8 lectii de leadership, pe care sa le aplici in business

8 lectii de leadership, pe care sa le aplici in business

In ciuda expertizei, a aptitudinilor si a educatiei, nimic nu te pregateste concret pentru a deveni un lider in afaceri. Vor exista multe momente in care experimentezi, pe masura ce iti cresti business-ul.

Sunt fondatorul unei afaceri de aproape 10 ani. De-a lungul anilor, am facut multe greseli, iar multe dintre ele au fost costisitoare. Pentru a te ajuta sa iti cresti afacerea mult mai usor, urmeaza cele 8 sfaturi despre leadership, ale unor bogati oameni de afaceri:

1. Crede in afacerea ta

Sir Richard Branson a spus-o cel mai bine: “Daca tu nu esti mandru de ceea ce faci, de ce ar fi altcineva? Nu te lasa orbit numai de obtinerea profitului. Este foarte important sa iti pastrezi atentia pe ceea ce faci, pentru ca cei din jur te vor imita.” 

2. Angajeaza oameni cu skill-uri superioare

Aceasta opinie este impartasita si de Jack Ma, CEO la Alibaba, care considera ca este esential ca liderul sa nu isi compare niciodata abilitatile cu cele ale angajatilor.

“Angajatul tau ar trebui sa detina skill-uri tehnice care sa fie superioare celor pe care le ai tu. Daca nu le are, atunci poate ca ai angajat persoana nepotrivita.”, considera Jack.

3. Ofera-le angajatilor asteptari si training

Angajatii trebuie sa cunoasca foarte bine asteptarile angajatorilor, pentru a putea ajunge la un nivel cat mai inalt, din punct de vedere profesional.

Pentru a fi ajutati sa isi dezvolte abilitatile care se concretizeaza in performanta in cadrul companiei, Ari Weinzweig, CEO la Zingerman, recomanda angajatorilor sa investeasca in oamenii lor. Programele de training si instrumentele pe care le pun la dispozitie tehnologia din ziua de astazi sunt perfecte in acest sens.

4. Da tonul in companie

“Poti investi o mie de dolari in consultanti pentru a creiona o cultura de brad, dar pana la urma totul tine de perspectiva si modul de a actiona ale fondatorului”, considera Kristi Hedges, leadership coach la The Hedges Company.

Compania este o oglinda a actiunilor managerilor, iar strategia nu trebuie sa lipseasca: “Daca esti motivat si fericit in rolul tau, atunci si altii te vor urma. Daca esti extenuat si indiferent, energia ta va impregna totul. Fondatorii trebuie sa se asigure ca lucreaza la acest rol si la al companiei, ca totul sa fie cat mai provocator. Daca te pui pe ultimul loc, vei aduce prejudicii intregii organizatii.

5. Evolueaza in mod constant

Bill Gates remarca urmatorul paradox: “Intotdeauna supraestimam schimbarea care va avea loc in urmatorii doi ani si o subestimam pe cea care va avea loc peste zece ani.”

Chiar si dupa ce Microsoft a devenit un lider in industrie si a obtinut un profit de miliarde de dolari, Gates a investit in cresterea companiei. Diversificarea produselor si investitiile indreptate spre cresterea echipei le-a mentinut succesul pe o piata extrem de competitiva.

6. Incurajeaza-ti angajatii

Atunci cand lucrezi la increderea pe care i-o arati unei persoane, cresti un caracter dar si un om pe termen lung. Fondatorul Walmart crede ca pentru a avea angajati loiali si foarte buni, managerii trebuie sa construiasca relatii solide cu angajatii.

7. Fii transparent

Cand angajatilor li se refuza accesul la informatii, pot devini ranchiunosi, asa ca incep sa faca tot felul de investigatii. CEO-ul de la LinkedIn, Jeff Weiner, recomanda practicarea transparentei in cadrul companiilor, pentru ca angajatii sa simta ca fac parte din organizatie tot timpul, si nu doar ocazional.

8. Provoaca “status quo-ul”

Matt Wagner, vicepresedinte de strategie la Client Focus, a intalnit doua tipuri de angajati la locul de munca, de-a lungul timpului.

Blazatii care se simt bine in mediocritate si urasc schimbarile nu vor avea niciodata o implicare concreta in companie. De partea cealalta, sunt angajatii pentru care schimbarea si cresterea profesionala devin necesitati. Acestia din urma provoaca “status quo-ul” in mod constant, reusind sa produca schimbari notabile in organizatie.

Companiile au nevoie de lideri care sa isi motiveze angajatii, pentru a se asigura ca isi castiga un loc solid pe piata si o voce distincta de cea a competitorilor.

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter, sau LinkedIn!  

 

 

Sursa: Entrepreneur

Traducere: Diana Petroiu