Cele mai bune sfaturi de business de care ai nevoie

Cele mai bune sfaturi de business de care ai nevoie

Nu exista nici o reteta care sa garanteze succesul unei afaceri. Acesta depinde in mare masura de abilitatile antreprenorului de a se adapta mediului de afaceri, de capacitatea acestuia de a lua deciziile potrivite la momentul potrivit, dar si de gradul sau de toleranta la risc.

Atunci cand ai o afacere, primesti multe sfaturi de business din toate partile, insa e de la sine inteles ca nu toate merita urmate. Chiar daca nu sunt rau-intentionate, unele sfaturi pur si simplu nu se potrivesc cu specificul sau strategia business-ului tau. Ca antreprenor, trebuie sa asculti toate sfaturile care ti se dau, sa fii la curent cu toate noutatile (in materie de management, strategie si tehnologie) si sa aplici in afacerea ta doar ce ti se potriveste si ce consideri tu a fi cel mai bine pentru tine. Cu cat te decizi mai repede ce sfat sa iei in considerare ca sa aplici in afacerea ta, cu atat succesul tau este mai aproape.

Iata cateva sfaturi de business de la unii dintre cei mai de succes oameni de afaceri care te pot ajuta sa construiesti o baza solida pentru afacerea ta.

 

Cele mai bune sfaturi de business vin de la oamenii de succes

 

Bill Gates, Jeff Bezos, Oprah Winfrey si altii ca ei sunt oameni care au creat imperii de miliarde de dolari esuand si castigand de nenumarate ori in afacerile lor, asadar sunt probabil cei mai in masura sa dea sfaturi. Ia-ti carnetul si noteaza-ti cateva dintre cele mai bune sfaturi de business pe care le vei primi vreodata:

 

1. Gandeste simplu- Maurice Saatchi

”Simplitatea este scopul, nu punctul de pornire.”

 

Maurice Saatchi este co-fondatorul cunoscutei companii de publicitate Saatchi&Saatchi. El considera ca succesul inseamna sa mentii lucrurile cat se poate de simple pentru ca de cele mai multe ori, ideile cele mai simple sunt cele mai de succes. Nu are rost sa complici produsele, pentru ca in cele mai multe cazuri acestea vor fi prea scumpe sau prea dificil de folosit si nimeni nu-si va bate capul cu ele. Redu caracteristicile inutile ale unui produs si fii eficient pastrand cele mai simple si coerente procese in cadrul companiei. Concentreaza-te pe produsele care-ti aduc cele mai mari profituri si imbunatateste-le pe acelea. Nu te pierde in prea multe oferte si prea multe produse pentru ca te va costa prea mult.

 

2. Viteza cu care sunt luate deciziile face diferenta intre compania aflata pe primul loc si restul lumii – Jeff Bezos

”Viteza conteaza in afaceri. Multe decizii si actiuni sunt reversibile si nu au nevoie de studii aprofundate. Noi (n.r. la Amazon) punem valoare pe asumarea unui risc calculat”.

 

In secolul vitezei, cu cat iei decizii mai repede, cu atat vei avea mai mult de castigat. Cu cat te gandesti mai mult, cu atat toleranta ta la risc va fi mai mica si nu vei mai fi dispus sa pui in aplicare o idee sau un proiect. In scrisoarea anuala transmisa angajatilor sai, Jeff Bezos spune ca cel mai bine este sa iei decizii avand aproximativ 70% din informatiile de care ai nevoie. Daca astepti sa ai 90% din informatii in majoritatea cazurilor, vei fi mult prea lent. In plus de asta, trebuie sa fii bun in recunoasterea si corectarea rapida a deciziilor care nu s-au dovedit a fi bune. Daca reusesti sa corectezi greseala, tot procesul (decizie rapida-corectare greseala) te va costa mult mai putin decat daca ai luat o decizie prea lenta.

 

3. Informatia este cheia succesului cu conditia sa stii s-o folosesti in mod inteligent! – Bill Gates

”Felul in care colectezi, gestionezi si utilizezi informatia va face diferenta intre succes si esec”.

 

 

Astazi este mai usor ca niciodata sa gasesti informatia de care ai nevoie, trebuie doar sa stii unde s-o cauti si ce sa faci cu ea. Fluxul de informatii dintr-o companie functioneaza ca sangele din organismul uman. Modul in care se obtin informatiile si felul in care ajung in timp util la persoanele din companie care au nevoie de ele este vital pentru succesul respectivei companii. O structura organizationala deschisa, care sa permita schimbul liber de idei si informatii va imbunatati dramatic capacitatea unei companii de a se dezvolta si de a folosi toate oportunitatile de business care i se ivesc. Fii la curent cu toate noutatile si foloseste toate solutiile inteligente de business care ti se potrivesc.

