AFACERI - Stiri si articole de ultima ora din domeniul Afacerilor

  • Cea mai mare sanctiune GDPR din Romania: Cui a fost aplicata

    Cea mai mare sanctiune GDPR din Romania: Cui a fost aplicata

    Pana in prezent, in Romania au fost acordate patru amenzi pentru incalcarea Regulamentului General pentru Protectia Datelor. Prima amenda data pentru incalcarea GDPR a fost data bancii Unicredit, ca urmare a finalizarii unei invetigatii la data de 27.06.2019, sanctiunea fiind de 130.000 de euro. Autoritatea Nationala de Supraveghere a Pr...

    Data: 18 Sep 2019 Vizualizari: 15

     
     
  • Castigurile din criptomonede  vor fi declarate la Fisc de anul viitor

    Castigurile din criptomonede vor fi declarate la Fisc de anul viitor

      Criptomonedele au castigat din ce in ce mai mult teren si in Romania, iar tot mai multi oameni sunt tentati sa aiba o alta sursa de venit. Insa ce prevede Codul Fiscal in privinta monedelor virtuale? Veniturile din criptomonede vor fi declarate, pentru prima oara, in anul 2020, dupa ce Codul Fiscal a fost modificat pentru ca raporta...

    Data: 18 Sep 2019 Vizualizari: 46

     
     
  • Cod Rutier 2019: Amenzi dure pentru soferii care vorbesc la telefon

    Cod Rutier 2019: Amenzi dure pentru soferii care vorbesc la telefon

    Noul Cod Rutier 2019 vine cu amenzi dure pentru soferii care vorbesc la telefon. Persoanele care vor fi prinse de politie in timp ce folosesc telefonul mobil risca sa ramana fara permisul de conducere timp de o luna, pot fi sanctionati cu 9-20 de puncte si vor plati o amenda cuprinsa intrre 1.305 si 2.900 de lei. Masurile dure ce vor fi ...

    Data: 18 Sep 2019 Vizualizari: 62

     
     
  • Vacantele cu autorulota castiga avant. Ce profit au firmele de profil

    Vacantele cu autorulota castiga avant. Ce profit au firmele de profil

    Sa-ti iei lumea-n cap si sa calatoresti dintr-un capat in celalalt al Pamantului reprezinta intotdeauna o idee excelenta. Nu ai nevoie decat de foarte mult curaj, ceva bani si...o autorulota. Si totusi, mai ai nevoie de un strop de nebunie, dar o nebunie frumoasa si suficient de bine dozata. O calatorie in jurul lumii intr-o autorulota a...

    Data: 18 Sep 2019 Vizualizari: 75

     
     
  • Parolele slabe, cea mai mare vulnerabilitate pentru atacurile ransomware

    Parolele slabe, cea mai mare vulnerabilitate pentru atacurile ransomware

    Atacurile brute force si cele de la distanta au devenit cele mai obisnuite metode folosite de infractorii informatici care distribuie ransomware, depasind e-mailurile de tip phishing si spam-ul ca tehnica pentru desfasurarea campaniilor mlaware de criptare a fisierelor. Schimbarea tehnicii de atac urmeaza un trend de crestere a ransomwar...

    Data: 17 Sep 2019 Vizualizari: 9

     
     
  • Casa inteligenta MyHome de la Legrand - proiect imobiliar inedit

    Casa inteligenta MyHome de la Legrand - proiect imobiliar inedit

    Casa inteligenta Legrand este instalata in cadrul unui proiect imobiliar inedit in Mamaia Nord – Casa del Mar, care este in curs de finalizare, realizat de De Silva Residences. Sistemul Legrand este mai eficient si mai bine realizat daca este implementat de la inceputul constructiei, desi exista solutii si pentru apartamentele deja fina...

    Data: 17 Sep 2019 Vizualizari: 12

     
     
  • Ce sa le spui copiilor despre “CUM INVATA OAMENII”

    Ce sa le spui copiilor despre “CUM INVATA OAMENII”

    Majoritatea copiilor din Romania si din intreaga lume petrec cel putin 1500 de ore pe an invatand ce le cere scoala si cu toate acestea in nicio scoala din lume nu exista macar un curs optional adresat celor mici despre “cum invata oamenii” (eu nu am gasit pana acum). Am facut un experiment cu fiul meu de 10 ani, i-am aratat cateva i...

    Data: 17 Sep 2019 Vizualizari: 8

     
     
  • Demisia la zi: Ce prevede Codul Muncii despre preaviz (si lipsa lui)

    Demisia la zi: Ce prevede Codul Muncii despre preaviz (si lipsa lui)

    Codul Muncii prevede cazurile in care iti poti depune demisia la zi, fara a mai fi nevoie de a respecta perioada legala de preaviz. Conform art. 81 din Codul Muncii, demisia este definita ca fiind „actul unilateral de vointa a salariatului care, printr-o notificare scrisa, comunica angajatorului incetarea contractului individual de mun...

    Data: 17 Sep 2019 Vizualizari: 11

     
     
  • Drumul de la un lider bun la unul extraordinar

    Drumul de la un lider bun la unul extraordinar

    Auzim adesea ca in business emotiile sunt prea putin importante, prin comparatie cu gandirea rationala si datele certe care, de altfel, detin suprematia in lumea afacerilor. In urma cu cativa ani, am lucrat intr-o companie multinationala, unde am avut ocazia sa am in echipa oameni din toata lumea. La un moment dat, intr-o tara din Europa...

    Data: 17 Sep 2019 Vizualizari: 19

     
     
  • Cum sa gestionezi stresul mai bine. 6 tehnici de pus in practica 

    Cum sa gestionezi stresul mai bine. 6 tehnici de pus in practica 

    Stresul e probabil singura constanta din viata noastra. Lumea este intr-o continua schimbare si miscare, insa stresul este singurul care se incapataneaza sa ramana acelasi si nu exista persoana care sa nu fi facut cunostinta cu el. Stresul ne afecteaza pe toti, insa nu pe toti in aceeasi masura. Felul in care reusim sa gestionam impactu...

    Data: 17 Sep 2019 Vizualizari: 51

     
     
  • UE este lider in domeniul exporturilor mondiale de produse agroalimentare

    UE este lider in domeniul exporturilor mondiale de produse agroalimentare

    Intr-un raport publicat ieri, UE confirma, pentru inca un an, pozitia sa de lider mondial in domeniul exporturilor mondiale de produse agroalimentare, exporturile UE ajungand in 2018 la 138 de miliarde de euro. Produsele agricole reprezinta o proportie solida de 7 % din valoarea totala a marfurilor exportate de UE in 2018, ocupand locul p...

    Data: 17 Sep 2019 Vizualizari: 11

     
     
  • HR Innovation Forum 2019: Dezbateri despre inovatia necesara in toate procesele de resurse umane

    HR Innovation Forum 2019: Dezbateri despre inovatia necesara in toate procesele

    Revista HR Manager organizeaza, in data de 26 septembrie 2019, a treia editie a evenimentului „HR Innovation Forum”, la Hotel CARO, in Bucuresti. Traim intr-o era in care tehnologia este in continua schimbare si dezvoltare. Ritmul digitalizarii in HR este pe un trend ascendent, HR digital disruption este un fapt implinit. Tema centr...

    Data: 16 Sep 2019 Vizualizari: 16

     
     
  • Recrutare in era digitala. Ce impact vor avea noile tehnologii!

    Recrutare in era digitala. Ce impact vor avea noile tehnologii!

    Succesul unei companii depinde de oamenii care o compun. Nu doar managerii sunt importanti, ci fiecare angajat trebuie sa aiba un rol, o influenta si o valoare adaugata pe care sa le aduca organizatiei din care fac parte. Fiecare companie trebuie sa aiba omul potrivit, la locul potrivit, iar pentru ca acest lucru sa se intample, aceasta ...

    Data: 16 Sep 2019 Vizualizari: 107

     
     
  • iPhone 11 a fost lansat oficial. Ce aduce nou pe piata!

    iPhone 11 a fost lansat oficial. Ce aduce nou pe piata!

    Apple 11 a fost lansat oficial in urma cu cateva zile, noua generatie avand modelele iPhone 11, iPhone 11 Pro si iPhone Pro Max, scriu colegii de la computerblog.ro. Accentul este pus pe performanta foto-video. Totodata, Apple va oferi incarcator rapid in cutie. Mai jos vei descoperi specificatiile pe care le are iPhone 11.   Detalii ...

    Data: 16 Sep 2019 Vizualizari: 15

     
     
  • Importanta mobilitatii in diverse domenii economice

    Importanta mobilitatii in diverse domenii economice

    Ritmul dictat de societatea actuala este unul alert. Mereu in miscare si cu o dorinta de a obtine o productivitate cat mai ridicata, rotile au rolul de a permite o mobilitate optima si eficienta. Pe langa utilitatea rotilor de pe nisa automobilelor, acestea prezinta un grad mare de interes in diverse domenii ale economiei. Indispensabilit...

    Data: 16 Sep 2019 Vizualizari: 14

     
     
  • Aplicatia care te ajuta sa explorezi orase din intreaga lume intr-un mod distractiv

    Aplicatia care te ajuta sa explorezi orase din intreaga lume intr-un mod distrac

    In luna iunie a acestui an am participat la una din cele mai interesante experiente cu ajutoul telefonului de la fenomenul Pokemon Go incoace. Promovat drept un concurs de exploare ce recompensa cei mai rapizi participanti, questul a adunat, spre suprinderea mea, sute de participanti. Pentru a lua startul cei interesati trebuiau sa desca...

    Data: 10 Sep 2019 Vizualizari: 93

     
     
  • Cum sa lucrezi cu spor. Sfaturi de la un mare scriitor

    Cum sa lucrezi cu spor. Sfaturi de la un mare scriitor

    Henry Miller a fost un om cu o minte prolifica. Oamenii de acest fel se confrunta cu cateva provocari specifice: traiesc intr-o avalansa de idei, au mereu nevoie de nou, traiesc constant chemarea de a crea, de a construi, de a transforma. Sunt mai mult vizionari, decat executanti, asa ca au nevoie de o strategie clara de implementare. Ia...

    Data: 10 Sep 2019 Vizualizari: 74

     
     
  • Calatoriile cu avionul, la mare cautare. Top 3 companii!

    Calatoriile cu avionul, la mare cautare. Top 3 companii!

    Daca acum 30 de ani calatoriile cu avionul erau doar pentru cei mai privilegiati dintre privilegiatii Romaniei, acum el este unul dintre cele mai cautate mijloace de transport, mai ales pentru calatoriile romanilor in strainatate. Acum, aeroporturile devin mai aglomerate decat garile, iar acest lucru se intampla pe buna dreptate. Confort...

    Data: 10 Sep 2019 Vizualizari: 138

     
     
  • Trucuri care te ajuta sa-ti simplifici viata si sa fii fericit

    Trucuri care te ajuta sa-ti simplifici viata si sa fii fericit

    Suntem coplesiti de responsabilitatile si grijile pe care le avem in fiecare zi si nu mai avem timp sa ne bucuram de viata. Ne complicam viata singuri si apoi ne plangem ca suntem nefericiti. Multumirea de sine si fericirea nu sunt direct proportionale cu valoarea contului din banca, ci lucrurile simple sunt acelea care ne aduc bucurie si...

    Data: 10 Sep 2019 Vizualizari: 127

     
     
  • 4 probleme care apar din cauza unui management slab

    4 probleme care apar din cauza unui management slab

    Angajatii unei companii reprezinta cea mai pretioasa resursa pe care aceasta o detine. Insa, pentru ca o companie sa atraga cei mai buni specialisti, aceasta trebuie sa le ofere un mediu propice cresterii si dezvoltarii lor profesionale. Tot mai multe companii au inteles acest lucru si fac eforturi substantiale in acest sens, oferind pac...

    Data: 10 Sep 2019 Vizualizari: 150

     
     
Cea mai mare sanctiune GDPR din Romania: Cui a fost aplicata

Cea mai mare sanctiune GDPR din Romania: Cui a fost aplicata

Pana in prezent, in Romania au fost acordate patru amenzi pentru incalcarea Regulamentului General pentru Protectia Datelor. Prima amenda data pentru incalcarea GDPR a fost data bancii Unicredit, ca urmare a finalizarii unei invetigatii la data de 27.06.2019, sanctiunea fiind de 130.000 de euro.

Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor Cu Caracter Personala a amendat Unicredit Bank pentru publicarea CNP-urilor mai multor clienti ai bancii.

In ce a constat incalcarea GDPR: Datele cu caracter personal (CNP-ul si adresa clientilor) erau afisate prin intermediul tranzactiilor online, beneficiarul tranzactiei avand acces la informatiile personale ale platitorului.

"Autoritatea Nationala de Supraveghere a finalizat o investigatie la operatorul Unicredit Bank S.A. si a constatat ca acesta a incalcat prevederile art. 25 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor)", arata ANSPDCP.

Banca a fost amendata cu 613.912 lei, echivalentul a 130.000 de euro.

 

Ce spune Autoritatea Nationala

 

"Sanctiunea a fost aplicata Unicredit Bank S.A. ca urmare a neaplicarii masurilor tehnice si organizatorice adecvate, atat in momentul stabilirii mijloacelor de prelucrare, cat si in cel al prelucrarii in sine, destinate sa puna in aplicare in mod eficient principiile de protectie a datelor, precum reducerea la minimum a datelor, si sa integreze garantiile necesare in cadrul prelucrarii, pentru a indeplini cerintele RGPD si a proteja drepturile persoanelor vizate.

Aceasta a condus la dezvaluirea in documentele ce contin detaliile tranzactiilor si care sunt puse on-line la dispozitia clientilor beneficiari ai platilor, a datelor privind CNP-ul si adresa platitorului (pentru situatiile in care platitorul efectua tranzactia dintr-un cont deschis la o alta institutie de credit – tranzactii externe si depuneri la casierie), respectiv a datelor privind adresa platitorului (pentru situatiile in care platitorul efectua tranzactia dintr-un cont deschis la Unicredit Bank SA – tranzactii interne), pentru un numar de 337.042 persoane vizate, in perioada 25 mai 2018 – 10.12.2018", mai arata ANSPDCP.

Sanctiunea a fost aplicata ca urmare a unei sesizari a Autoritatii Nationale de Supraveghere din data de 22.11.2018 prin care se semnala faptul ca datele privind CNP-ul si adresa persoanelor care efectuau plati la UNICREDIT BANK S.A., prin intermediul tranzactiilor on-line, erau dezvaluite catre beneficiarul tranzactiei, prin formularele de extras de cont/detalii.

Potrivit art. 5 alin. 1 lit. c) din RGPD (”Principii legate de prelucrarea datelor cu caracter personal”), operatorul avea obligatia de a prelucra date limitate la ceea ce este necesar in raport cu scopurile in care sunt prelucrate datele.

 

Reactia Unicredit Bank dupa primirea amenzii

 

Contactati de hotnews.ro, reprezentantii Unicredit Bank au declarat urmatoarele: “Am luat cunostinta de decizia Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal. Punctele semnalate au fost deja remediate”.

 

Cateva informatii despre GDPR

 

 

Ce este GDPR

 

GDPR reprezinta Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor).

GDRP a fost publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L119/4 mai 2016, a intrat in vigoare la 25 mai 2016 si este aplicabil din 25 mai 2018 la nivelul intregii Uniuni Europene.

GDPR contine un set de reguli menite sa ofere cetatenilor mai mult control asupra datelor care sunt de natura sa ii identifice.

 

Cine este obligat sa implementeze GDPR

 

GDPR se aplica oricarei organizatii care opereaza in cadrul UE, precum si oricarei organizatii din afara UE care ofera bunuri sau servicii clientilor sau intreprinderilor din UE.

In cele din urma, inseamna ca aproape fiecare corporatie majora din lume va trebui sa fie pregatita la intrarea in vigoare a GDPR. Scopul GDRP este de a simplifica mediul de reglementare pentru afaceri, astfel incat cetatenii si intreprinderile sa poata beneficia pe deplin de economia digitala.

La ce se refera regulamentul GDPR

Toate firmele, organizatiile si autoritatile sunt nevoite sa respecte noile obligatii, altfel risca amezi foarte mari si procese cu clientii sau angajatii. Iata cele mai importante lucruri pe care trebuie sa le stii despre acest regulament.

Prin date personale, regulamentul se refera la:

♦ Numele unei persoane fizice.

♦ Numerele de identificare.

♦ Date despre localizare.

♦ Orice alt tip de identificator online care este specific din punct de vedere fizic, psihologic, genetic, mental, economic, cultural sau social unei anumite persoane fizice.

♦ Orice operator de astfel de date trebuie:

♦ Sa se asigure ca datele colectate au un scop clar si nu sunt folosite in alt scop, arata o analiza GpeC.

♦ In cazul unui grup care detine mai multe firme sau al unui unei firme care detine mai multe magazine (spre exemplu), datele colectate nu pot fi folosite „la comun” deoarece scopul colectarii a fost diferit.

♦ Sa resctrictioneze accesul la datele clientilor doar angajatilor care au nevoie de acele date pentru a-si indeplini sarcinile de serviciu;

♦ Sa detina un registru al evidentelor in care sa tina cont de activitatile de prelucrare a datelor deoarece activitatea acestora nu este ocazionala.

♦ Sa se asigure ca tertii cu care lucreaza sunt in UE, Spatiul Economic European, sau in alte state cu regim adecvat si ca asigura securitatea datelor; prin terti se intelege orice operator, tool, plug-in sau alte instrumente tehnice care folosesc sau colecteaza date personale, inclusiv Facebook Pixel;

♦ Sa informeze clientii, in pagina de check-out, cu privire la folosirea datelor pe care le acestia le ofera (datele de facturare si livrare) intrucat informarea clientilor cu privire la datele colectate este obligatorie din momentul colectarii datelor;

♦ Sa stearga datele la cererea clientului, daca cererea are un temei legal, indiferent daca acest lucru se face prin suprascriere sau stergere definitiva, atat timp cat procesul este ireversibil;

♦ Sa aiba acordul cu privire la procesarea datelor cu caracter personal al angajatilor firmei.

 

Sanctiuni

 

Nerespectarea prevederilor GDPR poate avea drept rezultat o amenda de la 10 milioane de euro la 20 de milioane de euro, respectiv intre 2% si 4% din cifra de afaceri anuala globala a companiei vizate.

Amenzile vor depinde de severitatea incalcarii regulamentului si daca se considera ca firma a luat in serios masurile necesare pentru a asigura securitatea datelor.

Amenda maxima de 20 de milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri anuala globala a companiei se va acorda la incalcarea drepturilor persoanelor vizate, transferul neautorizat international de date cu caracter personal si neadoptarea procedurilor sau ignorarea cererii accesului unei persoane la datele personale.

Amenzile de 10 milioane de euro sau 2% din cifra de afaceri anuala globala vor fi aplicate companiilor care folosesc datele cu caracter personal in alte moduri. Acestea includ nesemnalizarea cazurilor de incalcare a securitatii datelor si neasigurarea confidentialitatii si a protectiei datelor in prima etapa a proiectului.

Data: 18 Sep 2019 Vizualizari: 15


Autor: RisCo.ro

 
 
Castigurile din criptomonede  vor fi declarate la Fisc de anul viitor

Castigurile din criptomonede vor fi declarate la Fisc de anul viitor

 

Criptomonedele au castigat din ce in ce mai mult teren si in Romania, iar tot mai multi oameni sunt tentati sa aiba o alta sursa de venit. Insa ce prevede Codul Fiscal in privinta monedelor virtuale?

Veniturile din criptomonede vor fi declarate, pentru prima oara, in anul 2020, dupa ce Codul Fiscal a fost modificat pentru ca raportarea lor sa fie obligatorie in mod oficial.

Ce inseamna aceasta modificare

Persoanele fizice care au obtinut venituri din criptomonede in 2019 vor depune la anul o declaratie unica si vor plati la stat impozit si, uneori, chiar contributia la sanatate (CASS).

Obligatia fiscala revine persoanelor care castiga bani constant din criptomonede (peste 600 de lei pe an). Ei vor avea obligatia sa depuna in fiecare an declaratia unica pentru veniturile din anul anterior si sa plateasca taxele aferente catre stat.

Termenul anual pentru depunerea declaratiei unice este 15 martie. Astfel, persoanele fizice vor raporta veniturile pe care le-au avut din criptomonede, adica diferenta dintre pretul de vanzare si pretul de achizitie, inclusiv costurile directe aferente tranzactiilor cu criptomonede.

Declaratia unica poate fi depusa fie online, in format electronic, prin intermediul Spatiului Privat Virtual sau prin intermediul portalului e-guvernare.ro, fie in format tiparit direct la ghiseele Fiscului.

Cand trebuie raportate veniturile obtinute din criptomonede

Obligatia de a raporta veniturile obtinute din criptomonede revine doar in momentul in care o persoana fie converteste monedele in lei sau valuta, fie le foloseste pentru a cumpara produse sau servicii.

Doar veniturile obtinute din criptomonede trebuie declarate obligatoriu

Atat timp cat o persoana isi pastreaza veniturile din criptomonede sub forma de criptomonede, fara sa le foloseasca efectiv, aceasta nu este obligata sa le declare si sa achite taxe pentru ele.

CASS se plateste doar daca veniturile sunt consistente

Referitor la taxele datorate, Codul fiscal stabileste ca, daca o persoana obtine anual peste 600 de lei din criptomonede, aceasta datoreaza statului impozit pe venit - in cota de 10%. In plus, daca veniturile din monede virtuale sunt cel putin egale, intr-un an, cu echivalentul a 12 salarii minime brute, persoanele fizice datoreaza si CASS - in cota de 10%. Anul acesta, echivalentul celor 12 salarii minime este 24.960 de lei.

 

Data: 18 Sep 2019 Vizualizari: 46


Autor: RisCo.ro

 
 
Cod Rutier 2019: Amenzi dure pentru soferii care vorbesc la telefon

Cod Rutier 2019: Amenzi dure pentru soferii care vorbesc la telefon

Noul Cod Rutier 2019 vine cu amenzi dure pentru soferii care vorbesc la telefon. Persoanele care vor fi prinse de politie in timp ce folosesc telefonul mobil risca sa ramana fara permisul de conducere timp de o luna, pot fi sanctionati cu 9-20 de puncte si vor plati o amenda cuprinsa intrre 1.305 si 2.900 de lei.

Masurile dure ce vor fi implementate de noul Cod Rutier au ca scop reducerea numarului de accidente cauzate de soferii care vorbesc la telefon in timp ce se afla la volan, fac live-uri pe retelele de socializare sau sunt atenti la tableta si smartphone.

O veste buna care vine odata cu noul Cod Rutier 2019 este aceea ca punctul de amenda a fost inghetat si va fi acelasi cu cel de anul trecut, adica 145 de lei. Persoanele sanctionate vor putea plati amenda mult mai usor, acest lucru datorandu-se contului unic infiintat in 2019.

De asemenea, Codul Rutier pe 2019 a majorat la 15 zile termenul de plata a jumatate din amenda aplicata, fata de 48 de ore in trecut.

O alta schimbare importanta in noul cod rutier pe 2019 este aceea ca soferii depistati la controlul medical cu o afectiune incompatibila cu condusul nu vor mai avea dreptul de a detine un permis de conducere.

Soferii isi vor putea recupera permisul de conducere doar dupa ce urmeaza un tratament de specialitate si sunt supusi apoi unei evaluari medicale care sa confirme daca sunt sanatosi si apti pentru a se urca la volan. De asemenea, medicii au obligatia de a anuntat Politia atunci cand constata ca un sofer nu este apt pentru a conduce, potrivit noilor modificari din Codul Rutier 2019.

Noul Cod Rutier 2019 va intra in vigoare incepand cu data de 12 octombrie.

Codul Rutier a fost inasprit in sedinta de Guvern din 12 august, iar aplicarea masurilor se va face la 60 de zile de la publicarea OUG in Monitorul Oficial, iar din 12 octombrie politistii vor aplica noile sanctiuni soferilor care nu respecta legea.

Data: 18 Sep 2019 Vizualizari: 62


Autor: RisCo.ro

 
 
Vacantele cu autorulota castiga avant. Ce profit au firmele de profil

Vacantele cu autorulota castiga avant. Ce profit au firmele de profil

Sa-ti iei lumea-n cap si sa calatoresti dintr-un capat in celalalt al Pamantului reprezinta intotdeauna o idee excelenta. Nu ai nevoie decat de foarte mult curaj, ceva bani si...o autorulota. Si totusi, mai ai nevoie de un strop de nebunie, dar o nebunie frumoasa si suficient de bine dozata.

O calatorie in jurul lumii intr-o autorulota are un farmec aparte, care se datoreaza pe de o parte sentimentului de libertate pe care ti-o ofera o asemenea calatorie, iar pe de alta parte experientelor inedite pe care aceasta ti le aduce. Daca am pleca mai multi intr-o astfel de calatorie, probabil am avea o viata un pic mai fericita, iar lumea intreaga ar fi un loc mai bun.

Si totusi, nu este nevoie sa pleci la capatul lumii ca sa fii fericit. Poti face asta umbland si mai putini kilometri, cu conditia sa pastrezi autorulota! Se numeste fericire in doze mici si o poti experimenta de mai multe ori intr-o singura viata.

Cat platesti pentru o autorulota?

Turismul cu autorulote a luat avant si la noi in tara, tot mai multi romani cu spirit de aventura au prins gustul acestui tip de vacanta. Libertatea neingradita de care ai parte intr-o astfel de calatorie, farmecul descoperirii de locuri noi si pitoresti ii incanta pe romani si-i determina sa inchirieze autorulote in locul clasicelor hoteluri.

Preturile de inchiriere ale acestor vehicule nu sunt neaparat mici. Depinde de tipul de autorulota, de confortul pe care ti-l doresti si pe care ti-l permiti. Nu alegi sa inchiriezi o autorulota pentru ca e mai ieftin decat la hotel. De multe ori, nici nu este cazul de asa ceva. Inchiriezi o autorulota pentru experienta si libertatea de miscare pe care aceasta ti-o ofera.

O rulota poate costa intre 49 si 112 de euro pe zi sau chiar mai mult, pretul variind in functie de mai multi factori. In plus, pe langa pretul inchirierii propriu-zise a vehicului, sunt si alte cheltuieli pe care trebuie sa le iei in calcul, precum combustibilul sau pretul de campare in locuri special amenajate.

Cu toate acestea, exista multe persoane care se inghesuie sa inchirieze autorulote pentru vacanta lor. Piata de desfacere pentru acest tip de business este in continua crestere si incepe sa devina tot mai profitabila, dovada stau situatiile financiare bune ale companiilor care activeaza in acest domeniu.

 

Cat castiga firmele de profil?

 

Companiile care se ocupa cu inchirierea sau vanzarea autorulotelor s-au dezvoltat destul de mult in ultimii ani, clientii lor fiind in special persoane cu venituri medii si mari, bineinteles cu mult spirit de aventura.

Dar pentru ca cifrele vorbesc de la sine, iata mai jos situatia financiara (cifra de afaceri si profit) ale unora dintre cele mai cunoscute companii de profil de la noi din tara:

 

 

HAFF CONSULTING SRL (haff.ro)

 

Haff Consulting este o afacere de familie, fiind condusa de un cuplu de antreprenori din Brasov. Acestia au inceput sa inchirieze rulote in 2014, dupa ce si-au inchiriat ei primul autovehicul de acest fel pentru uz personal. Dupa doar cativa ani, flota de vehicule s-a inmultit semnificativ, iar astazi Haff Consulting se mandreste cu cea mai mare flota de autorulote premium din Europa de Est (conform informatiilor de pe site-ul companiei).

 

 

In ultimii ani, compania a intuit foarte bine potentialul urias pe acest segment de piata din Romania si astfel a intrat si pe piata importurilor de autorulote. Acum, Haff Consulting vinde atat vehicule noi, cat si second hand, iar afacerile sale merg din ”bine” inspre ”si mai bine”, cu vanzari si profituri in continua crestere in fiecare an. In 2018, Haff Consulting a inregistrat o cifra de afaceri de 14.14 milioane de RON, o crestere impresionanta de peste 500% fata de anul anterior.

In ceea ce priveste profitul, Haff Consulting a inregistrat in ultimii doi ani un trend crescator. In 2018 valoarea profitului companiei a fost de 0.19 milioane de RON, cu 300% mai mare fata de cea inregistrata in anul precedent.

 

GLOBALSTARS INTERNATIONAL SRL(globalstars.ro)

 

Infiintata in 2015 in Bucuresti, compania Globalstars are un centru modern de vanzari si inchirieri autorulote, avand in permanenta peste 50 de vehicule in stoc la showroom sau la colaboratori, pregatite pentru inchiriere sau vanzare. Compania ofera autorulote de diverse tipuri, iar pretul variaza in functie de gradul de confort pe care vehiculul il ofera.

Chiar daca Globalstars a inceput modest in primii doi ani de activitate, vanzarile au inceput sa creasca in urmatorii doi, ajungand in 2018 sa aiba o cifra de afaceri de 6.98 milioane de RON, cu 21% mai mult fata de anul anterior.

 

 

In ceea ce priveste profitabilitatea companiei, aceasta a inregistrat pentru prima data valori pozitive ale profitului in anul 2017, dupa doi ani in care a fost pe pierdere. In anul 2018, Globalstars valoarea profitului a scazut foarte putin (5%) fata de anul precedent, ajungand la 0.34 milioane de RON.

 

GREEN MEDIA CONSULTING SRL (gocamper.ro)

 

Daca iti doresti autorulote premium de inchiriat pentru vacanta ta, poti apela si la Green Media Consulting, o companie care se ocupa doar cu inchirierea de astfel de vehicule.

 

 

Green Media are filiale in 4 orase mari ale Romaniei (Suceava, Cluj, Arad si Bucuresti) si se mandreste cu faptul ca iti livreaza vehiculul la tine acasa. Serviciul Express Delivery este special conceput pentru ca toti clientii sa se bucure la maxim de vacanta si sa nu piarda nici macar o zi de concediu.

Afacerile companiei s-au dezvolta treptat, aceasta reusind sa-si mentina in ultimii ani un trend ascendent al vanzarilor. Astfel, in 2018 cifra de afaceri a Green Media Consulting a fost de 350.000 de RON, cu 138% mai mult fata de anul precedent.

Din punct de vedere al profitului, compania a inregistrat in 2018 o scadere dramatica, valoarea profitului din 2018 fiind de 1.028 de RON (fata de 41.000 RON cat a fost in anul anterior).

Se pare ca vacantele cu autorulote prind avant. Romanii sunt aventurieri si asta se vede in cresterea semnificativa a pietei din acest domeniu. Chiar daca vacanta mare a luat sfarsit, gandul ne este la urmatoarea perioada de concediu. Daca vrei o experienta inedita, incepe sa te gandesti la o vacanta pe roti!

RisCo a realizat acest articol utilizand serviciul SellNet - Selectii Liste si Firme. Daca si tu lucrezi intr-o industrie competitiva si te intereseaza situatia primilor jucatori, urmareste articolele noastre sau foloseste serviciul recomandat de specialistii nostri.

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookInstagramTwitter, sau LinkedIN

Te-ar putea interesa si: Top 3 hoteluri din Prahova - cine atrage cei mai multi clienti

Data: 18 Sep 2019 Vizualizari: 75


Autor: RisCo.ro

 
 
Parolele slabe, cea mai mare vulnerabilitate pentru atacurile ransomware

Parolele slabe, cea mai mare vulnerabilitate pentru atacurile ransomware

Atacurile brute force si cele de la distanta au devenit cele mai obisnuite metode folosite de infractorii informatici care distribuie ransomware, depasind e-mailurile de tip phishing si spam-ul ca tehnica pentru desfasurarea campaniilor mlaware de criptare a fisierelor.

Schimbarea tehnicii de atac urmeaza un trend de crestere a ransomware-ului in 2019, cu o serie de incidente ce au demonstrat daunele ce pot fi facute atunci cand retelele intregi sunt criptate.

Acesta este motivul pentru care atat de multe victime ale ransomware-ului aleg sa cedeze in fata hackerilor si sa plateasca rascumpararea – suma solicitata in cele mai mari atacuri care se ridica la sute de mii de dolari, si care de obicei trebuie platita in Bitcoin sau alte criptomonede.

Expertii in securitate de la F-Secure au efectuat o serie de teste care au relevat faptul ca atunci cand vine vorba de atacurile ransomware, atacurile brute force sunt cele preferate de hackeri, in 31% din cazuri hackerii au criptat fisierele utilizatorilor.

Atacuri de tip force brute sunt folosite de hackeri pentru a compromite serverele si punctele finale introducand cat mai multe parole posibile, de obicei cu ajutorul bot-urilor, doar pentru a vedea daca vreuna dintre ele functioneaza impotriva tintei vizate. Atacurile au succes datorita numarului de sisteme care folosesc acreditari implicite sau parole extrem de comune, cu alte cuvinte slabe.

Citeste mai multe informatii pe www.itmaniatv.com!

Data: 17 Sep 2019 Vizualizari: 9


Autor: IT MANIA

 
 
Casa inteligenta MyHome de la Legrand - proiect imobiliar inedit

Casa inteligenta MyHome de la Legrand - proiect imobiliar inedit

Casa inteligenta Legrand este instalata in cadrul unui proiect imobiliar inedit in Mamaia Nord – Casa del Mar, care este in curs de finalizare, realizat de De Silva Residences. Sistemul Legrand este mai eficient si mai bine realizat daca este implementat de la inceputul constructiei, desi exista solutii si pentru apartamentele deja finalizate.

Solutia MyHome de la Legrand are mai multe avantaje, in primul rand tehnologia este aproape invizibila, nu sunt cabluri, nu vedeti decat sistemul de control smart si puteti folosi chiar si aplicatia de pe telefon pentru a gestiona comenzile. Aveti insa un interfon video, sistem de control pentru lumini, storuri, temperatura, muzica si notificari de securitate. Evident, se pot adauga si alte module daca doriti.

Din aplicatia de gestionare se pot crea scenarii, noi am observat cel de sosire acasa, care ridica storurile, aprinde luminile si pune muzica favorita inainte sa intri pe usa. Se poate adauga o solutie care va localizeaza si transmite automat sistemului ca va apropiati de casa, asa ca poate porni scenariul dinainte, inclusiv cu climatizare si alte automatizari personale. Lumina poate fi controlata inteligent, se poate scadea intensitatea pentru a reduce consumul. Fiecare intrerupator poate avea un senzor de temperatura pentru a sti in fiecare moment ce temperaturi sunt in camere, iar sistemul poate raci sau incalzi camerele dupa scenariile setate. Oricum, iarasi se controleaza mai bine consumul fata de incalzirea tuturor camerelor.

Sistemul permite ridicarea storurilor, atat manual prin apasarea unor butoane, cat si prin comanda din tableta sau din aplicatie. Cand pleci pe termen mai lung le inchizi automat, apoi se pot deschide automat cand vii. Sistemul gestioneaza de asemenea marii consumatori de curent, masina de spalat, calcat, masina de spalat vase, aragaz sau cuptor electric. Oamenii le deschid deseori pe toate simultan, astfel ca risca sa produca o pana de curent. Intr-o casa dotata cu sistemul My Home, centrala de gestionare a energiei detecteaza suprasarcina si deconecteaza temporar aparatele casnice mai putin importante. Din sistemul de control este posibila reactivarea aparatelor casnice de care aveti nevoie imediata.

Citeste continuarea articolului pe www.computerblog.ro!

Data: 17 Sep 2019 Vizualizari: 12


Autor: ComputerBlog.ro

 
 
Ce sa le spui copiilor despre “CUM INVATA OAMENII”

Ce sa le spui copiilor despre “CUM INVATA OAMENII”

Majoritatea copiilor din Romania si din intreaga lume petrec cel putin 1500 de ore pe an invatand ce le cere scoala si cu toate acestea in nicio scoala din lume nu exista macar un curs optional adresat celor mici despre “cum invata oamenii” (eu nu am gasit pana acum).

Am facut un experiment cu fiul meu de 10 ani, i-am aratat cateva imagini cu activitati efectuate de catre copii (cantat la pian, sarituri in lungime, inot, pictura, sculptura, robotica, citit din literatura artistica, scriere) si l-am intrebat unde crede ca este “invatare” in acele imagini.

“As bifa doar aici unde copii scriu si citesc la scoala” mi-a spus. Multi copii au dat acelasi raspuns, dar cercetarile stiintifice arata ca “invatarea” este si celelalte actiuni. Am continuat si l-am intrebat apoi, “Si iti place invatarea?”, raspunsul a fost “nu neaparat…”

Cu totii am invatat abilitati foarte complexe inainte de a intra intr-o clasa. Am invatat sa intelegem si sa vorbim o limba. Am invatat sa ne taram, sa ne intoarcem, sa ne ridicam, sa ne echilibram si sa mergem. Am invatat, de asemenea, sa ne amuzam, sa ne enervam, sa ne imprietenim, sa colaboram si sa punem intrebari.

