Cum iti pastrezi angajatii in companie. Sfaturi pentru a evita demisiile!

Cum iti pastrezi angajatii in companie. Sfaturi pentru a evita demisiile!
Foto: RisCo

E bine cunoscut faptul ca motivatia financiara de una singura nu mai este suficienta pentru a-i face pe angajatii unei companii sa ramana la actualul job. Plictiseala la job, relatiile dificile cu sefii sau colegii de serviciu, sentimentul inutilitatii, toate acestea reprezinta motive pentru care angajatii demisioneaza de la actualul loc de munca.

Pe langa motivatia interna pe care fiecare angajat trebuie sa si-o gaseasca singur, exista totusi cateva lucruri pe care angajatorul poate sa le faca in asa fel incat sa-si pastreze cat mai mult timp angajatii. Daca procesul de selectie si recrutare al unei companii este unul foarte bun inseamna ca aceasta si-a angajat oamenii potriviti si astfel are tot interesul sa-si mentina toti angajatii, atat cei mai pretiosi, cat si pe cei mai putini buni.

De ce este interesat angajatorul sa-si retina TOTI angajatii?

In fiecare angajat exista un potential, iar daca o companie are o politica de HR buna, ea poate beneficia de calitatile si potentialul FIECARUI angajat, astfel:

  1. Proces de recrutare bun  compania angajeaza omul potrivit pentru fiecare job in parte

  2. Sistem de compensatii si beneficii bun ⇒ organizatia ii satisface angajatului nevoile materiale si astfel acesta are o motivatie in plus de a performa

  3. Sistem de instruire bun  compania acorda posibilitatea dezvoltarii din punct de vedere profesional a angajatilor, transformandu-i din angajati mai putin performanti in angajati buni

Creand un astfel de sistem eficient, toti angajatii sunt importanti pentru ca aduc valoare adaugata companiei respective.

Un alt motiv pentru care o companie este interesata sa-si pastreze angajatii este faptul ca o fluctuatie permanenta de personal o poate costa o gramada de bani. Sunt foarte multe cheltuieli cu angajarea, integrarea si instruirea noilor angajati, bani pe care compania i-ar putea folosi intr-un mod mai constructiv.

Asadar, ce e de facut?

Ce trebuie sa faca un angajator pentru ca angajatii sai sa nu paraseasca compania?

 

 

Cultura unei companii conteaza enorm pentru ca aceasta sa-si pastreze angajatii. Dar ce inseamna mai exact cultura unei companii? Inseamna pe de o parte modul in care aceasta si-a definit principiile dupa care se ghideaza, iar pe de alta parte felul in care organizatia respecta aceste valori in activitatile de zi cu zi. O cultura pozitiva ii va face pe angajati sa se gandeasca de doua ori inainte sa-si gaseasca un job in alta parte, asadar iata cum ar trebui sa arate cultura pozitiva a companiei si ce ar trebui sa faca, in mod concret aceasta:

1. Sa explice foarte clar responsabilitatile angajatilor. Fiecare angajat trebuie sa-si cunoasca fisa postului si sa stie exact ce se asteapta de la el.

2. Sa aprecieze productivitatea si eficienta angajatilor si sa nu tolereze non-performanta. Remuneratia individului trebuie sa fie proportionala cu prestatia sa si pe cat posibil sa nu existe angajati cu diferente mari de performante, dar cu acelasi salariu.

3. Sa fie transparenta si deschisa. O companie trebuie sa comunice eficient cu angajatii sai. Acestia trebuie sa fie informati la timp de schimbarile majore aparute in companie si de felul in care acestea ii afecteaza in mod direct. De asemenea, angajatii trebuie sa stie ca au o usa deschisa la senior management, in cazul in care doresc sa comunice cu ei.

4. Sa ofere un mediu propice dezvoltarii profesionale si personale. Poate ca acest aspect este unul dintre cele mai importante lucruri pe care o companie trebuie sa le faca pentru angajatii sai. Ea trebuie sa se implice activ in planul de cariera al angajatilor, de exemplu prin crearea unui program de training eficient in care fiecare angajat sa aiba posibilitatea sa participe la cursuri de specializare, sa se implice in diverse proiecte, etc. De asemenea, sesiunile de mentoring si coaching din partea managerilor catre angajati sunt extrem de importante, iar dezvoltarea unei strategii de talent management este absolut obligatorie.

5. Sa ofere feedback constant angajatilor despre performantele si evolutia acestora. Feedback-ul este foarte important. Compania trebuie sa se asigure ca fiecare angajat primeste un feedback constructiv de la superiorul sau. Angajatii trebuie sa stie ce fac bine si ce nu, ce ar trebui sa imbunatateasca, iar acest lucru nu ar trebui sa se intample o data pe an la evaluare, ci in mod constant, in timp real. Atentie insa cum se acorda acest feeedback, sa nu fie intr-un mod care inhiba si distruge, ci intr-un mod pozitiv, constructiv.

In general, daca o companie face aceste lucruri inseamna ca are o cultura care pretuieste individul si isi trateaza angajatii cu respect. Ea stie ca, daca angajatul are la dispozitie un mediu pozitiv, in care se simte in siguranta si in care poate sa se dezvolte profesional si personal, el nu va mai pleca atat de usor de la jobul sau. El se va identifica cu valorile si principiile companiei si se va simti ca apartinand respectivei organizatii.

Monday, 03-June-2019
Autor: RisCo

Recomandari RisCo: