Cum sa treci testul psihologic la interviul de angajare. Sfaturi practice!

Cum sa treci testul psihologic la interviul de angajare. Sfaturi practice!

Exista unele companii care, in procesul de recrutare, solicita si evaluarea psihologica a potentialilor angajati. Aceasta practica le ofera angajatorilor o imagine mai clara asupra viitorilor angajati si ii ajuta sa vada daca acestia se potrivesc cu cerintele postului si cultura organizatiei.

 

Cu ajutorul testului psihologic solicitat la angajare, specialistul de resurse umane evalueaza comportamentul candidatului pentru a intelege mai bine ce-l motiveaza pe acesta sa faca performanta.

 

Sunt insa si intrebari in care sunt testate aptitudinile personale, pentru ca angajatorul sa-si faca o idee despre cum ar putea viitorul angajat sa faca fata cerintelor postului si situatiilor stresante care ar putea aparea la acest post. Daca un candidat este capabil sa ia decizii rapide si corecte in conditii de stres este foarte important pentru companie, astfel ca testele ar putea fi si contra cronometru.

 

Ce trebuie sa faci ca sa treci testul psihologic?

 

Daca vrei sa treci cu bine astfel de teste, cel mai bine este sa te pregatesti temeinic dinainte. Iata cateva idei despre ce trebuie sa faci ca sa te ajute sa-ti depasesti emotiile, sa te concentrezi mai bine si sa ai rezultate favorabile la testare:

 

1. Cunoaste nevoile companiei si cerintele postului

 

Daca stii ce-si doreste de la tine compania, atunci iti este mult mai usor sa raspunzi corect la intrebari. Asadar, in timpul interviului, pune tu intrebari angajatorului ca sa-ti dai seama despre ce fel de aptitudini are nevoie de la tine. Daca nu stii ce intrebari sa adresezi, iata cateva sfaturi aici.

 

Totodata, atunci cand mergi la interviu pentru un anumit job, ar trebui sa stii care sunt cerintele generale acelui post. De exemplu, daca aplici pentru un job din vanzari, comunicarea si relatiile interumane sunt caracteristicile esentiale de care ai nevoie. O persoana care lucreaza pe baza de comision trebuie sa stie sa se auto-motiveze, sa fie capabila sa lucreze in mod independent, sa fie increzatoare in sine si sa fie foarte optimista. Daca o vanzare nu s-a incheiat in mod favorabil, vanzatorul trebuie sa gandeasca pozitiv si sa fie capabil s-o ia de la capat.

 

2. Pune-te in locul angajatorului

 

Incearca sa gandesti ca un angajator si atunci vei intelege mai bine scopul testului psihologic. Iti vei da seama ca scopul evaluarii prishologice nu este acela de a te initimida si nici de a te descuraja. Ea este importanta pentru angajator pentru ca asa va vedea acesta daca te poti adapta culturii organizationale respective si daca esti potrivit pentru postul pentru care ai aplicat.

 

Nu lua testul ca fiind ceva personal si gandeste-te ca nu conteaza 100% in decizia finala. Angajatorul ia in calcul mai multi factori atunci cand alege candidatul potrivit, nu doar testul psihologic. Asadar, pregateste-te sufleteste pentru orice rezultat. Chiar daca este unul negativ, nu inseamna ca ai esuat, inseamna ca nu te potrivesti cu job-ul respectiv si trebuie sa continui sa cauti altceva.

 

 

3. Fa cateva teste practice inainte

 

O metoda buna de a te pregati este sa cauti modele de teste psihologice online si sa faci cateva inainte de interviu. In acest fel, te obisnuiesti cu formatul acestor teste, nu ti se va mai parea dificil si vei scapa de emotii.

 

4. Fii sincer

 

Sa fii onest si sa raspunzi sincer la intrebarile din test este poate cel mai important lucru pe care trebuie sa-l faci. Ia aminte ca nu trebuie sa-ti ”furi singur caciula” si sa minti. O minciuna va iesi la iveala, intr-un fel sau altul, mai devreme sau mai tarziu si va fi in detrimentul tau.

 

Asadar, nu incerca sa te pui intr-o lumina mai favorabila decat este cazul. Daca minti, nu doar angajatorul are de pierdut, ci si tu, pentru ca ai nevoie de un job care sa se potriveasca cu aptitudinile si caracterul tau.

 

Trebuie sa ai in vedere ca nu exista raspunsuri corecte sau gresite si e important sa fii sincer in primul rand cu tine insuti. Daca nu treci testul, inseamna doar ca nu te potrivesti in cadrul organizatiei respective, la momentul acela. Poti foarte bine sa faci performanta in alte companii!

 

Te-ar putea interesa si: Cariera este un factor de stres? Cum faci fata refuzurilor cand cauti un job!