De ce angajatorii cauta persoane cu o inteligenta emotionala ridicata

De ce angajatorii cauta persoane cu o inteligenta emotionala ridicata

Inteligenta emotionala va cantari mai mult decat IQ-ul la angajare. Nu este o presupunere, ci o certitudine! Potrivit raportului emis de World Economic Forum, inteligenta emotionala se va clasa in top 10 aptitudini in anul 2020.

Aceasta tendinta a putut fi observata de cativa ani, iar inteligenta emotionala devine mai importanta decat competentele profesionale sau nivelul de pregatire. Potrivit unui studiu realizat in 2011 pe un esantion de 2,600 de manageri si recruiteri, 71% dintre acestia au sustinut ca apreciaza mai mult inteligenta emotionala cand vor sa faca angajari. Mai mult decat atat, 75% dintre acestia au sustinut ca sunt dispusi sa ofera posibilitatea de promovare oricarui angajat care are o inteligenta emotionala foarte mare. 59% dintre ei au spus ca vor angaja oricand o persoana care are un IQ foarte mare si un nivel foarte scazut de inteligenta emotionala.

Acestea fiind spuse, ajungem sa adresam o intrebare esentiala: de ce angajatorii cauta persoane cu o inteligenta emotionala ridicata?

 

Avantajele persoanelor cu o inteligenta emotionala ridicata

 

1. Fac fata mult mai usor presiunilor

 

Abilitatea de a face fata presiunilor ce pot sa apara la job are de-a face cu abilitatea de gestionare a emotiilor. Persoanele care au o inteligenta emotionala ridicata sunt constiente de starile prin care pot sa treaca si stiu foarte bine cum sa isi gestioneze comportamentul si reactiile. Au un mecanism foarte bun de functionare si pot face fata cu brio oricarei situatii tensionate.

 

2. Coopereaza cu ceilalti colegi

 

Persoanele care au o inteligenta emotionala ridicata sunt mai putin defensive si sunt mai deschise la feedback-ul pe care il primesc din partea colegilor, in special atunci cand trebuie sa se dezvolte din punct de vedere profesional. Munca in echipa este foarte importanta pentru ele si comunicarea este esentiala. Au relatii sanatoase la job, evita situatiile conflictuale si nu permit emotiilor sa le afecteze activitatea profesionala.

 

3. Sunt buni ascultatori

 

Toata lumea vrea sa fie auzita si inteleasa, in special la job. Abilitatea de a asculta cu atentie si de a oferi raspunsuri este cruciala in orice domeniu. Cu toate acestea, foarte multe persoane nu stiu sa puna accent pe comunicare, iar de aici apar o serie de probleme interne. Persoanele care au o inteligenta emotionala foarte mare stiu cum sa isi controleze emotiile si isi exprima mult mai usor parerile. Sunt foarte atente la reactiile celor din jurul sau si pun accent atat pe limbajul verbal, cat si pe limbajul corpului.

 

 

4. Sunt mult mai deschise la feedback

 

Un feedback deschis si obiectiv este esential in orice mediu profesional, iar persoanele care au o inteligenta emotionala foarte mare sunt mult mai deschise la sfaturile pe care le primesc de la colegi. Ele sunt mai putin defensive si considera ca oricand este loc de imbunatatire. Mai mult decat atat, sunt capabile sa vorbeasca deschis despre orice situatie, sa isi schimbe obiceiurile profesionale sau strategiile si sa faca tot ce le sta in putere pentru a aduce rezultate mult mai bune in companie.

 

5. Sunt empatice

 

Persoanele cu o inteligenta emotionala foarte mare isi cunosc foarte bine emotiile si au capacitatea de a-i intelege mult mai usor pe cei din jurul lor. Ele coopereaza cu usurinta cu ceilalti colegi si stiu cum sa evite orice situatie conflictuala. Desi sunt mai sensibile, aceste persoane sunt constiente de “minusurile” lor si stiu cum sa le gestioneze. Mai mult decat atat, observa cu mai multa usurinta starile si reactiile celor din jurul sau, motiv pentru care stiu cum sa actioneze in continuare.

 

6. Sunt un exemplu de urmat

 

Aceste persoane nu se frustreaza cand lucrurile nu merg bine. Ele stiu sa observe greselile pe care le-au facut si cauta orice metoda care le va ajuta sa-si imbunatateasca munca. Chiar daca sunt momente in care esueaza, ele nu permit ca micile obstacole sa stea in calea realizarii obiectivelor profesionale. Deoarece reusesc sa isi indrepte atentia asupra obiectivelor importante, ele sunt un exemplu de urmat. Sunt o inspiratie pentru ceilalti colegi, iar atitudinea lor este molipsitoare. Cu alte cuvinte, persoanele care au o inteligenta emotionala foarte mare ating succesul mult mai usor.

Potrivit studiilor, persoanele care au un control mult mai mare asupra emotiilor, se adapteaza mai usor la orice schimbare si pot sa lucreze cu foarte multe persoane sunt deja considerate extrem de valoroase pentru orice companie. Asadar, inteligenta emotionala se va numara in topul cerintelor pentru angajare.

Te-ar putea interesa si: 5 probleme de care te lovesti la primul job si cum sa le depasesti