Juergen Schunn: Antreprenorii care tin pasul cu schimbarile vor castiga

Juergen Schunn: Antreprenorii care tin pasul cu schimbarile vor castiga
Foto: Machteam

Schimbare. Acesta este termenul care defineste intreg mediul de business in secolul XXI. Industria auto este influentata din plin, din moment de oferta de masini de vanzare este tot mai variata, insa, de departe, cel mai pregnant factor de schimbare este trecerea la autoturisme electrice.

 

De ce am ales tocmai industria auto drept exemplu?

 

Ei bine, pe langa faptul ca automotive este una dintre cele mai dinamice industrii ale secolului XXI, supusa in mod constant schimbarii, omul despre care vom vorbi in cele ce urmeaza este un representant de seama al industriei auto din Romania.

Juergen Schunn este fondatorul companiei Auto Schunn, una dintre cele mai puternice reprezentante auto din Romania post-decembrista, o companie care se numara printre putinele firme lansate imediat dupa ’90, care a rezistat pe piata pana astazi.

In acest moment, Auto Schunn Romania este cel mai mare dealer autorizat Mercedes-Benz din vestul Romaniei, cu o cifra de afaceri anuala de ordinal zecilor de milioane de euro si reprezentante in Arad, Deva si Suceava, dar si doua proaspat-lansate centre de service autorizate Mercedes-Benz in Sibiu si Timisoara.

Juergen Schunn a investit in tara noastra peste 15 milioane de euro pana in prezent, avand o contributie consistenta la sustinerea economiei locale din vestul tarii, in calitate de partener autorizat Mercedes-Benz. Ultimele investitii, de peste 3.5 milioane de euro, s-au realizat in cele doua noi centre din Sibiu si Timisoara.

 

Care a fost secretul care a stat in spatele succesului companiei Auto Schunn?

 

“Diferenta fundamentala intre succes si esec in business este facuta de catre antreprenorii care tin fraiele acestor afaceri”, este de parere Juergen Schunn.

Mai precis, Juergen Schunn este de parere ca antreprenorii de astazi trebuie sa dezvolte o apetenta sporita la schimbare.

Schimbarea este, in sine, o stare naturala, stiind deja celebra vorba: “singura constanta in lume e schimbarea”.

Tot ce ne inconjoara se supune unui proces continu de schimbare, iar omul nu face rabat de la aceasta regula, cu atat mai putin mediul de business, o expresie fidela a omului si a nevoilor acestuia.

E adevarat ca omul se supune schimbarii, insa, in sinea sa, acesta se opune, de fapt, din toate puterile, schimbarilor.

De aceea, evolutia e dureroasa pentru majoritatea dintre noi. De aceea, nu toti reusim sa ne materializam dorintele.

Tocmai din aceasta cauza, mediul de business reprezinta un spatiu care, in mare masura, se supune unui proces natural de ordonare, bazat pe gradul de deschidere spre schimbare.

Cu alte cuvinte, nu toti antreprenorii ajung sa atinga succesul, acesta fiind rezervat exclusiv celor care inteleg procesul si se deschid intru totul schimbarii.

“In mediul de business actual, al carui element de caracterizare este schimbarea, se observa o prapastie tot mai adanca intre afacerile care stiu sa se adapteze schimbarilor si cele care nu dispun de oameni in masura sa construiasca strategii fiabile care sa asigure continuitatea in piata”, adauga fondatorul Auto Schunn.

Concret, potrivit domnului Juergen Schunn, apetenta pentru schimbare isi are sursa in oportunitatile care apar in piata, si in special in capacitatea antreprenorilor de a localiza aceste oportunitati si de a le fructifica in interestul companiei pe care o conduc.

 

Juergen Schunn:

 

“In fiecare moment avem in vedere oportunitatile din piata, iar acolo unde localizam potential, actionam ca atare pe linia dezvoltarii.

In continuare, ne vom orienta si ne vom extinde acolo unde consideram ca este oportun, avand in portofoliu experienta de peste 31 de ani in acest domeniu.”

Viziunea, in perspectiva antreprenorului, este calitatea principala necesara pentru gestionarea corecta si in mod convenabil a schimbarilor care apar in piata.

De asemenea, este necesar ca viziunea liderului sa fie inteleasa si impartasita de ceilalti actori implicati in activitatea de business, pentru a avea garantia ca planificarea ulterioara, materializarea viziunii, va avea efectul asteptat.

 

Juergen Schunn:

 

„Noi am plecat la drum cu un vis si o directie concreta de fructificare a acestui vis. Am planificat atenti fiecare pas pe care l-am facut.

Pe parcurs, desigur, pe fondul unui proces extrem de atent de planificare, cu o echipa de oameni vizionari si inovativi, indrumati, desigur, de catre doamna Elena Kovacs, actorul esential in drumul nostru catre succes, am reusit sa transformam visul in realitate.

In primii ani, am reinvestit absolut tot profitul stiind ca, doar in acest fel, poate fi posibila o dezvoltare continua. In tot acest timp a trebuit sa tinem pasul cu ritmul evolutiv al economiei romanesti, care a progresat enorm din 1993 incoace.

Toate acestea ne-au dus catre directia intai visata si apoi planificata, pentru ca, in final, sa ne atingem obiectivele vizate.”

 

Monday, 03-June-2019
Autor: Machteam

Recomandari RisCo: