Guvernul cauta 17 IT-isti care vor beneficia de un buget de 8 milioane de euro. Task Force va monitoriza procesul de digitalizare prin PNRR

Guvernul cauta 17 IT-isti care vor beneficia de un buget de 8 milioane de euro. Task Force va monitoriza procesul de digitalizare prin PNRR

Statul s-a trezit ca n-are specialisti. Bugetarii de care dispune nu se pricep la IT. Potrivit actului normativ aflat astazi pe masa de sedinta a Guvernului, la nivelul Ministerului Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii va fi creat un task-force. Mai exact, sunt cautati 17 IT-isti care sa asigure monitorizarea reformelor de digitalizare asumate prin PNRR. Acestia ar urma sa fie angajati pe baza de contract si vor avea la dispozitie un buget de 8 milioane de euro, bani tot din PNRR.

Unitate Task-Force pentru ca angajatii MCID nu au competentele digitale necesare

Cloud-ul guvernamental de 500 milioane de euro si toate investitiile de digitalizare asumate prin PNRR vor trece in responsabilitatea echipei de IT-isti pe care Guvernul vrea sa o formeze cat mai rapid. In nota de fundamentare a actului normativ aflat in discutie in sedinta Guvernului, se precizeaza printre altele ca:  “Analizand competentele angajatilor din cadrul MCID si constatand faptul ca acestia, chiar daca sunt specialisti in domeniul de formare initiala si au de asemenea, cunostinte si abilitati dobandite prin formare continua pe parcursul vietii, nu detin competente digitale avansate specifice indeplinirii atributiilor specifice Task Force-ului” s-a decis angajarea unor specialisti in cadrul Unitatii Task-Force.

Cerintele principale sunt: competente avansate in domeniul IT, competente avansate in domeniul managementului de proiecte. Unitatea ar urma sa functioneze pe toata durata implementarii reformelor din PNRR.

Costul de functionare al Task Force a fost stabilit la 7.889.498 euro, iar in document se precizeaza faptul ca toate cheltuielile cu salariile sunt rambursate integral din PNRR.

Ce va face echipa Task Force?

Potrivit aceluiasi document, IT-istii angajati in cadrul MCID vor avea ca sarcini principale:

-elaborarea si punerea in aplicare a componentelor sectoriale ale Planului National de Redresare si Rezilienta;

-monitorizarea punerii in aplicare a reformelor si a investitiilor din cadrul Planului National de Redresare si Rezilienta legate de domeniul digital, cu accent pe proiectele cheie, si propunerea de masuri imediate de remediere pentru elementele critice, in stransa colaborare cu celelalte institutii implicate;

-elaborarea de sisteme de management al performantei proiectelor in corelare cu obiective specifice ale pilonului digital;

-elaborarea si reglementarea cadrului normativ, metodologic si a procedurilor functionale, operationale si financiare in domeniul sau de activitate;

- dezvoltarea instrumentelor pentru punerea in aplicare a politicilor legate de domeniul digital;

-managementul proiectelor si raportarile stadiilor de indeplinire a obiectivelor stabilite in cadrul masurilor de transformare digitala din Planului National de Redresare si Rezilienta;

-indeplinirea oricaror atributii necesare pentru asigurarea implementarii investitiilor si reformelor din Planul national de redresare si rezilienta legate de domeniul digital.

In formularile pompoase, lipseste concretul. Unele voci spun ca este doar un alt mijloc prin care statul incearca sa se spele pe maini in privinta reformelor PNRR, pe care le delega astfel unor “outsideri”, in timp ce bugetarii sunt platiti in continuare pentru posturile din ministerul de resort fara sa isi asume o responsabilitate atat de mare,cum este implementarea masurilor din PNRR.