Ce este poziționarea SEO și cum o poți îmbunătăți

Ce este poziționarea SEO și cum o poți îmbunătăți

Ai o firmă mică și crezi că prezența în mediul online nu este necesară? Te înșeli. Indiferent de dimensiunea sa, aceasta trebuie să fie prezentă online. În caz contrar, este ca și cum nu ar exista, iar pentru a realiza acest lucru este necesar să îți creezi un site și să profiți cât mai mult de rețele de socializare, printre altele.

Mulți oameni de afaceri și antreprenori nu sunt încă pe deplin conștienți de ce înseamnă să ai o prezență pe Internet și cum să o realizezi cu succes. Adică nu cunosc termeni precum SEO, SEM și importanța lor. Din acest motiv, în cele ce urmează îți vom oferi câteva informații despre ce este poziționarea SEO și cum poate fi îmbunătățită.

Ce este poziționarea SEO?

 

Poziționarea SEO (Search Engine Optimization) se referă la tehnicile și strategiile aplicate conținutului digital dezvoltat de un brand sau companie, cu scopul de a apărea în primele rezultate ale algoritmilor de căutare.

Cum să îmbunătățești poziționarea SEO

 

Profită de SEO on-page

 

SEO on-page constă în optimizarea elementelor care fac parte din pagina, precum conținutul vizibil și codul sursă HTML, astfel încât site-ul să se poziționeze mai bine în motoarele de căutare. Aceste elemente sunt:

  • Cuvinte cheie
  • Structura textului
  • Titlu, subtitlu și meta descriere
  • Imagini și videoclipuri
  • Etichete HTML, cum ar fi H1, H2, H3 și categoriile ulterioare

Dacă vei optimiza fiecare dintre aceste elemente, vei obține cea mai bună clasare posibilă.

 

Cuvinte cheie

Folosirea cuvintelor cheie în mod forțat sau excesiv poate provoca efectul opus a ceea ce te aștepți atunci când le incluzi în text. Prin urmare, cel mai bine este să le folosești în mod natural. Le poți modifica puțin, astfel încât să se încadreze bine în context și să nu se repete.

Titlurile, subtitlurile, meta-descrierea și adresa URL pot include, de asemenea, cuvintele cheie. Așa că nu le include forțat în corpul textului.

 

Structura textului

Structura textului oferă și oportunități de optimizare a conținutului. De exemplu, dacă găsești subiecte relevante pentru un articol, le poți include pentru a îmbunătăți performanța și pentru a face ca site-ul apară în primele 3 rezultate ale unei căutări organice.

Imagini și videoclipuri

În general, cu toții ne dorim ca imaginile și videoclipurile folosite să fie de o calitate cât mai înaltă posibil. Adevărul este că există o limită în ceea ce privește greutatea care influențează timpul necesar pentru încărcare pe mobil sau în procesor.

Ideal este să comprimi fișierele astfel încât viteza de încărcare să nu fie afectată. Acest lucru va face ca imaginile să fie optime pentru motoarele de căutare.

De asemenea, îți recomandăm să numești corect fișierul imagine și să adaugi o meta-descriere care să includă cuvinte cheie. Poți folosi și descrieri directe, legate de secțiunea în care se găsesc în conținut.

 

Etichete

Titlul este cea mai importantă etichetă dintr-un text optimizat SEO. Cu toate acestea, celelalte etichete sunt, de asemenea, esențiale. De exemplu, meta-descrierea fiecărui articol publicat (un fel de rezumat) este de obicei afișată sub titlu în rezultatele Google, așa că este foarte important să o folosești.

Trebuie să ții cont de ierarhiile etichetelor pentru a le folosi corect într-un conținut optimizat.

  • <h1> </h1> este folosit în titlul articolului;
  • <h2> </h2> este folosit pentru subiectele secundare ale articolului;
  • <h3> </h3> este foarte util pentru evidențierea secțiunilor;
  • <h4> </h4> ajută la evidențierea ideilor principale ale unui subiect secundar.
  • <h5> </h5> deși nu este utilizat pe scară largă, poate fi util pentru defalcarea componentelor unei secțiuni.

Dacă utilizezi corect aceste etichete, se va îmbunătăți poziționarea SEO a conținutului tău.

Profită de SEO off-page

SEO off-page se referă la lucrurile pe care le poți face în afara paginii, pentru a optimiza poziționarea acesteia în motoarele de căutare. Iată în ce constau unele dintre aceste acțiuni.

Link building

Link building este o strategie de crearea de link-uri. Aceste link-uri sunt cunoscute ca backlink-uri și constituie unul dintre cei mai importanți factori de clasare pentru Google.

Link-urile de pe alte site-uri reprezintă voturi de încredere în favoarea site-ului tău. Cu cât primești mai multe, cu atât probabilitatea de poziționare în motoarele de căutare este mai mare.

Dimpotrivă, cu cât ai mai puține, cu atât este mai greu să convingi Google că site-ul tău este de încredere și relevant.

Backlink-urile indică faptul că alte pagini au încredere în autoritatea ta. Crearea unui link extern este o strategie off-page esențială. Există mai multe tipuri de link-uri:

  • Link-uri organice, când alte site-uri sau consumatori menționează marca ta organic.
  • Link-uri create, care necesită un pic de efort din partea ta, cum ar fi contactarea editorilor pentru atribuirea sau crearea link-urilor.

Este important să folosești strategii white hat sau de asociere naturală pentru a obține backlink-uri, deoarece alte metode, cum ar fi inundarea forumurilor și a secțiunilor de comentarii cu link-uri către site-ul tău, pot determina Google să te penalizeze.

Crearea de conținut de calitate

Puține lucruri sunt la fel de eficiente pentru poziționarea SEO unui site precum conținutul de calitate: articole, infografice, videoclipuri, imagini caracterizate de un strop de creativitate

Dacă ai conținut original și interesant, șansele să obții o bună poziționare în motoarele de căutare cresc considerabil. Pentru a realiza acest lucru, trebuie să apelezi o firmă SEO care dispune de persoane care pot crea mesaje convingătoare.

Iată câteva dintre întrebările la care trebuie să răspunzi pentru ca experiența utilizatorului să fie optimă pe site-ul tău, nu doar în ceea ce privește performanța paginilor site-ului, ci și în ceea ce privește conținutul, experiența și construirea de autoritate pentru marca ta:

  • Cine este publicul tău?
  • Care sunt interesele sale?
  • Ce servicii sau produse pe care le oferi trezesc interesul publicului?

Conținutul este la fel de important precum descoperirea publicului țintă pe care vrei să-l atragi. Pentru a face acest lucru, trebuie să evaluezi intenția sa de căutare pe site. Trebuie să analizezi ce tipuri de rezultate prezintă SERP (imagini, videoclipuri, fragmente, meta-descrieri). Acest lucru îți permite să definești publicul țintă pe baza cuvintelor cheie care ar putea conduce utilizatorii către site-ul tău.

Cunoscând publicul mai bine plecând de la intenția sa de căutare, poți dezvolta o strategie SEO adaptată nevoilor lor și ale tale ca firmă.

Dar, pentru a face acest lucru, cel mai bine este să apelezi la o firmă SEO capabilă să îți creeze o strategie menită să te ajute să crească vizibilitatea online a afacerii tale și, implicit, numărul de clienți potențiali. Succes îți dorim!