Beneficii de Craciun pentru angajati. Ce bugete vor aloca firmele?

Beneficii de Craciun pentru angajati. Ce bugete vor aloca firmele?

In pragul sarbatorilor de iarna, angajatii au intotdeauna asteptari de la companii, in ceea ce priveste beneficiile extrasalariale. Anul acesta mai mult decat oricand oamenii au nevoie de un sprijin financiar, din cauza inflatiei galopante si a scumpirilor in lant. Multe companii si-au pregatit deja bugetele pentru prime si cadouri de Craciun, iar potrivit unui sondaj eJobs Romania, realizat in aceasta toamna, 70% dintre companiile participante au declarat ca vor oferi angajatilor beneficii extrasalariale de sarbatori.

Bani, vouchere, zile libere, petreceri si cosuri cu produse de sezon

Recompensarea angajatilor la final de an a devenit o traditie pentru multe companii. La momentul bilantului, angajatorii opteaza pentru a oferi stimulente salariatilor. Acestea au rolul de a fideliza angajatii, dar si de a stimula productivitatea in anul urmator. Si in 2022, 70% dintre companiile participante la cel mai recent sondaj eJobs au declarat ca vor oferi angajatilor beneficii extrasalariale de sarbatori.

Ce au pregatit companiile pentru salariati?

Conform sondajului eJobs, 64,3% dintre companii aleg sa ofere angajatilor prime in bani. 43% vor organiza o petrecere de final de an pentru toata echipa, in timp ce 28,6% dintre patroni vor oferi cosuri cu produse specifice de sezon pentru toti angajatii. Printre beneficiile amintite de participantii la sondaj se mai numara si: voucherele si tichetele cadou, zilele libere suplimentare, tichetele de vacanta si tombolele cu premii.

Cati bani vor cheltui companiile pentru beneficii de sarbatori?

Bugetele pregatite difera de la o firma la alta, in functie de numarul de angajati, de potentialul financiar al companiei si de bilantul de final de an.

  •              33% dintre angajatori aloca 1.000 de lei pentru fiecare angajat.
  • 25% au alocat intre 400 si 600 de lei
  • 14% intre 200 si 400 de lei
  • 7% intre 600 si 800 de lei
  • 3,6% intre 800 si 1.000 de lei
  • 21% intre 100 si 200 de lei pentru fiecare angajat.

Un sfert dintre managerii de HR si managerii de departament care au participat la sondaj spun ca bugetul pe care l-au avut anul acesta la dispozitie a fost mai mare decat anul trecut, iar 64,3% declara ca au sumele alocate au ramas la fel.

Sondajul a fost realizat in luna octombrie, pe un esantion de 120 de respondenti – manageri de HR, manageri de departament, team leaderi si antreprenori.