Netflix pierde din numărul de abonați pentru prima oară în 10 ani

Netflix pierde din numărul de abonați pentru prima oară în 10 ani

Pentru prima oară în ultimii 10 ani, Netflix a pierdut peste 200.000 de abonați în doar trei luni. Compania susține că acesta este rezultatul cauzat de factori precum: instabilitatea economică la nivel global, creșterea competitivității pe piața de streaming, conflictul din Ucraina. 

Acțiunile lui Netflix s-au prăbușit 

Conform unui raport trimis către acționarii săi, Netflix a argumentat pierderea numărului de abonați prin: împărțirea unui singur cont între mai mulți utilizatori, creșterea competitivității din partea operatorilor de cablu TV, apariția unuor noi concureți pe piața de streaming, creșterea inflației, retragerea serviciilor de pe teritoriul rusesc. Veștile proaste nu s-au oprit aici, Netflix a prognozat pierderea a altor 2 milioane de abonați în următoarele luni, dintre care doar 700.000 sunt conturi rusești. Imediat după apariția informațiilor în media, acțiunile companiei au scăzut cu 36%. Este o prăbușire dramatică, întrucât în octombrie 2021 valoarea unei acțiuni ajungea aproape la $700, iar în prezent aceasta este de $215, o pierdere de 68% în șase luni.

Ce ar putea să facă Netflix?

Odată cu apariția unor competitori precum Disney+ și HBO Max, Netflix ar putea să adopte o strategie tradițională și de succes care a reușit să genereze venituri de zeci de ani: introducerea reclamelor și a abonamentelor care includ servicii fără conținut promo. Un executiv de la Netflix, Reed Hastings, a confirmat săptămâna trecută că această idee este luată în calcul, argumentând prin faptul că există un public care tolerează reclamele, dacă acesta are acces la servicii la un preț mai redus. 

Conform unui sondaj realizat de Deloitte, 37% dintre americani au renunțat în acest an la serviciile de streaming, motivul principal fiind prețurile ridicate ale abonamentelor și lipsa unui conținut captivant. Ca și răspuns la rezultatele sondajului, Netflix a declarat că va introduce butonul de „thumbs up”, în ideea de a permite publicului să-și exprime preferințele, lucru care va ajuta compania să-și îmbunătățească conținutul.