Impactul COVID-19 asupra mediului business. Ce masuri au adoptat companiile?

Impactul COVID-19 asupra mediului business. Ce masuri au adoptat companiile?

Criza COVID-19 a reprezentat poate cea mai mare provocare careia a fost nevoit sa ii faca fata mediul de afaceri. Companiile din toata lumea au fost puternic zduguite de incertitudinile care au marcat o lunga perioada de timp, de reducerea activitatii temporar, de restrictiile impuse de autoritati si de criza sanitara. In aceste conditii, fiecare companie a cautat solutii care sa mentina business-ul pe linia de plutire. Impactul COVID-19 asupra mediului de afaceri este prezentat si de cel mai recent studiu al unei companii de recuperare de creante. Potrivit Raportului European al Platilor, 76% dintre companiile din Romania vad campania de vaccinare drept colacul de salvare si un mijloc de redresare economica.

Impactul crizei si masurile adoptate

Raportul intocmit de Intrum prezinta o radiografie a mediului business international dupa o cercetare realizata in 29 de tari, in perioada 26 ianuarie – 16 aprilie 2021. La sondaj au participat 11.187 reprezentanti de companii din 11 industrii din Europa. 360 de companii din Romania au luat parte la studiu. Indiferent de dimensiunea afacerii, impactul crizei s-a resimtit in toate sectoarele. 

Una din doua companii din Europa, a declarat ca a fost norocoasa sa reziste pe piata in contextul pandemiei. Peste jumatate din companiile participante la sondaj din Romania au declarat ca profitul anului 2020 a fost influentat negativ de pandemie si de restrictiile adoptate pentru stoparea acesteia.In privinta gradului in care criza isi va pune amprenta asupra profitului afacerii, 47% din business-urile participante la studiu au estimat un impact sever asupra companiei. Scaderea profitului a fost mai puternica in domeniile imobiliare si constructii (58%), tech, media si telecomunicatii (50%), transport si logistica (44%) si turism si ospitalitate (43%).

IMM-urile au luat cele mai multe masuri pentru a supravietui. 45% au investit in accelerarea digitalizarii afacerii. Asta pentru ca mediul online s-a dovedit un sprijin real in pandemie. 30% au luat masura extinderii perioadei de rambursare a creditelor. 23% au extins termenele de plata, iar 11% au mers pe dezvoltarea de noi produse si servicii adaptate cerintelor situatiei de moment. Doar 9% au declarat ca s-au orientat spre diminuarea personalului.

Totusi, companiile par optimiste in privinta termenului pana la care vor reusi sa se redreseze si sa elimine impactul negativ al crizei COVID-19 asupra afacerilor. 36% dintre companiile din Romania au estimat un interval de 3 pana la 6 luni, in timp ce 12% iau in calcul o perioada de pana la 2 ani. O situatie similara a fost raportata si de companiile internationale.

Grupul Intrum este prezent in 24 de tari din Europa plus America Latina, firma fiind cea mai importanta companie de colectare a datoriilor si de gestionare a creditelor din lume.