Mi-am schimbat numele dupa casatorie. Cum am obtinut un nou certificat COVID-19!

Mi-am schimbat numele dupa casatorie. Cum am obtinut un nou certificat COVID-19!

De la o zi la alta creste numarul judetelor care depasesc pragul de 3 infectari la 1000 de locuitori, iar doua dintre ele si capitala aveau deja la cea mai recenta raportare o incidenta mai mare de 6 infectari la mia de locuitori (Ilfov, Timis, Bucuresti). In aceste conditii, prezentarea certificatului digital COVID-19 pentru a putea participa la diferite activitati este obligatorie. Pentru cei care au schema completa de vaccinare, eliberarea documentului se face simplu si rapid prin accesarea https://certificat-covid.gov.ro/login.

Totusi, sunt persoane care s-au trezit ca nu pot avea acces in localuri, restaurante sau nu pot participa la activitati desi au prezentat documentul. Motivul? Isi schimbasera numele intre timp, prin casatorie, iar certificatul digital si-a pierdut astfel valabilitatea. Datele inscrise pe certificat sunt numele si data nasterii, impreuna cu informatiile despre trecerea prin boala sau vaccinare. Odata schimbat numele in urma incheierii casatoriei, documentul va figura pe numele vechi, iar buletinul cu numele nou. Ce facem intr-o astfel de situatie? Comitetul National pentru Vaccinare a transmis scurt: "Persoanele care au buletin nou trebuie sa solicite eliberarea certificatului digital la adresa [email protected] sau sa apeleze call center: 021. 414.44.25".

Iata cum am obtinut noul certificat pas cu pas

Daca locuiesti sau iti desfasori activitatea intr-o localitate sau judet care deja a depasit pragul de 3 infectari la 1000 de locuitori, certificatul iti este absolut necesar. Prima varianta este sa transmiti o solicitare la adresa precizata de CNCAV. Raspunsul va ajunge la tine, dar va dura mai mult timp. Daca ai nevoie de certificatul digital COVID-19 cat mai rapid, poti alege sa apelezi call-center-ul. Iata cum se desfasoara intreaga procedura.

1. Un operator de la call-center mi-a preluat apelul si a ascultat solicitarea. Ulterior am prezentat datele de identificare si in timpul apelului operatorul a conceput un mail pentru rezolvarea solicitarii. Am precizat numele vechi si numele nou.

2. Pe adresa de email transmisa operatorului am primit un mesaj cu documentele pe care trebuie sa le atasez pentru a dovedi ca am schema completa de vaccinare (cele doua adeverinte), actul nou de identitate, certificatul de casatorie si certificatul COVID-19 pe numele vechi. Pentru ca operatorul a deschis un ticket pentru solicitarea mea, timpul de transmitere a documentelor este de maximum 4 zile.

3. Singura procedura pe care o faci ca solicitant este sa atasezi documentele cu optiunea "reply to all" la mail-ul primit.

4. Un operator call-center m-a contactat ulterior pentru a verifica daca noul certificat emis a fost primit pe mail. De aici, l-am descarcat rapid si am obtinut astfel valabilitatea documentului.

Cand este obligatorie prezentarea certificatului COVID-19?

Potrivit legii, in localitatile din tara in care incidenta cazurilor de COVID-19 depaseste 3 infectari la mie, accesul in restaurante, baruri, spectacole, la piscina sau evenimente private (petreceri, nunti si botezuri) se face doar cu certificatul verde COVID. Documentul atesta vaccinarea cu schema completa, testarea sau trecerea prin boala.

Persoanele nevaccinate sau care nu au facut boala trebuie sa se testeze cu RT-PCR sau test rapid pentru a obtine certificatul. Prevederea este valabila pentru toate persoanele peste 6 ani. Copiii care nu au implinit inca 12 ani si nu pot fi vaccinati, trebuie sa fie testati pentru a obtine documentul. In varianta in care alegeti testarea, trebuie sa stiti ca certificatul verde poate fi descarcat in cel mult 48 de ore de la testul rapid antigen si in cel mult 72 de ore de la testul PCR.