 

4. Scapa de obsesia perfectiunii – Ankur Nagpal

”Scapa de frica de a fi perfect”.

 

Ankur Nagpal este fondatorul unei cunoscute platforme de cursuri online, Teachable. El ajuta la crearea site-urilor de web pentru cei care ofera cursuri online si gazduieste continutul acestor cursuri. Nagpal spune ca majoritatea antreprenorilor asteapta luni sau chiar ani îniante de a lansa un produs sau un proiect, pentru a obtine in acest fel o oarecare perfectiune. Ca urmare a acestei asteptari prea lungi, antreprenorii ajung sa nu-si indeplineasca obiectivele de afaceri. Sfatul lui este sa nu astepti ca produsul tau sa fie perfect. Mai intai lanseaza-l, lasa-ti clientii sa-l foloseasca, asculta ce spun ei despre produs si apoi imbunatateste-l corespunzator. Produsul tau nu va fi niciodata perfect, iar tu trebuie sa te obisnuiesti cu ideea asta. Seteaza-ti standarde inalte de calitate si fa tot ce-ti sta in putere sa le obtii, insa ai in vedere ca tot timpul vei avea ceva de imbunatatit la produse, servicii si procese. Testeaza, invata si imbunatateste!

 

5. Daca nu ai cazut, inseamna ca nu ai mers – Oprah Winfrey

”Foarte bine daca ai cazut. Lumea arata diferit de acolo de jos.”

 

Nu conteaza de cate ori ai esuat, conteaza sa ai puterea s-o iei de la capat. Ce altii vad ca fiind un esec, Oprah vede ca fiind o noua perspectiva, o noua lectie, o noua piatra pusa catre destinatia finala. Sfatul lui Oprah este sa faci lucrul de care te temi cel mai mult, iar daca ai esuat realizandu-l, incearca din nou si fa-l mai bine. Nu-ti fie frica de esec si de asumarea riscurilor, pentru ca doar cei care nu incearca sa faca ceva nu gresesc niciodata. Esecul este un test pe care trebuie sa-l treci, altfel nu ai ce cauta in lumea oamenilor de succes.

 

6. Succesul nu se obtine peste noapte si nici fara efort – Mark Cuban

”Nu exista scurtaturi. ABSOLUT NICIUNA.”

 

 

Mark Cuban este proprietarul echipei de basket din NBA, Dallas Maverick, proprietarul unei companii de media si este unul dintre cei mai de succes oameni de afaceri din SUA. Cel mai bun sfat de business al lui Cuban este sa nu cumva sa crezi ca exista vreo scurtatura in drumul catre succes. Succesul pentru Cuban inseamna munca, efort, perseverenta. Chiar daca internetul este plin de povesti ale unor oameni de afaceri care au dat lovitura dintr-odata si s-au imbogatit peste noapte, nu te increde in astfel de lucruri. Nu exista asa ceva. Este ca zicala romaneasca: ”nu tot ce zboara se mananca”. Succesul adevarat, cel care dainuie in timp, se obtine greu, cu mult efort si multa perseverenta. Chiar daca munca din spatele succesului nu se vede, nu inseamna ca ea nu exista. In spatele milioanelor de like-uri sau pozelor perfecte de pe Instagram stau mii de ore de munca. Nimic nu se obtine usor, inceteaza sa crezi asta!

 

7. Ai grija la oamenii cu care iti construiesti echipa - Warren Buffet

”Cineva mi-a spus odata ca, atunci cand iti angajezi un om, sa te asigur ca are trei calitati: integritate, inteligenta si energie.”

 

O companie traieste datorita oamenilor. Atat celor care o conduc, cat si celor care muncesc pentru ea. Dupa Buffet, integritatea este cea mai importanta calitate pe care trebuie s-o aiba un angajat pentru ca lipsa acesteia dauneaza companiei mai devreme sau mai tarziu. Cauta oameni integri atunci cand iti construiesti echipa, oameni care gandesc liber, au idei, sunt deschisi si dornici sa le puna in practica. Creaza o cultura in compania ta care sa permita inovatia si pune angajatul pe primul loc! 

Te-ar putea interesa si: Richard Branson - pe primul loc in companie se afla angajatul, nu clientul