Workaholicii ar trebui sa invete sa spuna si “nu”

Workaholicii ar trebui sa invete sa spuna si “nu”

In ciuda prejudecatii ca milenialii sunt lenesi, diverse studii arata ca ei au tendinta de a se transforma in adevarati martiri ai muncii.

Cum recunosti un martir al muncii?

Acesta este definit ca un angajat care lucreaza multe ore suplimentare, nu prea isi ia concediu si zile libere, din cauza ca ii este frica sa nu para implicat la job.

Sondajul realizat de Time Off arata ca aproape 40% dintre angajati isi doresc sa fie perceputi ca martiri ai muncii de catre angajator, in timp ce 86% dintre ei considera ca aceasta imagine va fi interpretat negativa de catre familiile lor.

Cum poate un angajat sa obtina un echilibru intre munca si viata personala daca incearca sa demonstreze atatea lucruri altor persoane?

De fapt, martirii muncii sunt mult mai inclinati sa nu castige bonusuri si sa fie platiti destul de putin. De asemenea, milenialii care sunt workaholici pun o presiune foarte mare pe umerii lor, sunt mandri, si nu se simt sprijiniti la job.

Cea mai periculoasa consecinta a excesului de munca este nivelul crescut de stres, care se reflecta si la job, si in viata personala!

Maritza Manresa observa in cartea “Learning How to Say No When You Usually Say Yes” ca oamenii zic deseori “da” din motive eronate. Unul dintre ele este chiar nevoia de a fi martiri. Aceste persoane isi iau asupra multe task-uri, desi cumva stiu ca nu le vor putea duce la capat.

O astfel de atitudine este periculoasa si pentru drumul profesional. Un angajat mereu angrenat in multitasking nu se va specializa intr-un domeniu.

Martirii muncii sunt persoane dispuse sa faca pe plac altora, sacrificandu-se in mod irational.  O persoana atat de proactiva poate fi si folosita de catre cei din jur, pentru ca oamenii se asteapta ca ea mereu sa accepte lucruri in plus.

 

Cum se poate transforma un “da” in “nu”?

Directorul de la Farmers Insurance, David Travers, considera ca a nu accepta este un task poate fi ceva pozitiv: “Daca angajatii nu pot realiza un task, ma astept sa spuna nu. Pentru mine, este un lucru pozitiv ca ei sa ma anunte. Mai grav este sa accepte si apoi eu sa imi dau seama ca task-ul se amana sau nu se mai indeplineste.”

De asemenea, refuzarea unui task trebuie sa fie argumentata si gandita bine de catre angajat.

Nu uita ca nimeni nu a fost tinut minte ca “omul care lucra 80 de ore pe saptamana”, si ca istoria ii recompenseaza doar pe cei care stiu sa isi aleaga bine cariera.

Deseori, putem realiza mai multe intr-un timp mai scurt decat am crede, mai ales daca avem o strategie bine pusa la punct. In momentele in care simtim nevoia unei pauze, este mai productiv sa ne luam putin timp liber pentru noi insine. Astfel, cand ne vom intoarce la job, vom fi mai productivi si mai putin stresati.

 

 

Sursa: Forbes

Autor: Rachel Ritlop

Traducere: Diana Petroiu