Pun pariu ca ati putut sa puneti intrebari inainte de a incepe scoala. Toti, copiii si adultii, au o dorinta naturala de a invata. Doar pentru ca intr-o zi copiii au implinit 6 ani, nu inseamna ca este momentul in care au inceput sa invete.

Procesul de invatare este un proces natural si incepe atunci cand ne nastem. Invatarea este mai mult de cat “ a citi” si “a face calcule” si este fascinanta si pentru copii si pentru adulti, daca stim ce inseamna cu adevarat.

Intrebarea este cum ii ajutam sa vada ca ei iubesc deja invatarea, iar cand aceasta devine solicitanta sa stie cum sa o gestioneze.

Acum exact un an am inceput sa scriu la o carte dedicata copiilor intitulata “Cum invata oamenii”, este aproape gata pentru ilustratii si imi doresc sa fie publicata la inceputul anului 2019.

Am inceput acest proiect pentru ca cei mai multi copii din lume cu varste cuprinse intre sase si doisprezece ani nu stiu in care parte a corpului are loc invatarea si cum anume, iar parintilor si educatorilor le este greu sa le explice.

Am vazut mult prea des cum scolarizarea impiedica invatarea noastra naturala, unde pierdem “alegerea”, unde esecul este considerat rau, iar copierea si conversatia sunt vazute ca inselaciune si asa mai departe. Asteptam ca cei mici sa invete eficient, dar mult prea putin suntem preocupati sa-i invatam cum sa invete.

In acelasi timp, nevoia de agilitate este din ce in ce mai mare, iar agilitatea provine din capacitatea de a invata mai repede si mai bine. Astfel, daca doriti ca cei mici sa aiba succes, ar fi bine sa-i ajutati mai intai sa fie cat mai eficienti in procesul de invatare. Cea mai buna investitie pe care o puteti face in legatura cu copii in acest moment este dezvoltarea capacitatii lor de invatare.

Citeste continuarea articolului pe www.thewoman.ro! 

Data: 17 Sep 2019 Vizualizari: 8


Autor: TheWoman.ro

 
 
Demisia la zi: Ce prevede Codul Muncii despre preaviz (si lipsa lui)

Demisia la zi: Ce prevede Codul Muncii despre preaviz (si lipsa lui)

Codul Muncii prevede cazurile in care iti poti depune demisia la zi, fara a mai fi nevoie de a respecta perioada legala de preaviz.

Conform art. 81 din Codul Muncii, demisia este definita ca fiind „actul unilateral de vointa a salariatului care, printr-o notificare scrisa, comunica angajatorului incetarea contractului individual de munca, dupa implinirea unui termen de preaviz”.

Regula este ca salariatul nu are obligatia sa isi motiveze demisia, dar aceasta trebuie sa fie formalizata printr-un document scris, explica Mihaela Nitu, avocat senior la biroul de avocatura Gruia Dufaut, pentru Revista CARIERE.

Ea a tras atentia ca, fiind un act unilateral de vointa al salariatului, nu este necesar ca angajatorul sa fie de acord cu demisia salariatului. Angajatorul poate doar sa ia cunostinta de actul de vointa al salariatului. Conform Codului Muncii, are insa obligatia legala de a inregistra demisia salariatului. Nerespectarea acestei obligatii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1500 de lei la 3000 de lei. De asemenea, in acest caz, salariatul are dreptul de a face dovada demisiei prin orice mijloace de proba.

Citeste mai multe informatii pe www.revistacariere.ro!

Data: 17 Sep 2019 Vizualizari: 11


Autor: Revista CARIERE

 
 
Drumul de la un lider bun la unul extraordinar

Drumul de la un lider bun la unul extraordinar

Auzim adesea ca in business emotiile sunt prea putin importante, prin comparatie cu gandirea rationala si datele certe care, de altfel, detin suprematia in lumea afacerilor.

In urma cu cativa ani, am lucrat intr-o companie multinationala, unde am avut ocazia sa am in echipa oameni din toata lumea. La un moment dat, intr-o tara din Europa de Est, am coordonat un proiect critic pentru companie, care avea o durata initiala de 3 luni, perioada in care am recrutat si un succesor care sa duca procesele mai departe.

Norocul meu a fost ca am gasit – din prima incercare – un baiat excelent: Piotr. Proiectul s-a complicat, am fost nevoita sa imi prelungesc sederea cu inca trei luni, insa intre timp s-a intamplat ceva neplacut si complet neasteptat: Piotr s-a imbolnavit brusc de peritonita.

Dupa ce a trecut, din nefericire, prin mai multe operatii (dar care s-au incheiat cu bine), Piotr mi-a marturisit ca s-a simtit rau de cateva ori, inainte sa ajunga in aceasta situatie, insa a ignorat simptomele pentru ca „avea treaba la birou”. In acel moment mi-am dat seama ca, desi aparent era un lider excelent, Piotr a esuat la un capitol-cheie: a uitat sa mai simta.

 

A gandi, a face, a simti

 

Noi, oamenii, avem trei cai prin care ne manifestam, atat acasa, cat si la birou: gandim, facem si simtim. Toata educatia pe care o primim se invarte in jurul gandirii – utila, de altfel – pentru ca fara sa rationalizam nu putem sa evoluam. Problema este ca, ulterior, ne transformam in „doers”, facem multe lucruri, unele poate mecanic, iar partea de simtire si emotie dispare.

De ce? Pentru ca ne cam incurca. Am avut colegi care imi spuneau ca ar fi fost foarte fericiti daca s-ar fi putut detasa de partea emotionala la birou. Uneori, chiar si raspunsurile la banala intrebare „Ce mai faci?” difera in functie de emotii: unii arunca instant replica „bine”, altii sunt pusi in usoara dificultate pentru ca nu fac chiar bine, dar nu e „politically correct” sa spuna asta, pe cand altii stau pe ganduri cateva fractiuni de secunda ca sa isi dea seama ce mai fac de fapt.

Una peste alta, in tot ce am invatat pana acum, nu ni s-a predat ce sa facem cu ceea ce simtim. In afara de emotiile puternice – durere sau fericire extrema- nu prea constientizam ce simtim fizic.

Citeste continuarea pe www.thewoman.ro!

Data: 17 Sep 2019 Vizualizari: 19


Autor: TheWoman.ro

 
 
Cum sa gestionezi stresul mai bine. 6 tehnici de pus in practica 

Cum sa gestionezi stresul mai bine. 6 tehnici de pus in practica 

Stresul e probabil singura constanta din viata noastra. Lumea este intr-o continua schimbare si miscare, insa stresul este singurul care se incapataneaza sa ramana acelasi si nu exista persoana care sa nu fi facut cunostinta cu el.

Stresul ne afecteaza pe toti, insa nu pe toti in aceeasi masura. Felul in care reusim sa gestionam impactul negativ pe care-l are stresul asupra noastra va face diferenta intre o viata de calitate si plina de realizari fata de una impovarata de griji si presarata cu probleme.

Stresul ne afecteaza judecata, ne impiedica sa luam decizii, ne imbolnaveste psihic si fizic. Nu lasa stresul sa preia controlul asupra ta, fii tu cel care il anihileaza, invatand cateva trucuri care sa te ajute sa-l gestionezi mai bine.

 

Ce anume ne provoaca stres?

 

Stresul reprezinta o stare de tensiune si este o parte normala a vietii. De obicei, cele mai comune surse externe de stres sunt banii, munca si relatiile.

Sursele interne de stres provin din presiunea pe care o exercitam asupra noastra. Aceasta presiune se creaza datorita standardelor personale pe care ni le impunem, datorita atitudinii pe care o adoptam asupra vietii, datorita valorilor, obiectivelor, nevoilor si dorintelor personale. Orice lucru sau situatie poate fi o sursa de stres. De exemplu, fricile pe care ni le formam in timpul vietii ne pot provoca un stres constant, iar complexele si frustrarile pe care le avem ne pot impiedica sa ne dezvoltam asa cum ne-am dori.

Gandurile negative, obiceiurile proaste si atitudinea pesimista asupra vietii poate provoca un stres urias in viata noastra. Ne punem singuri bete in roate cu atitudinea si gandurile negative, iar aceasta abordare este cum nu se poate mai distructiva si mai stresanta.

Atunci cand suntem stresati, corpul nostru reactioneaza atat la nivel mental, cat si din punct de vedere fizic. Este posibil sa avem probleme cu somnul, sa ne pierdem pofta de mancare sau sa ne pierdem interesul pentru activitatile zilnice. S-ar putea sa devenim iritați, sa avem dureri de cap sau de stomac sau sa plangem mai usor. Daca nu este gestionat corect, stresul poate avea efecte devastatoare asupra vietii si starii noastre de bine.

 

Cum putem gestiona stresul intr-un mod pozitiv?

 

Unele persoane pot avea rezultate extrem de bune in cele mai stresante si tensionate situatii. Prin urmare, stresul, pe o perioada extrem de scurta, poate fi benefic, pentru ca ne incarca cu adrenalina, ne da energie si ne poate ajuta sa gasim solutii mai rapid. Si totusi, e bine sa nu exageram cu stresul, pentru ca ce e prea mult, strica!

Daca suntem in mod constant supusi unei presiuni, efectele stresului vor fi doar negative. Iata ce poti face pentru a gestiona mai bine situatiile stresante si sa te bucuri mai mult de viata:

 

1. Incearca sa te cunosti mai bine si acorda-ti mai multa ingaduinta

 

Afla cat mai multe lucruri despre tine. Vezi care-ti sunt punctele forte, ce iti place sa faci si ce nu-ti place, ce este sau nu important pentru tine. Cu cat devii mai constient de tine insuti, cu atat vei putea identifica mai repede lucrurile care te streseaza si vei invata sa le gestionezi mai bine.

Accepta-ti punctele slabe si nu mai incerca sa fii perfect. Fiecare avem calitati si defecte, accepta-te asa cum esti si acorda-ti un pic mai multa ingaduinta. Nu mai incerca sa te compari cu altii, fiecare are ritmul si drumul sau.

 

2. Gaseste-ti singur motivatia

 

Motivatia este extrem de importanta. Trebuie sa-ti doresti sa elimini stresul din viata ta si sa incerci sa vezi clar beneficiile pe care ti le-ar putea aduce o viata cu mai putin stres. Scrie pe o foaie de hartie cateva din aceste beneficii si lipeste-le in cel mai vizibil loc din casa. Notate pe hartie si vizualizate in fiecare zi, ele ti se vor imprima mai usor in subconstient si te vor ajuta sa te motivezi in asa fel incat sa faci tot posibilul sa scapi de stres.

3. Fa sport regulat

 

 

Nu poti face fata stresului daca nu esti ok din punct de vedere fizic. Sportul te ajuta atat din punct de vedere fizic (iti intareste organismul astfel incat sa faca fata stresului), cat si din punct de vedere mental (gandesti mai clar, te relaxezi si esti mai optimist).

 

4. Invata tehnici de relaxare

 

Cercetarile psihologilor au demonstrat ca tehnicile de relaxare si meditatie, practicate zilnic, pot modifica caile neuronale ale creierului, facandu-l mai rezistent la stres.

Ai grija sa te odihnesti si sa dormi suficient. Corpul tau are nevoie de timp pentru a se reface in urma evenimentelor stresante, asadar ai putea incerca anumite tehnici de relaxare si respiratie. Vei fi mereu confruntat cu momente de stres in viata ta, dar daca reusesti sa-ti relaxezi si sa-ti calmezi mintea, vei oferi corpului tau timpul necesar pentru a se recupera.

 

5. Petrece mai mult timp cu oamenii optimisti

 

Rasul si veselia sunt molipsitoare. La fel si tristetea si negativismul. Ce alegi: sa stai in preajma unor oameni optimisti si plini de viata sau sa petreci timp cu oameni incruntati si suparati pe viata in general? Amandoua categoriile de persoane iti pot oferi din energia lor, depinde de tine ce alegi: energia pozitiva sau negativa?

Inainte de a alege, gandeste-te ca rasul cu voce tare si zambetul cu gura pana la urechi reprezinta modalitati excelente de a gestiona nivelul de stres din viata. Cu cat razi mai mult, cu atat calitatea vietii va fi mai buna!

