Oamenii deosebit de creativi vad lumea cu alti ochi

Oamenii deosebit de creativi vad lumea cu alti ochi

Oamenii deosebit de creativi nu se diferentiaza doar prin idei stralucite si prin munca pretioasa pe care o depun. Acestia chiar vad lumea cu alti ochi decat o fac ceilalti.

 

Doi cercetatori australieni, Luke Smilie si Anna Antinori, au facut un studiu in cadrul caruia i-au supus pe subiecti la un test de culori. Mai exact, acestora le erau prezentate doua imagini de culori diferite, cate una pentru fiecare ochi.

 

Astfel, ochiul drept vedea o imagine de culoare verde, iar cel stang o imagine de culoare rosie. Testul a vrut sa reflecte felul in care oamenii gestionau aceasta diferenta. Se pare ca raspunsul depinde de nivelul de creativitate al fiecarui subiect.

 

 

Dupa efectuarea testelor psihologice, indivizii au fost impartiti in doua grupuri: cei cu un nivel normal de creativitate si cei din cale afara de creativi.

Primul grup alterna intre culori, asimilandu-le separat de fiecare data. In schimb, cel de-al doilea a gestionat diferenta si confuzia mult mai bine si a vazut o combinatie intre cele doua imagini.

 

Acest lucru inseamna ca oamenii creativi au o viziune mult mai deschisa asupra vietii si pot vedea lucrurile dintr-o perspectiva flexibila, fara sa isi formeze prejudecati.

 

Un studiu din 1999 scoate la iveala inca o diferenta interesanta intre cele doua grupuri. Arunca o privire peste acest videoclip:

 

 

L-ai observat pe tipul imbracat in gorila? Daca raspunsul este DA, atunci faci parte din grupul celor deosebit de creativi.

 

Autorii studiului, Luke Smilie si Anna Antinori, noteaza faptul ca acesti oameni sunt foarte "open-minded" si ca vad aspecte pe care, de cele mai multe ori, ceilalti le ignora.

Indiferent de grupul in care te afli, nu iti face griji. Fiecare dintre noi e proiectat in asa fel incat sa exceleze in anumite domenii, iar creativitatea nu are loc in toate.

 

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter sau LinkedIn!

Sursa: INC Magazine

Traducere: Andrei Bobe