De Craciun, romanii vaneaza promotiile si fac mai putine cadouri

De Craciun, romanii vaneaza promotiile si fac mai putine cadouri

Goana dupa cadouri a inceput deja, iar fiecare dintre noi isi face calculele pentru cumparaturile de Craciun. Cadourile pentru cei dragi sunt pe lista, insa anul acesta numarul destinatarilor va fi mai mic. Cel putin asa au raspuns romanii la un sondaj pentru Compari.ro, platforma care ofera un ghid de cumparaturi clientilor prin compararea preturilor si produselor. Sarbatorile de iarna din 2020 se vor desfasura sub semnul pandemiei de coronavirus, iar asta inseamna si un buget atent stabilit, dar si masuri de protectie la efectuarea cumparaturilor.

Cadouri doar pentru familia restransa

Daca ne luam dupa rezultatele cercetarii, romanii vor face cadouri doar rudelor apropiate. Astfel, in timp ce anul trecut ne pregateam pentru o medie de 10-11 de persoane cu daruri mai mici sau mai mari, anul acesta lista se va limita doar la aproximativ 5 persoane. In privinta bugetului, studiul a inregistrat o surpriza: va fi mai mare decat in 2019 cu aproximativ 12%, iar suma medie pe care o pregatesc romanii pentru darurile de sarbatori este in jurul valorii de 1100 de lei. Raportat la lista destinatarilor, asta inseamna ca bugetul pentru un singur cadou ar putea fi de 220 de lei. Faptul ca bugetul este mai mare, nu inseamna ca nu vor fi vanate promotiile. Din contra, romanii au inceput sa faca primele achizitii de cadouri de Black Friday si continua in aceasta perioada sa urmareasca ofertele mai ales pe platformele online ale magazinelor.

Ce cumpara romanii si de unde?

Cei mai multi respondenti au spus ca vor sa achizitioneze articole vestimentare (42%), dar si telefoane mobile si accesorii pentru gadgeturi (35%). Cei tineri sustin ca vor pune accent pe calitatea produsului si abia apoi se vor uita la pret. Cei trecuti de 50 de ani vor analiza raportul pret-valoare. In privinta locului de unde vor cumpara cadourile, pandemia si-a spus cuvantul din nou. Anul acesta cei mai multi (74%) aleg comenzile online si site-urile web ale magazinelor, tendinta aparuta inca de acum cativa ani si consolidata in 2020 de masurile de restrictie si de siguranta impuse de autoritati. Pe locurile urmatoare dupa platformele online sunt mall-urile, insa romanii au declarat ca vor merge in cele mai putin aglomerate. Acestea vor fi urmate de magazinele traditionale, magazinele mici si magazinele de specialitate accesibile de pe strada.

Intrebati daca verifica atent promotiile pentru a vedea daca reducerile sunt adevarate, 56% au raspuns ca verifica preturile si in alte magazine si pe site-urile de comparare, 27% au declarat ca achizitioneaza produse carora le cunosc pretul, 12% sustin ca sunt atenti la produsele mai scumpe, iar 5% au spus ca nu este relevant daca preturile reduse sunt adevarate, important este sa fie produsul ieftin.

Cercetarea a fost realizata de GKI Digital, la solicitarea Compari.ro, in luna octombrie, pe un esantion de 1590 de respondenti.