Industria auto din Germania, grav lovită de războiul din Ucraina. Consecințe importante pentru economia României

Industria auto din Germania, grav lovită de războiul din Ucraina. Consecințe importante pentru economia României

Conflictul din Ucraina poate afecta puternic economia României, în condițiile în care o mare parte din industria prelucrătoare este formată din companii în industria auto, care produc piese și subansamble pentru producătorii germani de automobile.

Criza prin care a trecut industria auto germană în ultimii ani, care a dus la diminuarea producției, s-a făcut resimțită pe cale de consecință și în România, incapacitatea producției industriale din țara noastră de a reveni la valorile de dinaintea pandemiei putând fi explicată și din această perspectivă.

După ce tranziția la automobilul electric a pus mari probleme industriei auto, a urmat criza penuriei de chipuri, apărută în contextul pandemiei de coronavirus.

Întrerupere suplimentară a producției de automobile

Iar acum războiul din Ucraina ar putea da o nouă lovitură industriei auto germane, care au putea face ca multe companii subcontractante din România să rămână fără obiectul muncii.

Astfel, VDA, asociația producătorilor de automobile din Germnia,  a arătat într-un comunicat de presă că invazia Ucrainei de către Rusia a perturbat rutele de transport, precum și tranzacțiile financiare, prin urmare  se pregătește pentru lipsuri în aprovizionarea cu mai multe materii prime.

În consecință, va exista o întrerupere suplimentară a producției de vehicule în Germania, susține asociația, potrivit Reuters.

Penurie de materii prime

Pe termen lung, industria auto se confruntă cu penurie și prețuri mai mari la materii prime”, a transmis VDA, potrivit sursei citate.

De exemplu, gazul neon, care este necesar pentru a produce microcipuri auto deja rare, Ucraina fiind unul din cei mai mari exportatori.

În plus, aprovizionarea cu paladiu, care intră în convertoare catalitice, este, de asemenea, pusă la îndoială, deoarece Germania se bazează pe Rusia pentru aproximativ o cincime din importuri.

VDA a avertizat, de asemenea, că Rusia este un furnizor important de minereu de nichel, care este rafinat pentru a intra în bateriile auto cu litiu-ion.

În acest moment, Volkswagen, BMW și Porsche AG se luptă să obțină cablaje cruciale pentru producerea automobilelor lor, deoarece fabricile din vestul Ucrainei care livrau aceste componente au fost închise.

”Producătorii și furnizorii lucrează sub presiune pentru a compensa întreruperile din lanțul de aprovizionare și pentru a accelera soluții alternative”, a arătat VDA, adăugând că este prea devreme pentru a estima efectul sancțiunilor comerciale.

Transportul internațional, afectat

Impactul conflictului din Ucraina asupra transportului maritim, feroviar și aerian va agrava problemele în lanțul de aprovizionare, într-un moment în care nivelul stocurilor era deja scăzut, au explicat producătorii auto din Germania.

Potrivit VDA, Germania a exportat anul trecut 4.100 de mașini în Ucraina și 35.600 de mașini în Rusia, reprezentând 1,7% din exporturile germane de mașini.

În plus, companiile germane au produs 170.000 de mașini în Rusia în 2021, în primul rând pentru piața internă.

Trebuie menționat faptul că VDA a condamnat atacul rusesc drept o încălcare a dreptului internațional.