 

6. Fii recunoscator

 

Nu uita niciodata cat de multe realizari ai. Familia, cariera, sanatatea, toate acestea sunt lucruri pe care trebuie sa inveti sa le apreciezi. Nu uita sa fii recunoscator pentru ceea ce ai realizat, pentru ca este cea mai buna metoda de a te mentine conectat la prezent si sa-ti mentii optimismul pentru viitor. Orice s-ar intampla in viata ta, intotdeauna s-ar putea sa fie mai rau. Fii bucuros pentru ce ai reusit sa faci pana in momentul de fata, iar acest lucru iti va da puterea sa realizezi mai multe in viitor.

Concluzie

Singura persoana care este responsabila pentru viata ta esti TU. Depinde doar de tine cum alegi sa-ti traiesti viata si depinde doar de tine sa reusesti sa controlezi stresul din viata ta. Pune in aplicare aceste principii daca vrei o viata incununata de succes, cu mai multe impliniri, realizari, dar si bucurii.

Te-ar putea interesa si: Trucuri care te ajuta sa-ti simplifici viata si sa fii fericit

Data: 17 Sep 2019 Vizualizari: 51


Autor: RisCo.ro

 
 
UE este lider in domeniul exporturilor mondiale de produse agroalimentare

UE este lider in domeniul exporturilor mondiale de produse agroalimentare

Intr-un raport publicat ieri, UE confirma, pentru inca un an, pozitia sa de lider mondial in domeniul exporturilor mondiale de produse agroalimentare, exporturile UE ajungand in 2018 la 138 de miliarde de euro. Produsele agricole reprezinta o proportie solida de 7 % din valoarea totala a marfurilor exportate de UE in 2018, ocupand locul patru dupa utilaje, alte produse prelucrate si produse chimice.

Agricultura si sectoarele si serviciile legate de alimentatie asigura impreuna aproape 44 de milioane de locuri de munca in UE. Lantul de productie si prelucrare a alimentelor reprezinta 7,5 % din ocuparea fortei de munca si 3,7 % din valoarea adaugata totala la nivelul UE.

Phil Hogan, comisarul pentru agricultura si dezvoltare rurala, a declarat: „Politica agricola comuna, din ce in ce mai orientata spre piata, a contribuit in mod decisiv la succesul inregistrat de UE in comertul agricol. Reputatia produselor UE ca fiind sigure, fabricate in mod sustenabil, nutritive si de inalta calitate ii asigura un loc de varf pe piata mondiala. Comisia este disponibila pentru a-i ajuta pe producatori sa profite pe deplin de oportunitatile din intreaga lume, asigurandu-se, in acelasi timp, ca sectoarele noastre mai sensibile dispun de masuri de salvgardare suficiente.”

Primele cinci destinatii pentru produsele agroalimentare exportate de Uniunea Europeana continua sa fie Statele Unite, China, Elvetia, Japonia si Rusia, care reprezinta 40 % din exporturile UE. Pe langa negocierea acordurilor comerciale care ofera noi oportunitati agricultorilor din UE, Comisia Europeana ajuta exportatorii Uniunii sa intre pe noi piete si sa beneficieze de posibilitati de afaceri prin activitati de promovare, inclusiv prin misiuni la nivel inalt conduse de comisarul Hogan. In 2018 si 2019, comisarul Hogan a insotit producatorii UE in China, Japonia si Emiratele Arabe Unite.

Vinurile si vermutul continua sa domine cosul de produse exportate, iar bauturile spirtoase si lichiorurile ocupa al doilea loc, urmate apoi de alimentele pentru sugari si diverse preparate alimentare, de ciocolata, paste fainoase si produse de patiserie.

In ceea ce priveste importurile, raportul concluzioneaza ca UE a devenit al doilea importator de produse agroalimentare din lume, valoarea importurilor sale ridicandu-se la 116 miliarde de euro, ceea ce aduce balanta comerciala a UE pentru acest sector la un rezultat net pozitiv de 22 de miliarde de euro.

UE importa in principal trei tipuri de produse: produse care nu se produc in UE (sau care se produc aici doar intr-o mica masura), cum ar fi fructele tropicale, cafeaua si fructele proaspete sau uscate (reprezentand 23,4 % din importuri in 2018); produse care sunt destinate pentru hrana animalelor (inclusiv turte de oleaginoase si soia, care insumeaza 10,8 % din importuri); si produse utilizate ca ingrediente in prelucrarea ulterioara (cum ar fi uleiul de palmier).

Importurile din SUA au inregistrat cea mai rapida crestere in 2018, cu un procent de 10 %, ceea ce face ca aceasta tara sa devina principalul furnizor de produse agroalimentare al UE.

Raportul complet include si o imagine de ansamblu a performantelor comerciale ale principalilor parteneri ai UE (Statele Unite, China, Brazilia, Japonia si Rusia) si a fluxurilor comerciale ale acestora cu UE, precum si un capitol privind comertul si cooperarea cu tarile cel mai putin dezvoltate.

Articol oferit de gazetadeagricultura.info!

Data: 17 Sep 2019 Vizualizari: 11


Autor: Gazeta De Agricultura

 
 
HR Innovation Forum 2019: Dezbateri despre inovatia necesara in toate procesele de resurse umane

HR Innovation Forum 2019: Dezbateri despre inovatia necesara in toate procesele

Revista HR Manager organizeaza, in data de 26 septembrie 2019, a treia editie a evenimentului „HR Innovation Forum”, la Hotel CARO, in Bucuresti.


Traim intr-o era in care tehnologia este in continua schimbare si dezvoltare. Ritmul digitalizarii in HR este pe un trend ascendent, HR digital disruption este un fapt implinit.


Tema centrala a evenimentului este inovatia necesara in toate procesele de resurse umane, cu atat mai mult in contextul de business actual, in care ne confruntam cu o criza acuta de forta de munca. In cadrul prezentarilor si al dezbaterilor se va discuta despre cum reusesc managerii de HR sa valorifice revolutia digitala si avantajele solutiilor creative.


Organizatiile au nevoie de arhitecti de experiente umane, pentru ca astazi succesul in business vine atunci cand relatiile dintre clienti si companii, dar si dintre angajat si angajator sunt fundamentate pe experiente pozitive, autentice si mutual benefice.


Liderul inovator construieste un sistem rezistent fata de ambiguitate, fiind interesat mai putin de rezultate financiare imediate si mai mult de gasirea unor oameni capabili sa implementeze strategii inovatoare.


In acest context, alaturi de cei mai entuziasti promotori ai inovatiei in HR, care au inteles ca schimbarea este singura constanta in businessul viitorului, vom dezbate teme precum:


• “Tap your innovation genius” – prelegere sustinuta de Mathew K. Cross, Keynote Speaker-ul evenimentului, unul dintre cei mai titrati strategi de business, care colaboreaza cu companii din topul 100 Fortune.
“Limitarile noastre fata in fata cu inovarea cum pregatim organizatiile pentru ce urmeaza?” Speaker: Madi Radulescu - Executive Coach (PCC) si Managing Partner MMM Consulting Intl.
• „HR Tools that improve your performance”- Speaker: Aurelian Chitez, Sales Director, Romanian Software
“Cum descoperim noua generatie de lideri prin public speaking.” Speaker: Andrei Dunuta - Sales & Public Speaking Trainer si Fondator, SPEAKINGS powered by SELFTRUST Academy
„Care este profilul negociatorului ideal?” Speaker: Radu Glont - Trainer si consultant in negociere la Leverage.


In panelul „The future is here!” se dezbat subiecte precum:


• Cum am putea folosi inovatia pentru a regandi relatia angajat-angajator
• Cum vor influenta/cum influenteaza procesele digitale planurile noastre strategice de business. Robots vs. humans.
• Care este cultura organizationala a viitorului
• Cum regandim employee engagement-ul pentru ca business-ul nostru sa ramana o destinatie dorita pentru clienti
• Cum se poate impulsiona creativitatea angajatilor
• Ce tipuri de traininguri sunt eficiente intr-un mediu in continua schimbare
• Cum schimba tehnologia si social media industria de HR. Ce tehnologii si instrumente se folosesc pentru a descoperi si recruta noi talente

Speakeri: Cornelia Balcanu – Head of HR and HR SSC, Samsung Shared Services Centre Europe; Gabriela Beres – Director Regional Europa Centrala si de Est in grupul Puratos; Simona Turea – Manager Resurse Umane, Idea Bank; Alexandra Copos de Prada, Fondator si CEO, Moonstar Ventures; Andreea Suciu – Fondatoare si Managing Partner, Suciu|The Employment Law Firm; Irina Tache – Solution Sales Executive HCM LoB, SAP Romania; Panelul va fi moderat de Andrei Dunuta – Sales & Public Speaking Trainer si Fondator, SPEAKINGS powered by SELFTRUST Academy. Moderator al conferintei: Alina Radulescu – Managing Partner, HR4You.


Matthew K. Cross este atat Keynote speaker in conferinta de inovatie, cat si lectorul Masterclass-ului LIFE, WORK & CAREER INNOVATION, care va avea loc a doua zi, 27 septembrie.


Veti avea ocazia sa aflati tehnici simple, dar puternice, de activare a capacitatii native de a inova – foarte importanta in dezvoltarea personala si profesionala. Veti intelege cum lucreaza in favoarea voastra cei 4 piloni ai inovarii: mindset-ul, creativitatea, sanatatea si relatiile cu ceilalti oameni. Veti afla cum va puteti rafina abilitatile personale de leadership, conducere si executie.


Matthew K. Cross este o personalitate care inglobeaza o uimitoare combinatie de smerenie si determinare umana si profesionala.


Evenimentul se adreseaza persoanelor cu roluri de: CEO, HR Director, HR Manager, OD Manager, Training Manager, Recruiting Manager, Talent Aquisiton Manager, Comp&Ben Manager, Directori de departament, Antreprenori.


Partener principal: Vodafone
Parteneri: MMM, Speakings, Suciu- Employment Law Firm, SAP, Leverage
Partener anual: Romanian Software
Parteneri de Networking: Moonstar, Echo, Traduce.re, La Fantana si Kafune
Parteneri Media: Revista CARIERE, HR Club, Revista Biz, Wall-Street.ro, Portal HR, Doing Business, Jurnalul de Afaceri


Mai multe detalii legate de participare si inscrieri puteti afla de pe site-ul evenimentului: revistacariere.ro/eveniment-cariere/hr-innovation-forum-editia-a-iii-a


Pentru mai multe detalii despre eveniment o puteti contacta pe Laura Gheboianu, telefon: 0726 768 079; email: evenimente@cariereonline.ro

Data: 16 Sep 2019 Vizualizari: 16


Autor: Revista CARIERE

 
 
Recrutare in era digitala. Ce impact vor avea noile tehnologii!

Recrutare in era digitala. Ce impact vor avea noile tehnologii!

Succesul unei companii depinde de oamenii care o compun. Nu doar managerii sunt importanti, ci fiecare angajat trebuie sa aiba un rol, o influenta si o valoare adaugata pe care sa le aduca organizatiei din care fac parte.

Fiecare companie trebuie sa aiba omul potrivit, la locul potrivit, iar pentru ca acest lucru sa se intample, aceasta are nevoie in primul rand de un proces extrem de eficient de recrutare si retentie a angajatilor. Piata muncii este intr-o continua miscare, sunt tot mai multe oportunitati de cariera extrem de tentate, iar cei mai buni specialisti au de unde sa aleaga. Au trecut vremurile in care angajatii depindeau 100% de o singura companie, acum a venit vremea ca o companie sa depinda 100% de angajatii sai.

Iar ca sa-i obtina pe cei mai buni, companiile trebuie sa renunte la metodele traditionale de recrutare si sa treaca la recrutarea digitala. Metodele traditionale sunt invechite, iar in lumea puternic tehnologizata din care facem parte, instrumentele digitale au devenit vitale.

 

Ce presupune recrutarea digitala?

 

Recrutarea digitala reprezinta procesul prin care recruterii se folosesc de tehnologie pentru a atrage, evalua si selecta candidatii pentru posturile disponibile din compania lor. Recrutarea digitala include mai multe metode de atragere a candidatilor, printre care: folosirea site-urilor online de recrutare, utilizarea retelelor de socializare si a chestionarelor online de evaluare.

Recrutarea digitala poate facilita procesul general de recrutare. Este mai usor pentru recruteri sa caute online profilul potentialilor candidati sau sa le evalueze experienta si abilitatile prin intermediul interviurilor online, intr-o prima etapa. Managerii isi gasesc mai repede candidatii potriviti, iar specialistii au la indemana mai multe oportunitati de cariera. Tehonologia a revolutionat piata fortei de munca si a facut posibila intrarea in scena a recrutarii digitale, care aduce un avantaj competitiv atat de partea angajatorilor, cat si de partea angajatilor.

 

Cele mai importante avantaje pe care le-a adus recrutarea digitala sunt:

 

Reducerea timpului si costului procesului de recrutare. Prin interviurile/chestionarele online, compania isi poate seama mai repede daca potentialii candidati sunt potriviti si astfel poate intervieva un numar mai mare de persoane intr-un termen mai scurt.

Flexibilitate mai mare pentru candidati. Acestia pot oferi interviuri online si nu mai trebuie sa se deplaseze pana la sediul companiei care angajeaza.

 

Strategii de recrutare digitala

 

 

Exista mai multe strategii de recrutare pe care o companie poate sa le adopte in era digitala, iar mai jos sunt cateva dintre acestea:

1. Site-ul de cariere trebuie sa fie optimizat pentru mobil

Smartphone-ul este cel mai des folosit instrument prin care un candidat isi cauta un nou job, asadar este foarte important ca site-ul companiilor de recrutare sa fie optimizat pentru mobil. Un astfel de site este mai usor de citit si devine mai eficient pentru companie sa atraga candidatii care altfel ar putea evita companiile care nu reusesc sa tina pasul cu tehnologia.

2. Procesul de aplicare pentru job trebuie sa fie foarte simplu

Daca site-ul are un proces greoi de colectare a datelor despre angajati, acesta trebuie schimbat intr-unul mai putin complicat. Candidatii isi doresc un proces simplu, care necesita foarte putin timp pentru completare. In acest fel, ei pot aplica la mai multe companii si pot respinge site-urile care au un proces ingreunat de aplicare.

3. Puterea social media nu trebuie omisa, ea trebuie fructificata

Platformele de social media reprezinta o modalitate perfecta pentru a-ti promova brandul, de a te face remarcat. Cu cat esti mai cunoscut, cu atat vei avea mai multi candidati care vor dori sa faca parte din compania ta. Poti posta video-uri despre cultura companiei, poti introduce povesti ale angajatilor sau povesti despre succesul companiei, poti posta joburi disponibile etc. Retelele de socializare pot reprezenta un mare atu in procesul de recrutare.

4. Informatiile despre companie/posturi disponibile trebuie sa fie sincronizate

Este absolut obligatoriu ca toate informatiile prezente pe diverse site-uri sau platforme de socializare sa fie sincronizate. Compania trebuie sa fie foarte atenta sa prezinte interesatilor informatii actuale, iar pentru a fi mai usor pentru candidati sa identifice compania pe toate platformele, aceasta trebuie sa foloseasca aceleasi bannere sau imagini ale brandului pe toate platformele unde posteaza anunturi.

Ce ne rezerva viitorul in recrutarea digitala?

Traditionalul si conventionalul proces de recrutare a luat sfarsit demult. Acum este timpul tehnologiei sa-si spuna cuvantul si sa revolutioneze tot ce inseamna atragerea de noi angajati. Iata cateva trenduri de viitor care trebuie luate in calcul:

Inteligenta artificiala. Aceasta este utilizata pentru a afla mai repede informatii despre profilul si experienta potentialilor candidati. Daca detine instrumente/aplicatii care folosesc inteligenta artificiala, o companie isi poate reduce timpul si costurile procesului de recrutare, invitand la interviu doar pe cei mai potriviti candidati.

Interviuri video. Nu mai este nevoie sa te deplasezi la sediul companiei pentru a avea un interviu. Aplicatii precum Skype, FaceTime sau altele permit comunicarea eficienta intre recruter si candidat, ceea ce face procesul de recrutare mai rapid si mai util. Poti intervieva un candidat din strainatate sau din alta locatie, fara prea mult efort.

 

 

Interviuri mai putin formale. Tot mai multe companii doresc sa intervieveze persoane intr-un mediu mai putin formal, cum ar fi de exemplu, intr-o cafenea. Un astfel de interviu le ajuta pe companii sa cunoasca mai bine candidatii si sa-i urmareasca si in alt mediu decat cel oficial.

Social Media. Acesta este si va fi in continuare unul dintre cele mai eficiente canale de recrutare.

Realitatea virtuala. Unele companii folosesc realitatea virtuala pentru a arata potentialilor candidati ce inseamna sa lucrezi in compania respectiva. Este o modalitate de promovare a companiei printre specialistii de top, este o buna oportunitate de a le arata acestora ce le poate oferi concret organizatia.

Recrutarea candidatilor pasivi. Sa vanezi cei mai buni specialisti din domeniu inseamna sa-i abordezi si pe cei care nu-si cauta in momentul respectiv un job. Intr-o lume extrem de competitiva, compania trebuie sa stie sa se vanda foarte bine candidatilor si sa le arate acestora ce beneficii suplimentare pot avea acestia daca renunta la actualul loc de munca in favoarea noii companii.

Avand in vedere toate aspectele prezentate mai sus, este extrem de important ca o companie sa se orienteze spre recrutarea digitala daca doreste sa atraga cei mai buni specialisti, sa reduca costurile si timpul dedicat procesului de recrutare.

Te-ar putea interesa si: Ce vrei sa te faci cand vei fi mare

Data: 16 Sep 2019 Vizualizari: 107


Autor: RisCo.ro

 
 
iPhone 11 a fost lansat oficial. Ce aduce nou pe piata!

iPhone 11 a fost lansat oficial. Ce aduce nou pe piata!

Apple 11 a fost lansat oficial in urma cu cateva zile, noua generatie avand modelele iPhone 11, iPhone 11 Pro si iPhone Pro Max, scriu colegii de la computerblog.ro.

Accentul este pus pe performanta foto-video. Totodata, Apple va oferi incarcator rapid in cutie. Mai jos vei descoperi specificatiile pe care le are iPhone 11.

 

Detalii tehnice iPhone 11


Display: 6.1 inch, LCD, 1792 x 828 pixeli, 324 ppi
Procesor: Apple A13
GPU: Apple quad-core
Memorie: 6GB RAM
Stocare: 64/128 GB fara card
Camera foto: 12 / 12 megapixeli
Camera selfie: 12 megapixeli
OS: iOS 13
Baterie: 3.110 mAh
Pret: 699 euro

 

iPhone 11 continua seria XR


Este modelul cel mai ieftin care continua seria iPhone XR, cu ecran LCD. Are toate dotarile de top, dar este depasit de celelalte doua mai avansate. Are ecran LCD si de asemenea are camera foto duala pe spate, in loc de OLED si camera tripla pentru celelalte modele.

In schimb are procesorul de top, Apple A13 Bionic, fara surprize. Apple A13 Bionic este tot six-core, doua nuclee de putere si patru economice. Compania americana spune ca avea cel mai performant procesor comparat cu Samsung, Huawei sau Google Pixel. Asa ca au lansat A13 Bionic cu performante si mai mari. Oficialii companiei spun ca procesorul grafic este cel mai rapid la ora actuala pe un smartphone.

Se pare, desi neconfirmat oficial, ca vorbim de 6GB de RAM, 128GB de stocare sau mai mult, dar si baterie de dimensiuni mai mari, peste 3.000 mAh. O sa stim exact dupa ce telefoanele apar cu toate detaliile tehnice publicate.

Citeste mai multe informatii despre iPhone 11 pe www.computerblog.ro!

Data: 16 Sep 2019 Vizualizari: 15


Autor: ComputerBlog.ro

 
 
Importanta mobilitatii in diverse domenii economice

Importanta mobilitatii in diverse domenii economice

Ritmul dictat de societatea actuala este unul alert. Mereu in miscare si cu o dorinta de a obtine o productivitate cat mai ridicata, rotile au rolul de a permite o mobilitate optima si eficienta. Pe langa utilitatea rotilor de pe nisa automobilelor, acestea prezinta un grad mare de interes in diverse domenii ale economiei. Indispensabilitatea rotilor este recunoscuta atat in sectorul industrial, cat si in cel medical.

In prezent, cerintele ce vizeaza eficienta sunt in continua crestere. De aceea compania Tente Romania a creat produse menite sa asigure mobilitatea si flexibilitatea, specificatiile fiind adaptate nevoilor din variate arii de activitate.

Importanta rotilor este evidenta. La ora actuala, majoritatea firmelor si agentiilor utilizeaza transportul unei game variate de produse. Mobilitatea si fiabilitatea pe care o ofera rotile si rolele asigura indeplinirea eficienta si in timp util a serviciilor.

Cert este ca firmele si companiile ce furnizeaza roti faciliteaza activitatile zilnice. Tente Romania reprezinta o solutie ce vizeaza mobilitatea in orice domeniu.

 

Modele de roti de la Tente Romania - utile in medicina si industrie

 

Domeniul medical este in esenta unul pretentios. Prestarea serviciilor trebuie sa stea sub semnul eficientei la cel mai inalt nivel. Mai mult decat indeplinirea functiei de mobilitate, modelele de roti prezentate in catalogul magazinului specificat se fac recunoscute si pentru fiabilitate. La baza, rotile alese pentru transportul impus in institutiile medicale trebuie sa fie calitative.

Ce inseamna calitatea cand vine vorba despre diverse sisteme de roti? Siguranta este cuvantul cheie decisiv atunci cand vine vorba despre transporturile medicale si nu numai.

Aspectele ce se recomanda a fi urmarite sunt sistemele de blocare si stabilitatea. Aducand in discutie si domeniul industrial, aceste caracteristici trebuie sa se regaseasca in alcatuirea fiecarui produs din portofoliu.

Domeniile industriale impun adesea conditii neprielnice de lucru. In general poate fi vorba despre medii umede, cu praf, amplitudini mari de temperatura sau denivelari ale suprafetelor.

 

Rotilele Radiata - caracteristici tehnice

 

O caracteristica esentiala ce vizeaza aceste modele este o mentenanta facila. Acest aspect este rezultatul unui concept ce presupune lubrifierea rulmentilor pivotanti cu vaselina. Aceasta asigura o durata lunga de actiune si nu numai.

Mobilitatea este indeplinita eficient de rulmentul axial cu bile cu canal. Prin acest sistem se garanteaza o dubla functionalitate. Aceste modele sunt ideale pentru supunerea la sarcini grele datorita proprietatilor excelente de pivotare. Vezi oferte de rotile radiata pe magazinul online Tente Romania, alaturi de mai multe specificatii tehnice utile.

 

Rotilele Delta

 

Sistemul de blocare directionala permite o stabilitate optimizata a directiei, fiind utila in deplasarile pe distante lungi si care sunt prevazute cu curbe. Sunt ideale pentru orice domeniu de activitate, in special pentru transportul obiectelor pretentioase. Manevrabilitatea este facila datorita capului de precizie cu bila.

Blocarea se realizeaza cu ajutorul unei manete centrale, astfel fiind posibila oprirea simultana a rotilor. Sistemul de blocare este adaptat pentru o gama variata de cerinte. Acesta este optimizat la 2 x 180 de grade sau 4 x 90 grade. Cei interesati de rotile Delta de la Tente Romania și de alte modele de roti si rotile ce asigura succesul diferitelor ramuri industriale le gasesc disponibile in catalogul magazinului https://www.tente.com/ro-ro.

Data: 16 Sep 2019 Vizualizari: 14


Autor: E-Advertising

 
 
Aplicatia care te ajuta sa explorezi orase din intreaga lume intr-un mod distractiv

Aplicatia care te ajuta sa explorezi orase din intreaga lume intr-un mod distrac

In luna iunie a acestui an am participat la una din cele mai interesante experiente cu ajutoul telefonului de la fenomenul Pokemon Go incoace. Promovat drept un concurs de exploare ce recompensa cei mai rapizi participanti, questul a adunat, spre suprinderea mea, sute de participanti.

Pentru a lua startul cei interesati trebuiau sa descarce aplicatia Questo si sa se prezinte la Cazino-ul din Constanta, de unde aveau sa porneasca, la o ora stabilita, intr-o aventura de explorare interesanta a orasului Constanta. Chiar daca premiile erau acordate doar primilor 10 care duceau la bun sfarsit misiunea, nimeni nu s-a lasat descurajat si a pornit spre descoperirea de indicii ce aveau sa ii duca pas cu pas spre final.

