Clubhouse - reteaua sociala a momentului. Isteria invitatiilor

Clubhouse - reteaua sociala a momentului. Isteria invitatiilor

Clubhouse este aplicatia care a creat isterie printre utilizatorii de internet zilele acestea. Desi are aproape un an vechime, ceea ce unii au numit "reteaua sociala a viitorului" a devenit faimoasa dupa ce doua nume grele au participat la un audio-chat pe Clubhouse. Este vorba de Elon Musk si Vlad Tenev. In toata lumea, oamenii cer invitatii, pentru ca reteaua are un caracter exclusivist. The Guardian si Reuters i-au dedicat cate un articol.

Martie 2020 - nasterea Clubhouse

Anul pandemic 2020 a fost momentul aparitiei retelei Clubhouse. In martie anul trecut doi antreprenori din Silicon Valley au lansat-o si desi initial nu parea sa fie o aplicatie stralucita, numarul solicitarilor de inscriere in reteaua sociala a inceput sa creasca. Inceputul acestui an i-a adus insa un boost de utilizatori. Clubhouse este o retea sociala care se bazeaza pe chat audio. Poti initia conferinte si conversatii, poti participa la interviuri. Asta daca reusesti sa ajungi in Clubhouse. Pentru ca, da, aplicatia este una exclusivista si se intra doar pe baza de invitatii. Ce inseamna asta? Ai nevoie ca un utilizator al aplicatiei sa iti ofere invitatie. Apoi, pe baza ei, iti faci propriul profil. Clubhouse incearca sa afle mai multe despre tine, pentru ca astfel sa iti indice camerele de conversatie potrivite pentru interesele si hobby-urile sale.

Odata intrat, te vei simti la fel ca la o conferinta telefonica. Anumiti utilizatori pot discuta un subiect, in timp ce alti utilizatori pot asculta. Din acest punct de vedere seamana foarte mult cu ideea de podcast. Din moment ce discutia se incheie, totul dispare si nu ramane nimic inregistrat pentru a putea fi ascultat ulterior.

Isteria invitatiilor

Partea interesanta acum intervine. Un utilizator are la dispozitie doua invitatii pe care le pot oferi. In multe tari, ca si in Romania recent au aparut oportunistii, care nu se limiteaza sa ofere invitatiile prietenilor, ci fac bani de pe seama lor. Invitatii se vand pe E-bay sau Alibaba cu pana la 50 euro.

In Romania, invitatiile au inceput sa se vanda pe OLX cu sume intre 30-50 euro. Altii vand invitatiile pe grupuri de facebook, dar sunt si persoane care pur si simplu le ofera doritorilor, fara a percepe bani.

Episodul Elon Musk

Clubhouse este din ce in ce mai cautat de antreprenori, de oamenii de business. Nu e de mirare ca aplicatia a devenit si mai cunoscuta dupa ce magnatul Elon Musk a participat la o discutie pe Clubhouse.

"Recent aplicatia a castigat mai multa popularitate, devenind ceva mainstream atunci cand Elon Musk a gazduit un audio chat prin intermediul Clubhouse, avand o discutie cu Vladimir Tenev , un antreprenor miliardar, cofondator al Robinhood. Evenimentul a depasit limitele aplicatiei in ceea ce priveste camera de conversatie si a fost transmis in direct pe YouTube", a scris The Guardian.