China, in viitorul plan strategic al Renault

China, in viitorul plan strategic al Renault

Directorul general al aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a anuntat ca intentioneaza sa puna China in centrul planului sau strategic pentru perioada 2017-2022.

Renault spera la o crestere a cererii de vehicule din China si a inaugurat recent prima fabrica de asamblare de pe cea mai mare piata auto din lume, unde vanzarile au scazut pe parcursul anului trecut.

Investitita realizata pentru fabrica din Wuhan  a fost de 870 milioane de euro. Jacques Daniel, seful societatii mixte formate din Renault si partenerul local Dongfeng Motor Group a declarat ca  productia din cadrul acestei fabrici, din centrul Chinei, ar putea fi dublata sau chiar triplata fata de productia sa initială de 150.000 de vehicule pe an.

Acesta sustine ca patrunderea pe o piata cu 20 de milioane de vehicule pe an este un lucru bun pentru un producator.

Renault a fost pana acum un jucator marginal in China. Spre deosebire de Nissan, Renault nu a avut productie locala, bazandu-se in schimb pe importuri mai putin profitabile, cum ar fi Coreea de Sud, construind un vehicul utilitar sport.

Vanzarile de autovehicule in China au inregistrat in 2015 cel mai lent ritm de crestere din ultimii trei ani. Renault se asteapta la o crestere a vanzarilor in aceasta de 5%, in 206, dupa ce va produce pentru prima data autovehicule in statul asiatic.

Sursa: Reuters