Cat de interesant poate fi sa te distrezi cu prietenii, cautand indicii ascunse in diferite obiective istorice din oras, pe langa care multi dintre noi trecem de multe ori nepasatori ?

Questo, este daca vreti ca o ora multidisciplinara de la scoala: istorie, sport, geografie, logica, informatica… Altfel spus este o metoda geniala de a invata lucruri interesante.

Ce este si mai interesant este ca te poti juca in aplicatia Questo nu doar atunci cand au loc anumite evenimente, ci si atunci cand esti intr-o calatorie sau chiar in propriul tau oras. Daca vei descarca aplicatia Questo, fie de pe magazinul Google Play, fie pe iOS, vei descoperi ca aplicatia are pregatite aventuri de explorare in mai multe tari din intreaga lume.

Ce este si mai important de retinut este ca aplicatia este creeata de o echipa de tineri dezvoltatori romani, ceea ce inseamna ca vei regasi questuri pentru multe orase din tara cum ar fi: Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca, Craiova, Iasi, Sighisoara, Timisoara si multe altele.

Citeste continuarea pe www.itmaniatv.com! 

Data: 10 Sep 2019 Vizualizari: 93


Autor: IT MANIA

 
 
Cum sa lucrezi cu spor. Sfaturi de la un mare scriitor

Cum sa lucrezi cu spor. Sfaturi de la un mare scriitor

Henry Miller a fost un om cu o minte prolifica. Oamenii de acest fel se confrunta cu cateva provocari specifice: traiesc intr-o avalansa de idei, au mereu nevoie de nou, traiesc constant chemarea de a crea, de a construi, de a transforma. Sunt mai mult vizionari, decat executanti, asa ca au nevoie de o strategie clara de implementare.

Iata cateva dintre sfaturile pe care si le da Henry Miller si din care ne putem inspira si noi:

„Lucreaza la un singur proiect, pana-l termini. Lasa celelalte carti pe care vrei sa le scrii. Gandeste-te numai la ce scrii acum.”

Deja se stie ca multitansking-ul ne fragmenteaza concentrarea, ne risipeste energia si afecteaza calitatea muncii noastre. E bine sa-ti notezi ideile care-ti vin cu privire la alte proiecte, dar nu trece si la implementarea acestora, nu investi timp si in ele. Dedica-ti energia creatoare proiectului pe care il ai acum in desfasurare. Nu numai ca vei castiga timp, dar prin concetrarea atentiei vei ajunge sa sondezi niveluri mult mai profunde ale resurselor tale intelectuale si creative, iar proiectul va castiga in valabilitate si in calitate.

Citeste continuarea articolului pe www.revistacariere.ro!

Data: 10 Sep 2019 Vizualizari: 74


Autor: Revista CARIERE

 
 
Calatoriile cu avionul, la mare cautare. Top 3 companii!

Calatoriile cu avionul, la mare cautare. Top 3 companii!

Daca acum 30 de ani calatoriile cu avionul erau doar pentru cei mai privilegiati dintre privilegiatii Romaniei, acum el este unul dintre cele mai cautate mijloace de transport, mai ales pentru calatoriile romanilor in strainatate. Acum, aeroporturile devin mai aglomerate decat garile, iar acest lucru se intampla pe buna dreptate.

Confortul de care beneficiaza pasagerii in timpul zborului, timpul pe care-l economisesc si experienta placuta de a se afla printre nori ii determina pe romani sa foloseasca din ce in ce mai mult avionul ca mijloc de deplasare, atat pentru destinatiile internationale, cat si pentru cele interne. Romanii folosesc avionul atat pentru destinatii de vacanta, dar si pentru afaceri, cursele internationale fiind cele mai cautate.

Asadar, calatoria cu avionul nu mai detine nici un secret pentru romani, acesteia devenind experti in gasirea de solutii pentru a se deplasa cu cele mai mici preturi, in cele mai bune conditii. Companiile aeriene devin din ce in ce mai profitabile, asa cum arata si cifrele din situatiile financiare (cifra de afaceri si profit) ale trei astfel de companii.

 

Top 3 companii aeriene din Romania

 

Companiile de linie si low-cost sunt preferate de romani, insa companiile private care ofera servicii de lux devin din ce in ce mai cautate si mai profitabile. Iata cum aratau in 2018 cifrele de afaceri si profiturile primelor 3 companii aeriene din Romania:

 

 

 

BLUE AIR - AIRLINE MANAGEMENT SOLUTIONS SRL

 

Compania romana Blue Air opereaza zboruri interne si internationale inca din 2004. Cu peste 21 de milioane de pasageri transportati in 13 ani de activitate, cu o flota de 23 avioane tip Boeing 737, cu o capacitate cuprinsa intre 120 si 189 pasageri si cu 57 de destinatii posibile, Blue Air este astazi una dintre cele mai cautate companii aeriene de la noi din tara si un competitor serios pentru compania nationala TAROM SA.

Preturile mai mici au fost principalul mijloc de atragere al clientilor, insa acesta nu a fost singurul atu al companiei, zborurile eficiente si in conditii de siguranta fiind criterii eliminatorii pentru toti calatorii.

 

 

Succesul Blue Air se vede in incasarile in crestere din ultimii ani. In 2016, cifra de afaceri a companiei a trecut pragul cifrei de 1 miliard de RON, ajungand in 2018 sa fie 2.31 miliarde RON, cu 20.9% mai mare fata de cea inregistrata in anul precedent.

Daca din punct de vedere al incasarilor compania sta foarte bine, cu profitabilitatea mai are inca de asteptat. Anul 2015 a fost singurul an in care Blue Air a inregistrat profit, in restul perioadei compania nereusind sa ajunga pe plus. Astfel, in 2018 pierderea Blue Air a fost de 145 de milioane de RON, la aproximativ aceeasi valoare cu cea inregistrata in anul anterior.

CARPATAIR SA

 

Compania Carpatair a fost infiintata in 1999 si a operat zboruri regulate in tara si strainatate, in peste 28 de destinatii din 8 tari. Incepand cu 2014, Carpatair a trecut printr-o serie de probleme financiare, de la insolventa la reorganizare judiciara, ceea ce a determinat-o sa-si reduca flota si sa opereze in prezent doar zboruri in regim charter si wet-lease (inchirieri). Compania are baza operationala in Italia si Franta.

In 2014, ca urmare a reorganizarilor suferite de Carpartair, incasarile companiei au scazut dramatic, ajungand de la 148 milioane de RON in 2013 la 55 milioane in 2014. Incepand cu 2015, cifra de afaceri a cunoscut o revigorare, avand un trend ascendent in urmatorii ani. Astfel, in 2018 cifra de afaceri a ajuns la 87.28 milioane de RON, cu 0.07% mai mare fata de anul anterior.

 

 

In ceea ce priveste profitabilitatea, Carpatair sta destul de bine, inregistrand profit inca din 2015. Valoarea profitului a fost oscilanta in urmatorii ani, cunoscand o scadere drastica in 2016, iar apoi o crestere in 2017 si 2018. Ultimul an (2018) a fost unul de bun augur pentru Carpatair, compania inregistrand un profit de 28.58 milioane de RON, cu 0.05% mai mare fata de anul precedent.

TOYO AVIATION SRL

 

Fondata in 2007, Toyo Aviation SRL este o companie romaneasca privata de aviatie care ofera avioane charter VIP si de afaceri, livrari urgente (printre care si incarcatura medicala), dar si alte servicii precum intretinere si solutii de gestionare a aeronavelor.

Compania se mandreste cu o flota care include 4 aeronave de lux care ofera confort de ultima generatie, potrivita pentru cei mai speciali clienti (inclusiv presedinti de stat, inalti oficiali de stat, oameni de afaceri, sportivi etc). Fiecare zbor este personalizat, fiind adaptat la programul si limitarile de timp ale pasagerilor, iar nevoile si cerintele speciale ale acestora sunt respectate in cel mai mic detaliu.

 

 

Incasarile companiei sunt in continua crestere in fiecare an, aceasta ajungand sa aiba in 2018 o cifra de afaceri de 68.4 milioane de RON, cu 39.6% mai mare fata de anul precedent.

In ceea ce priveste profitabilitatea, ultimii doi ani au fost pentru companie din ce in ce mai buni. Astfel, in 2018 Toyo Aviation a inregistrat o valoare a profitului de 9.97 milioane de RON, de 3 ori mai mare fata de anul anterior.

Chiar daca avioanele de linie sunt preferatele romanilor, avioanele private de lux devin din ce in ce mai cautate, serviciile superioare, personalizarea zborurilor si intimitatea de care au parte pasagerii fiind extrem de apreciate de romanii care nu au nevoia sa se uite la banii pe care-i scot din buzunar pentru ele.

Te-ar putea interesa si: Top 3 crame - cine se afla pe lista de cumparaturi a romanilor

RisCo a realizat acest articol utilizand serviciul SellNet - Selectii Liste si Firme. Daca si tu lucrezi intr-o industrie competitiva si te intereseaza situatia primilor jucatori, urmareste articolele noastre sau foloseste serviciul recomandat de specialistii nostri.

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookInstagramTwitter, sau LinkedIN

Data: 10 Sep 2019 Vizualizari: 138


Autor: RisCo.ro

 
 
Trucuri care te ajuta sa-ti simplifici viata si sa fii fericit

Trucuri care te ajuta sa-ti simplifici viata si sa fii fericit

Suntem coplesiti de responsabilitatile si grijile pe care le avem in fiecare zi si nu mai avem timp sa ne bucuram de viata. Ne complicam viata singuri si apoi ne plangem ca suntem nefericiti. Multumirea de sine si fericirea nu sunt direct proportionale cu valoarea contului din banca, ci lucrurile simple sunt acelea care ne aduc bucurie si implinire. Daca ne dorim sa fim fericiti, e timpul sa ne simplificam viata.

Ca sa-ti simplifici viata, ai nevoie de control si determinare. Nu este usor, dar nici imposibil, asadar iata mai jos cateva sfaturi care sa te ajute in misiunea ta.

 

Cum sa-ti simplifici viata: sfaturi practice

 

1. Prioritizeaza!

 

De cele mai multe ori agenda ta zilnica este atat de incarcata, incat rareori reusesti sa te bucuri de momentele placute din viata ta. Te simti depasit de situatie, avand prea multe responsabilitati si prea multe activitati de gestionat. La sfarsitul zilei esti fara energie si fara pofta de viata. Cum ai putea fi fericit in aceste conditii?

O solutie ar fi sa prioritizezi si sa tai de pe lista ta toate activitatile si sarcinile inutile. Acorda-ti cateva momente de reflectie si observa care sunt activitatile care-ti consuma prea multa energie si care nu-ti aduc inapoi nici un fel de multumire sau satisfactie. Dupa ce le-ai identificat, renunta la ele, fara nici un pic de regret! Energia ta, alaturi de timpul tau, reprezinta cele mai de pret resurse pe care le detii, asadar nu le irosi aiurea cu activitati care nu-ti aduc valoare adaugata!

 

2. Planifica si pregateste-te din timp!

 

Incearca sa te pregatesti din timp pentru fiecare sarcina sau activitate. Planifica ce ai de facut si pregateste-te din timp pentru toate activitatile zilei. Fie ca e vorba sa-ti pregatesti de seara cu ce te imbraci a doua zi la birou, fie ca te pregatesti pentru o sedinta sau orice altceva, daca faci pregatirile din timp, vei castiga alt timp pentru relaxare si deconectare. Asa lucrezi cu doze mici de fericire!

 

3. Cauta-ti propriul ritm!

 

 

Fiecare actiune a noastra este consecinta unei decizii sau alegeri pe care am facut-o la un moment dat. Cel mai bine este sa luam decizii in functie de standardele noastre, nu in functie de ce ne spune societatea sau seful nostru.

Fa alegerile pe care le consideri TU ca fiind cele mai bune pentru tine si cu siguranta acelea vor fi cele bune! Chiar daca pe moment ti se pare ca ai luat decizia gresita, considera ca este o lectie pe care ai invatat-o si mergi mai departe! Daca incerci sa-ti traiesti viata in ritmul tau si pe baza deciziilor tale, vei fi un pic mai multumit si mai fericit!

 

4. Scapa de grijile inutile!

 

Grijile sunt specialitatea noastra. Ne facem griji din orice si asta ne consuma o mare parte din energie si putere. De obicei sursa grijilor noastre este mereu aceeasi si de multe ori ele nu se materializeaza, dar simplul fapt ca sunt acolo in creierul nostru, ne da batai de cap si ne impiedica sa ne atingem potentialul maxim.

Ca sa scapi de griji, poti incerca tehnici de relaxare si de mindfulness, iti poti impartasi grijile cu cineva apropiat sau chiar unui specialist. Orice ai face pentru a scapa de grijile inutile, merita efortul.

O solutie este sa-ti aloci un timp de 10-15 minute in fiecare zi in care sa te gandesti la lucrurile care te ingrijoreaza si sa incerci sa cauti solutii. Dar, ca aceasta tehnica sa functioneze, este foarte important sa nu le aloci grijilor mai mult de aceste 15 minute pe zi. Dupa ce timpul a expirat, nu-ti mai permite nici macar 5 minute sa te gandesti la aspectele negative din viata ta.

 

5. Invata tehnici prin care sa-ti cresti productivitatea!

 

 

Nu mai deschide 10 pagini web dintr-o data, nu mai pierde timpul pe retelele de socializare si invata tehnici de a-ti creste productivitatea, cum sunt de exemplu, aceste aplicatii si functii Google Chrome care-ti fac viata mai usoara sau aceste aplicatii de business care te ajuta sa-ti cresti afacerea.

 

6. Nu mai amana lucrurile!

 

Cand trebuie sa facem ceva care nu ne aduce o placere imediata, ne gasim diverse motive sa le amanam pentru mai tarziu sau chiar pentru maine. Chiar daca sunt mai putin placute, de multe ori lucrurile pe care le amanam ar putea fi rezolvate in cateva minute.

Atunci cand amani pentru maine lucrurile pe care le-ai putea face astazi, nu faci altceva decat sa-ti creezi o grija in plus. Cu cat se aduna mai multe lucruri nefacute, cu atat grijile tale vor fi mai mari si te vor impiedica sa duci actiunile la bun sfarsit. Incearca sa identifici sursa amanarii, incearca sa intelegi ce te determina sa amani lucrurile de pe o zi pe alta si incearca sa nu le mai amani!

Sunt o multime de tehnici care te ajuta sa nu mai amani lucrurile, printre care:

  • Imparte proiectele mari in sarcini mai mici si apuca-te de sarcinile mai usoare

  • Stabileste-ti prioritatile

  • Elimina distragerile

  • Aminteste-ti consecintele amanarii

  • Cere ajutor

 

7. Perfectiunea nu exista, inceteaza s-o mai cauti!

 

Perfectiunea este o iluzie pe care, cu cat incerci mai tare s-o gasesti, cu atat devii mai putin eficient, mai putin productiv si mai mult frustrat. Ne complicam viata cu detalii inutile, incercand sa fim cei mai buni, cei mai frumosi, cei mai destepti, asadar incearca sa nu te mai compari cu altii, sa-ti setezi propriile standarde si sa te ghidezi dupa ele.

Cand ai de facut un proiect, da tot ce e mai bun din tine, dar accepta daca gresesti sau daca nu obtii rezultatul scontat. Nu esti un robot sau o masina, esti om si este in natura umana sa gresesti. Accepta-ti erorile si invata ce ai de invatat din ele. Nu mai cauta perfectiunea si nu te mai considera superior altor persoane. Impartaseste colegilor din cunostintele tale, accepta ajutor din partea colegilor tai si lucreaza in echipa!

 

8. Fii deschis si invata sa te adaptezi!

 

Avem tot timpul cu noi un plan de actiune. De multe ori, avem si planul B si planul C, dar asta nu ne garanteaza ca acestea vor functiona in orice imprejurari. Pregateste-te pentru orice situatie, fii deschis si incearca sa te adaptezi din mers. Singura constanta in viata noastra este schimbarea, asadar accepta acest lucru! Cei mai de succes oameni nu sunt cei mai destepti, ci cei care stiu sa se adapteze situatiilor si oamenilor pe care ii intalnesc.

Sa te adaptezi inseamna sa fii pregatit pentru o situatie pentru care nu te-ai pregatit. Sa te adaptezi inseamna sa iesi din zona ta de confort si sa experimentezi lucruri noi de fiecare data cand ai ocazia. Sa te adaptezi inseamna sa accepti viata cu bune si rele si sa perseverezi indiferent de micile insuccese din fiecare zi.

 

9. Limiteaza-ti timpul petrecut online

 

Internetul este o descoperire minunata, dar are si aspectele sale mai putin pozitive. Inceteaza sa-ti mai pierzi timpul pe retelele de socializare si sa te uiti tot timpul la email-urile pe care le primesti in fiecare minut al zilei. Prioritizeaza-ti raspunsurile la email si foloseste-ti timpul intr-un mod mai util, de exemplu invatand ceva nou.

Daca reusesti sa introduci in rutina ta zilnica aceste sfaturi, vei observa cat de mult ti se va usura viata. Vei descoperi ca viata este si frumoasa, nu doar grea. Vei descoperi ca poti fi fericit si cu mai putine lucruri si de asemenea, vei invata sa te bucuri de prezent, fara sa te ingrijorezi de viitor!

Te-ar putea interesa si: Ce vrei sa te faci cand vei fi mare

Data: 10 Sep 2019 Vizualizari: 127


Autor: RisCo.ro

 
 
4 probleme care apar din cauza unui management slab

4 probleme care apar din cauza unui management slab

Angajatii unei companii reprezinta cea mai pretioasa resursa pe care aceasta o detine. Insa, pentru ca o companie sa atraga cei mai buni specialisti, aceasta trebuie sa le ofere un mediu propice cresterii si dezvoltarii lor profesionale.

Tot mai multe companii au inteles acest lucru si fac eforturi substantiale in acest sens, oferind pachete salariale tentante si beneficii aditionale, precum traininguri, programe flexibile sau alte avantaje. Ca sa aiba angajati multumiti, multe organizatii sunt dispuse sa cheltuie mai mult pentru privilegiile acestora dar, daca luam in considerare faptul ca cea mai mare sursa de nemultumire a angajatilor nu este salariul insuficient sau beneficiile lipsa, ne dam seama ca organizatiile nu se uita acolo unde trebuie.

Conform mai multor cercetari si studii de resurse umane, una din principalele cauze pentru demisiile angajatiilor unei companii este managementul defectuos sau mai bine spus, seful cu slabe calitati manageriale. Un manager toxic isi poate demotiva rapid oamenii aflati in subordine, ajungand in cele mai multe cazuri, chiar sa-i puna pe fuga. Un management slab poate avea efecte devastatoare asupra activitatii generale a unei companii, efecte care nu pot fi reparate foarte usor.

Pe de alta parte, un lider adevarat care detine abilitati bune de management, are un impact pozitiv asupra companiei si angajatilor acesteia. El nu doar ca imbunateste moralul angajatilor sai, dar ii si ajuta sa-si atinga potentialul maxim. Un astfel de lider este un model inspirational pentru ceilalti, un om care stie sa gestioneze conflictele, sa favorizeze colaborarea oamenilor din echipa sa si sa le creasca productivitatea. Un manager bun reprezinta un mare castig pentru orice companie si poate sa faca diferenta intre esecul sau succesul respectivei companii.

 

Ce probleme cauzeaza un management slab

 

In lipsa unui manager bun, o organizatie se poate confrunta cu nenumarate probleme, printre care:

 

Problema 1: Angajatilor nu le sunt recunoscute meritele

 

Atunci cand angajatilor nu le sunt recunoscute meritele, ei nu se vor simti apreciati si nu vor simti ca aduc valoare adaugata companiei. Mai mult, daca managerul lor ii critica pentru orice, angajatii vor munci tot timpul cu frica de a nu face greseli. Faptul ca nu sunt apreciati pentru munca lor ii va demotiva pe angajati, iar productivitatea lor va scadea.

Solutie: Un manager bun stie sa comunice eficient cu angajatii sai. E important ca acesta sa le ofere oamenilor din echipa sa un feedback constructiv, astfel incat ei sa devina mai buni si mai productivi in munca lor. Un manager bun nu critica, ci ofera solutii de imbunatatire. Un manager bun nu incurajeaza competitivitatea, ci cooperarea. Un manager bun apreciaza si celebreaza realizarile oamenilor sai.

 

Problema 2: Au loc sedinte inutile, in care nu se iau decizii

 

 

Sedintele sunt adesea privite de angajati ca fiind un stres in plus, pentru ca ei sunt nevoiti sa se opreasca din munca lor obisnuita si sa-si puna proiectele la care lucreaza pe pauza, pentru a face rapoarte, pentru a prezenta idei sau proiecte noi. De multe ori, aceste sedinte ii distrag de la munca, afectandu-le productivitatea si moralul.

Solutie: Pentru ca aceste sedinte sa nu fie o pierdere de vreme, un manager trebuie sa aiba abilitati foarte bune de organizare. E important ca el sa stie care sunt angajatii care trebuie sa participe la sedinte si care sunt cei care trebuie sa-si continue sarcinilie curente.

Pentru ca timpul este una dintre cele mai pretioase resurse, un bun manager trebuie sa stie cum sa se organizeze astfel incat sa obtina un maxim de productivitate de la angajatii sai. Asadar:

  • El va stabili din timp sedintele si va anunta subiectele pe care vrea sa le discute, astfel incat participantii sa fie cat mai bine pregatiti pentru aceste intalniri.

  • Managerul va sti sa conduca sedintele in asa fel incat scopul si obiectivele sedintelor sa fie indeplinite, si anume sa se ajunga la concluzii si sa se ia decizii.

  • In final, managerul va solicita feedback din partea angajatilor si va primi in mod deschis sfaturi despre cum sa eficientizeze pe viitor aceste sedinte.

 

Problema 3: Angajatii isi simt amenintata securitatea locului de munca

 

Un manager care ameninta angajatii cu securitatea locului lor de munca nu este un manager bun. Daca angajatii simt ca va avea loc o disponibilizare iminenta, barfele se vor raspandi repede in birou si multi dintre ei vor folosi din timpul lor de munca pentru a-si cauta un nou job in alta parte. Chiar daca nu o fac, moralul lor va fi mai scazut si vor inceta sa aiba incredere si sa respecte echipa de conducere.

Managerii care insufla frica, de obicei tind sa atribuie vina, sa nu ofere informatii, prin urmare sa nu fie transparenti. Ei sunt inabordabili si devin imprevizibili, facandu-i pe angajati sa se simta incerti la locul de munca. Incertitudnea naste frica, iar frica demotiveaza si scade productivitatea.

Solutie: O companie trebuie sa creeze, prin managementul sau, un mediu bazat pe incredere si onestitate. Angajatii nu ar trebui sa se simta stresati de faptul ca fiecare zi poate sa fie ultima lor zi la birou. O astfel de abordare nu este nici constructiva, nici productiva.

Un manager bun trebuie sa fie transparent si sa impartaseasca informatii utile angajatilor sai. El nu trebuie sa invinuiasca, ci trebuie sa-si asume responsabilitati si sa transforme esecuri in oportunitati de invatare si dezvoltare.

 

Problema 4: Un manager toxic creeaza o permanenta stare de tensiune

 

Atunci cand angajatii sunt stresati, devin neproductivi. Un manager toxic isi va trata oamenii din subordine cu favoritisme, cu indiferenta sau mai rau, cu dispret, iar acestia nu se vor mai putea concentra la ceea ce au de facut, se vor simti lipsiti de valoare si nu vor mai da nici un randament.

Solutie: O companie trebuie sa aiba politici si reguli clare, pe care toti angajatii sa le respecte. Un manager bun isi trateaza oamenii in mod egal si este prezent acolo pentru ei. Managerul nu trebuie sa fie intr-un palat de fildes de unde sa-si supravegheze cu superioritate angajatii, ba dimpotriva. El este un om de echipa, care-si doreste succesul oamenilor sai la fel de mult precum isi doreste propriul succes.

O companie nu poate exista fara oameni. E important sa ai in compania ta cei mai buni specialisti din domeniu, insa fara un management de calitate, nu vei putea avea succesul pe care ti-l doresti!

Te-ar putea interesa si: Ce probleme apar in companie din cauza unui management toxic

Data: 10 Sep 2019 Vizualizari: 150


Autor: Risco.ro