cosmetice si de ingrijire personala, dupa cifra de afaceri inregistrata la sfarsitul anului 2015.

Sectorul a avut o evolutie pozitiva in anul incheiat: primele cinci companii nu numai ca si-au pastrat pozitia de lideri in top, fara a cobori pozitii fata de anul 2014, ci au si inregistrat o majorare a cifrei  de afaceri si a profitului net.

Primele locuri le revin acelorasi firme ca si in 2014, mentinere care arata stabilitatea sectorului cosmeticelor si a produselor de ingrijire din Romania.

In tabelul urmator, puteti vedea care sunt primele zece companii din Romania care s-au remarcat in industria cosmeticelor, in anul 2015, potrivit situatiei si analizei financiare RisCo!

 

 [Tabel: Nume companie, Judet, Nr. angajati, Cifra de afaceri, Profit net- 2015]

Ocupanta locului 1 in anii 2013 si 2014, L’ Oreal si-a mentinut pozitia si in anul 2015.  Cu un numar stabil de 162 angajati, firma L’ Oreal a reusit sa isi creasca atat cifra de afaceri, cat si profitul net. Astfel, cifra de afaceri s-a modificat cu aproximativ 2%, de la 277,8 milioane lei in 2014 la 283,8 milioane in 2015.

Profitul net a crescut puternic, la finele anului 2015 acesta ajungand la 25,2 milioane lei, fata de 10,1 milioane in anul anterior.

Colgate-Palmolive din Bucuresti ocupa locul 2 in topul din 2015, ca si in anii 2013 si 2014. Cifra de afaceri a companiei a fost constanta, de aproximativ 249 milioane lei in anul 2015. In schimb, profitul net al firmei a scazut in 2015 cu 23% comparativ cu cel din anul 2014, ajungand la 5,56 milioane lei.

Locul 3 in topul RisCo revine societatii Beiersdorf. Reprezentantul producatorului german a raportat pentru anul 2015, o scadere de 1.6% a cifrei de afaceri, pana la 215 milioane lei, fata de 219 milioane lei in anul anterior. In schimb, profitul net al societatii a crescut cu peste 7% in 2015, pana la 11,87 milioane lei.

O alta companie care isi mentine pozitia intre liderii clasamentului din 2015 este Sarantis din Ilfov. Aflata pe locul 4, firma Sarantis si-a crescut cifra de afaceri cu peste 10,6%, de la 184,3 milioane lei in 2014 la 204 milioane in 2015. Si profitul net al companiei a crescut in 2015, cu aproape 19%, depasind 17 milioane lei.

Sephora Cosmetics Romania se afla pe locul 5 in topul RisCo, cu o cifra de afaceri care a ajuns, in anul 2015, la peste 36 milioane de euro. Sephora Romania se lauda cu o retea de 28 de magazine la nivel national, si cca. 258 de angajati, conform datelor din 2015.

La nivel mondial, Sephora reprezinta unul dintre cele mai inovatoare lanturi de parfumerii. Lansata in Franta, in anul 1970, reteaua de magazine Sephora, a devenit din 1997, parte a Moet Hennessy Louis Vuitton Group (LVMH Group), cel mai mare grup de lux din lume.

Are o traditie de peste 45 de ani pe piata, care i-a asigurat companiei popularitatea si increderea de care se bucura acest brand, din partea publicului consumator.

Potrivit informatiilor publicate pe site-ul oficial: “Sephora ofera conceptul unic al unui spatiu dedicat frumusetii, locul unde vei gasi cele mai variate branduri, de la cele clasice, selective, la cele mai renumite, exclusive sau in trend.”

In afara firmelor care sunt specializate in distributia de produse cosmetice si de ingrijire, merita mentionati si alti mari distribuitori generalisti din domeniul FMCG care distribuie si produse cosmetice si de ingrijire personala. De exemplu, Interbrands Marketing & Distribution obtine cifra de afaceri principala din distributia de alte tipuri de bunuri de larg consum, precum tigari si bauturi, cafea si produse alimentare. Dintre bunurile cosmetice, Interbrands distribuie produsele Procter & Gamble, Colgate si Henkel.

Cifra de afaceri a Interbrands a crescut cu aproape 9% in anul 2015, ajungand la 731 milioane de lei. De asemenea, profitul net al firmei s-a dublat. De la 14,5 milioane lei in 2014, Interbrands Marketing & Distribution a obtinut, in 2015 un profit de peste 30 milioane lei.

Alti distribuitori importanti sunt: Redis Market SRL (cu o cifra de afaceri de 154,9 mil. lei), Side Trading SRL (cu o cifra de afaceri de 98,98 mil. lei), Superfood Company SRL (cu o cifra de afaceri de 80,3 mil.lei),si Geolaila Comimpex SRL (cu o cifra de afaceri de 79,6 mil. lei).

Anul 2016 a marcat, in special in prima jumatate, o crestere puternica a consumului atat pentru produsele electronice si de telecomunicatii, cat si pentru bunurile de larg consum.

Aceasta tendinta se va atenua oarecum in a doua parte a anului, dar majorarile de venituri personale ale romanilor se reflecta de obicei si in consumul de bunuri de ingrijire personala.

In acest context, analistii RisCo estimeaza o crestere a sectorului de distributie a produselor cosmetice si de ingrijire personala cu peste 10%. In acelasi timp, competitia acerba pe aceasta piata va tine marjele de profit la cote reduse pentru distribuitorii generalisti. Distribuitorii de brand vor avea in schimb, in continuare, marje de profit de peste 8%, mult peste nivelul obisnuit de 2 – 4% pentru generalisti.