Instagram schimbă algoritmii pentru sistemul de ranking

Instagram schimbă algoritmii pentru sistemul de ranking

Adam Mosseri, CEO la Instagram, a anunțat săptămâna trecută că algoritmul platformei sociale va fi modificat cu scopul de a evidenția conținuturile originale. Algoritmul va prioritiza postările inițiale ale utilizatorilor, nu și pe cele repostate, în tabul de Reels și în feed.

De ce Instagram vrea să schimbe algoritmii?

Mosseri a declarat că dorește ca toată atenția să fie focusată pe postarea originală și ideea sa, susținând argumentul că cei care muncesc la un conținut de la zero ar trebui să fie răsplătiți, față de cei care doar găsesc ceva interesant și repostează. Odată cu noile schimbări, Instagram nu va mai recomanda repostarea Reels-urilor care deja există pe platformă. Compania este de părere că munca creatorilor inițiali trebuie să fie răsplătită și monetizată, dar nu și cea „furată”.

Cum va depista Instagram cine este creatorul inițial?

Mosseri a fost întrebat cum Instagram va reuși să determine cine este creatorul inițial a unei imagini sau al unui video, iar acesta a răspuns că firma a elaborat clasificatoare care vor lua în calcul factori, precum cine apare în video/imagine și dacă conținutul există deja pe platformă. Acest lucru presupune că profilele care sunt bazate pe meme-uri repostate și care au un engagement ridicat, nu vor mai fi la fel de expuse, iar numărul de vizualizări va scădea dramatic. 

Ce alte schimbări va introduce Instagram?

Pe lângă anunțul legat de noii algoritmi, Mosseri a anunțat două lansări: etichetarea produselor (product tagging) și etichetarea extinsă (enhanced tagging). Etichetarea produselor a fost posibilă până acum doar pentru magazinele online și branduri, acum este disponibilă pentru toți utilizatorii din SUA care au profilele publice. Acest lucru presupune că userii vor putea eticheta orice produs care este disponibil pe Instagram Shopping. În acest fel, compania speră că oamenii vor descoperi mai ușor produsele văzute la diverși influenceri, iar afacerile vor reuși să-și extindă audiența pe platforma socială. 
Etichetarea extinsă a fost lansată cu scopul ca munca creatorilor inițiali să fie apreciată și cunoscută. Cu ajutorul acestui tag, utilizatorii vor putea eticheta diverse creații ale altor persoane în propria postare, lucru care va genera vizibilitate și expunere pentru munca creatorilor.