Cat de mult conteaza imaginea unui brand pentru vanzari

Cat de mult conteaza imaginea unui brand pentru vanzari

Cat de mult conteaza imaginea unui brand pentru vanzari

Foto: RisCo

De ce suntem dispusi sa platim de trei ori mai mult pentru un produs de firma decat pentru unul necunoscut? Chiar daca produsul de firma nu este neaparat mai calitativ decat cel ”no name”, scoatem din buzunar sume mari de bani, si asta fara sa avem nici cea mai mica retinere. Cu cat este mai scump, cu atat ne simtim mai bine!

De fapt, atunci cand cumparam un produs de firma, platim brand-ul, imaginea pe care si-a construit-o compania respectiva. Un brand cunoscut ofera in mintea consumatorului impresia unei calitati superioare si prin urmare acesta are mai multa incredere intr-un produs de brand decat intr-un produs de care nu a mai auzit pana atunci.

Este de la sine inteles ca orice companie isi doreste un brand puternic si o imagine pozitiva. Pentru o firma mica, aflata la inceput de drum, crearea unei astfel de imagini poate insemna un efort mai mare, dar cu putina rabdare, mai mult timp si ceva bani, acest lucru se poate realiza.

 

Cum se construieste imaginea unui brand

 

 

Logo

Identitatea unei firme este reprezentata in primul rand prin logo. Ai nevoie de un logo atractiv, clar si relativ simplu pentru a atrage atentia asupra companiei tale. Gandeste-te la cele mai cunoscute brand-uri din istorie si vei vedea ca logo-urile companiilor respective sunt simple si usor de recunoscut.

O combinatie potrivita de culori (maxim doua este recomandarea specialistilor), un motto sau un slogan adaugat la simbolul grafic, un font adecvat mesajului pe care vrei sa-l transmiti, toate acestea ar trebui luate in considerare atunci cand iti creezi un logo.

Logo-ul trebuie sa defineasca compania, sa fie memorabil si sa dea dovada de profesionalism!

 

Website

 

Indiferent ca-ti desfasori activitatea online sau nu, website-ul pe care-l construiesti este cartea de vizita a companiei tale. Daca ai un magazin online, este inutil sa spunem cat de mult conteaza modul in care este creat site-ul. Cat de usor se incarca, cat de bine sunt aranjate in pagina produsele pe care le vinzi samd. Cu cat site-ul este mai prietenos si mai usor de folosit, cu atat vanzarile vor fi mai mari!

Si in cazul in care nu ai un magazin online, un site este important pentru a-ti prezenta serviciile si pentru a te promova cat mai bine. Site-ul este imaginea companiei tale in mediul online si pentru ca stim cu totii cat de important este in zilele noastre internetul, atunci e clar ca trebuie sa-i acorzi site-ului tau o atentie deosebita.

 

Locatie

 

In cazul in care ai o cafenea, un butic sau un magazin de desfacere, spatiul in care pasesc clientii este extrem de important. O locatie aranjata si mai ales curata transmite incredere si-i face pe clienti sa-i treaca pragul.

Gandeste-te cat de multi clienti ar vrea sa cumpere prajituri dintr-o cofetarie care are vitrina plina de praf si cu muste plimbandu-se liber, ca pe bulevard? Si cate prajituri ai cumpara de la o cofetarie cocheta si curata?

Locatia este importanta si daca ai o companie de servicii. Daca aduci potentialii clienti la sediul tau care este de fapt un birou nespalat de o luna de zile, cu siguranta ca nu vei semna nici un contract de colaborare. Pe acelasi principiu, nu vei putea gasi oameni pe care-i sa-i angajezi pentru ca acestia nu vor avea incredere in ceea ce ai de oferit!

E adevarat insa ca imaginea unui brand inseamna mai mult decat un logo interesant, un site profesionist si o locatie draguta!

Ca imaginea unui brand sa fie completa, o companie trebuie sa-si mentina produsele si serviciile la o calitate superioara, iar o data ce a castigat clienti, aceasta trebuie sa faca eforturi constante de a-i multumi.

 

Calitatea produselor si serviciilor oferite

 

Vei putea crede ca in momentul in care ai reusit sa atragi cativa clienti ai scapat de griji, dar adevarul este ca de-acum inainte incepe munca si mai grea. Fidelizarea clientilor, mentinerea unor produse si servicii de calitate superioara nu este deloc treaba usoara si conteaza enorm pentru construirea imaginii brandului companiei tale.

 

Persoanele cu care te asociezi, campaniile si proiectele in care te implici

 

 

O data ce ai reusit sa-ti creezi un anume statut, e important sa ai grija cu cine iti asociezi brand-ul. Trebuie sa iei in considerare tipul de clienti pe care-i ai in target si mesajul pe care vrei sa-l transmiti inainte de a-ti asocia numele cu diverse vedete, parteneri de afaceri samd.

 

Cum influenteaza imaginea vanzarile unei companii

 

Imaginea unui brand este importanta pentru ca, la urma urmelor, iti aduce mai multi clienti. Mai multi clienti inseamna mai multe vanzari si mai multi bani pentru tine! Iata mai jos, de ce:

O imagine de brand puternica poate influenta comportamentul consumatorilor. Daca intrebi utilizatorii de iphone de ce este mai bun iphone-ul decat restul de smartphones, majoritatea nu au un raspuns valabil. Ideea nu este ce poate sa faca mai bine un iphone, ideea este ca trebuie sa-ti cumperi iphone tocmai pentru ca este un iphone!

Cu cat imaginea de brand este mai puternica, cu atat loialitatea consumatorilor va fi mai mare! Un fan Nike va cumpara tricouri si sepci Nike pana nu mai poate si nu va trada niciodata brandul american pentru....Adidas!!!

O imagine de brand puternica inseamna ca toate marile companii vor dori sa se asocieze cu tine! Iar asta se traduce prin mai multe contracte de colaborare si mai mult cash pentru tine!

O imagine de brand cunoscuta inseamna diferentiere fata de competitie. Cine nu vrea sa fie original si altfel? Nu putini sunt aceia care vor plati doar ca sa iasa in evidenta cu produsul pe care-l poarta. Un parfum de la Chanel nu este acelasi lucru cu un parfum fake cumparat de la chinezi, nu-i asa?

Chiar daca pare un pic superficial, imaginea unui brand conteaza mai mult decat ne putem da seama! Imaginea vinde si o face foarte bine!

Te-ar putea interesa si: Fara reclama nu existi! Cum sa-ti faci in mod creativ publicitate

Friday, 03-May-2019
Autor: RisCo

Recomandari RisCo: