5 lucruri pe care nu ai voie sa le faci dupa ce te-ai angajat de curand

5 lucruri pe care nu ai voie sa le faci dupa ce te-ai angajat de curand

Job-ul este unul dintre cele mai importante obiective pe care trebuie sa le indeplinesti in aceasta viata. Dupa multe cautari, dezamagiri si incercari de a-ti gasi adevarata pasiune, vine si momentul mult asteptat: angajarea.

Odata pornit pe acest drum, singura solutie este sa vrei sa te autodepasesti din toate punctele de vedere. Mai mult decat atat, specialistii in domeniu iti recomanda sa urmezi pasii de mai jos, pentru a evita comiterea unor greseli majore care ti-ar afecta imaginea la locul de munca.

 

1. "Presupun ca..."

Nu-ti fie teama sa descoperi lucruri noi despre firma la care tocmai ce te-ai angajat, punand intrebari. Insa, acestea trebuie formulate conform regulilor etice si de comunicare adecvate situatiei in care te afli. Totusi, incearca sa eviti afirmatia mai sus mentionata.

2. "Am incercat tot ce am putut, dar..."

In primele luni de angajare la un job nou nu este permis doar sa incerci, ci sa faci. Seful vrea sa vada ca poti si ca meriti sansa de a lucra in acea companie. In loc sa iti ceri scuze pentru ca nu ti-ai indeplinit task-urile, incearca pe cat posibil sa le duci la bun sfarsit in timp util si chiar sa ceri in plus noi sarcini.

 

Citeste si  3 lucruri care te fac fericit, dar iti lipsesc la birou

 

3. "La vechiul loc de munca obisnuiam sa fac..."

Oricat de normal ti s-ar parea ca sa folosesti aceasta expresie in perioada de acomodare, sa stii ca abordarea este gresita. Si asta fiindca noii colegi vor considera ca nu esti adeptul schimbarilor si nici nu esti bine pregatit pentru postul obtinut.

4. "Oare ar fi trebuit sa cer mai multi bani?!"

Este posibil ca dupa o perioada de acomodare sa ai un regret ca nu ai stiut sa iti negociezi salariul, fiindca obligatiile tale sunt destul de complexe. In loc sa te gandesti la partea financiara, ar trebui sa te axezi pe partea de executie. Astfel, daca iti vei indeplini cu succes sarcinile, la urmatoarea renegociere poti cere si o marire salariala.

5. "Renunt!"

Indiferent de cat de greu ar parea ceea ce faci, nu trebuie sa renunti intr-un mod agresiv. Cu toate ca iti vei dori sa demisionezi cat mai rapid, ai rabdare, fii diplomat si lasa o impresie buna despre tine. Despartirea aceasta trebuie facuta in termeni amiabili.

Un job nou inseamna acceptarea schimbarii si adaptarea la situatii limita. De asemenea, trebuie sa ai in vedere ca succesul nu va veni peste noapte si fara a depune un minim de efort. Daca iti doresti sa culegi roadele muncii tale si sa evoluezi in cariera, ai nevoie de rabdare, perseverenta si entuziasm.

 

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de Facebook, Twitter sau LinkedIn!

Sursa: businessinsider.com

Traducere: Minodora Florescu